AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:32 #1 Del Skrevet fredag kl 18:32 Jeg passer ikke min bunad lengre og den kan ikke syes ut, jeg har tenkt å få meg ny bunad men har faktisk ikke så lyst å få meg en til av den samme. Kan jeg velge bunaden som tilhører der min mann er fra? Eller blir det veldig rart? For øvrig, vi er gift og har barn sammen, og jeg bor på hans hjemplass og har gjort det i mange år. Anonymkode: fe8e8...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:50 #2 Del Skrevet fredag kl 18:50 Ja, det syns jeg absolutt at du kan. Anonymkode: 4b83d...23d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:52 #3 Del Skrevet fredag kl 18:52 Jeg synes man skal forsøke å holde på tradisjoner, men går ikke det er det tross alt et av de dyreste plaggene man kjøper seg så da kjøper man noe man synes er flott. Jeg kikket først til foreldre/besteforeldre, og fant den jeg likte der (Hardanger). Men hadde jeg ikke synes noen av de nærmeste var fin, hadde jeg kikket litt bakover i slekta, og etter det valgt den jeg likte best helt uavhengig av tilknytning. Som sagt, man skal føle seg fin selv og bruke sykt mye penger på det. Å bruke partners opprinnelse ville jeg bare gjort hvis jeg virkelig likte den, og føler at jeg kan bære den med akkurat like gode følelse hvis vi skilles. Bunaden må ikke få en skygge av fortid over seg ved eventuelt brudd. Anonymkode: cd867...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:56 #4 Del Skrevet fredag kl 18:56 Helt klart. Dere er gift, dere bor på plassen og felles barn har kanskje/skal kanskje ha denne bunaden? Kjør på. Anonymkode: 5f250...5f6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet fredag kl 19:00 #5 Del Skrevet fredag kl 19:00 (endret) Definitivt ja. Pappa har bunad fra der mamma er fra, han har hatt den i mange mange år. Mamma har også bunad fra samme sted. De er gift og har vært det i snart 50 år. Endret fredag kl 19:00 av Splittbinders 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:02 #6 Del Skrevet fredag kl 19:02 jeg har gjort det. Har forøvrig bodd her lenger enn fra hjemplassen også så føler meg mer hjemme her enn der jeg opprinnelig er fra. Anonymkode: 0dcaf...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:05 #7 Del Skrevet fredag kl 19:05 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg passer ikke min bunad lengre og den kan ikke syes ut, jeg har tenkt å få meg ny bunad men har faktisk ikke så lyst å få meg en til av den samme. Kan jeg velge bunaden som tilhører der min mann er fra? Eller blir det veldig rart? For øvrig, vi er gift og har barn sammen, og jeg bor på hans hjemplass og har gjort det i mange år. Anonymkode: fe8e8...df9 JAAA det kan du Anonymkode: 4dcb3...448 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:28 #8 Del Skrevet fredag kl 20:28 Ja, moren min har bunad fra der pappa er fra. Og jeg har lik. Anonymkode: 92188...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:10 #9 Del Skrevet lørdag kl 15:10 Klart du kan! Du bor jo der, og dermed har du en tilknytning til stedet, du også. Jeg er tilhenger av å ha en viss tilknytning til stedet bunaden kommer fra, altså, men det viktigste med bunaden er egentlig at du liker, trives i, og bruker den. Om det er stedet du er født, stedet oldemoren din kom fra, stedet du bor eller et sted du har hytte: kjør på. I min familie har vi en sær tradisjon med å velge bunad fra et bestemt distrikt som ligger i samme fylke, men flere mil fra der vi kommer fra. Den startet med bestemor, før 2. verdenskrig, og etterhvert har både moren min og hennes to søstre valgt samme bunad. Kusinene mine og jeg har fulgt tradisjonen, vi også. Min kusines datter skal konfirmeres neste år, og hun vil også ha samme bunad. Anonymkode: 083dc...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:07 #10 Del Skrevet lørdag kl 16:07 Nei Anonymkode: 00108...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet lørdag kl 16:09 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:09 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg passer ikke min bunad lengre og den kan ikke syes ut, jeg har tenkt å få meg ny bunad men har faktisk ikke så lyst å få meg en til av den samme. Kan jeg velge bunaden som tilhører der min mann er fra? Eller blir det veldig rart? For øvrig, vi er gift og har barn sammen, og jeg bor på hans hjemplass og har gjort det i mange år. Anonymkode: fe8e8...df9 Da er det også ditt hjemsted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:10 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:10 Det er jo der du bor, og barna dine bor, og den slektninger på hans side sikkert har. Selvfølgelig kan du det! Anonymkode: 4cf5b...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå