AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai En eiendom vi er interessert i og har vært på visning på ble trukket fra markedet en periode før den skal relanseres. Den hadde opprinnelig ligget lenge ute uten andre interesserte enn oss. Vi syntes derimot prisen var for høy og la inn et noe lavere bud som ble avslått. Vi går nå og venter på at boligen skal legges ut på nytt, og sendte derfor megler en epost tidligere i uken for å høre om det var noen oppdateringer siden megleren i utgangspunktet gav beskjed om at det ville ta kortere tid enn det nå har gjort. Megleren har derimot ikke svart på henvendelsen, og vi lurer på hvorfor hun ikke svarer. Man skulle jo tro at både megler og selger ønsket å holde på interessen til de som ønsker kjøpe? Synes det er litt rart og forstår ikke helt hva som skjer. Anonymkode: ce619...caf
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Kanskje megler er på ferie? Eller har mye å gjøre? 1 uke er ikke lenge å vente på svar ang. en bolig som ikke engang ligger ute for salg Anonymkode: 66dd9...583 9
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi går nå og venter på at boligen skal legges ut på nytt, og sendte derfor megler en epost tidligere i uken for å høre om det var noen oppdateringer siden megleren i utgangspunktet gav beskjed om at det ville ta kortere tid enn det nå har gjort. Megleren har derimot ikke svart på henvendelsen, og vi lurer på hvorfor hun ikke svarer. Man skulle jo tro at både megler og selger ønsket å holde på interessen til de som ønsker kjøpe? Synes det er litt rart og forstår ikke helt hva som skjer. Anonymkode: ce619...caf Det du oppnår nå er å vise at dere er veldig interessert i boligen. Anonymkode: 67f42...b27 17 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Dere kom med et lowball bud som ikke ble akseptert, og maser nå på megler om når boligen legges ut på nytt. Megler jobber for selger, ikke for dere. Vil dere ha boligen så legger dere inn et høyere bud, da. Hvis selger ikke er interessert i å selge til under en viss pris så skjønner jeg at megler ikke gidder å bruke tid på å snakke med dere. Tid som blir fakturert selger i oppgjøret. Hadde det vært min megler hadde jeg blitt ganske pissed hvis deler av overskuddet fra salg gikk til betaling for å håndtere potensielle kjøpere som jeg allerede har ansett useriøs pga skambud. Anonymkode: 6717d...296 20 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Boligen hadde ligget ute nesten et år før vi oppdaget den, uten tidligere bud eller interessenter. Dette er ikke en bolig som appellerer til mange, for å ha det sagt. Budet vi la inn var langt fra lavt, men lavere enn prisantydning, som tross alt ikke hadde endret seg i året fra boligen ble lagt ut. Boligen ble så trukket fra markedet uten at selger kom med noe motbud og har nå vært ute av markedet i flere uker lenger enn megler gav beskjed om. At vi da sender én epost for å spørre om det er noen oppdatering kan da virkelig ikke være så merkelig? Vi ønsker selvfølgelig å legge inn nytt bud, men det er jo ikke mulig før boligen er tilbake på markedet. Anonymkode: ce619...caf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Boligen hadde ligget ute nesten et år før vi oppdaget den, uten tidligere bud eller interessenter. Dette er ikke en bolig som appellerer til mange, for å ha det sagt. Budet vi la inn var langt fra lavt, men lavere enn prisantydning, som tross alt ikke hadde endret seg i året fra boligen ble lagt ut. Boligen ble så trukket fra markedet uten at selger kom med noe motbud og har nå vært ute av markedet i flere uker lenger enn megler gav beskjed om. At vi da sender én epost for å spørre om det er noen oppdatering kan da virkelig ikke være så merkelig? Vi ønsker selvfølgelig å legge inn nytt bud, men det er jo ikke mulig før boligen er tilbake på markedet. Anonymkode: ce619...caf Vil dere ha svar med en gang så hadde dere ringt isteden. Anonymkode: fcaba...e63 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Det var helligdag igår og inneklemt dag idag, så er nok ikke på jobb vil jeg tro Anonymkode: caecb...464 4
Kålrota Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Noen meglere er jo bare ikke spesielt flinke i jobben sin. Vi forsøkte i fjor å komme på visning på et hus, megler svarte ikke og ringte aldri opp igjen. Vi kontaktet firmaet, da ble det fortgang. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Kålrota skrev (4 minutter siden): Noen meglere er jo bare ikke spesielt flinke i jobben sin. Vi forsøkte i fjor å komme på visning på et hus, megler svarte ikke og ringte aldri opp igjen. Vi kontaktet firmaet, da ble det fortgang. Jeg var på privat visning på en leilighet som hadde ligget ute i 5 mnd. megler gadd ikke en gang å følge meg opp, jeg måtte purre på megler for å få lagt inn bud dagen etter. Tok ikke tlf osv. visningen var kl 18.00 husker jeg, jeg fant ikke inngangen, jeg sto på feil side av bygget, kl 18.02 ringer megler meg for å høre hvor jeg var. Jeg måtte dobbelsjekke klokka. Helt ærlig så oppfattet jeg han som frekk og nedlatende. Var leilighetseier som skulle holde visningen.. burde ha skygga banen, for det har vært litt for mye trøbbel ut av leiligheten… Anonymkode: af1f1...92f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai Interessant å høre dere andres meglererfaringer. Kjenner oss litt igjen da vi har oppfattet denne megleren som kanskje uerfaren eller noe spesiell. Megleren var blant annet veldig klar på at boligen skulle være tilbake på markedet til en viss dato for flere uker siden, og at vi skulle få beskjed dersom det skjedde endringer. Når vi derfor ikke hører noe og etter hvert velger å kontakte megler angående dette uten å få noe svar bli vi derfor usikre på hva som egentlig foregår. Ts Anonymkode: ce619...caf
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): En eiendom vi er interessert i og har vært på visning på ble trukket fra markedet en periode før den skal relanseres. Den hadde opprinnelig ligget lenge ute uten andre interesserte enn oss. Vi syntes derimot prisen var for høy og la inn et noe lavere bud som ble avslått. Vi går nå og venter på at boligen skal legges ut på nytt, og sendte derfor megler en epost tidligere i uken for å høre om det var noen oppdateringer siden megleren i utgangspunktet gav beskjed om at det ville ta kortere tid enn det nå har gjort. Megleren har derimot ikke svart på henvendelsen, og vi lurer på hvorfor hun ikke svarer. Man skulle jo tro at både megler og selger ønsket å holde på interessen til de som ønsker kjøpe? Synes det er litt rart og forstår ikke helt hva som skjer. Anonymkode: ce619...caf Megler og selger kan ha blitt enige om at de ikke svarer dere avviklingen grunner. Var det skambud du la inn? Anonymkode: 20b89...f8f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Megler og selger kan ha blitt enige om at de ikke svarer dere avviklingen grunner. Var det skambud du la inn? Anonymkode: 20b89...f8f Det er det vi frykter. Spørs hva som kan beskrives som et skambud, men budet vi la inn var mellom 10-15 % under prisantydning. Men grunnen til det er som sagt at boligen hadde ligget ute nesten ett år uten andre bud eller interessenter i et lite attraktivt område. Prisantydningen hadde vært den samme hele perioden boligen har ligget ute. Boligen har også behov for renovering og alt i alt prisen de ønsket er høy for området og boligens standard. Det virket dermed tullete å legge inn et bud til prisantydning. Dessuten regnet vi med at selger ville komme med et motbud dersom budet vårt ble oppfattet for lavt, men det skjedde aldri. Anonymkode: ce619...caf
NoaideBiehtar Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Dere kom med et lowball bud som ikke ble akseptert, og maser nå på megler om når boligen legges ut på nytt. Megler jobber for selger, ikke for dere. Vil dere ha boligen så legger dere inn et høyere bud, da. Hvis selger ikke er interessert i å selge til under en viss pris så skjønner jeg at megler ikke gidder å bruke tid på å snakke med dere. Tid som blir fakturert selger i oppgjøret. Hadde det vært min megler hadde jeg blitt ganske pissed hvis deler av overskuddet fra salg gikk til betaling for å håndtere potensielle kjøpere som jeg allerede har ansett useriøs pga skambud. Anonymkode: 6717d...296 Så jævla hard to get nytter det ikke å være når man sitter på en tungsolgt bolig et helt år. Hvorfor så lettkrenka på vegne av noe som ikke lever? Det er et hus, ingen grunn til å bli snurt fordi ingen syns den er verdt like mye som du selv synes. TS - det er mange dårlige meglere der ute. Noen er nok overarbeidet også, men det gjør dem dårlige. Hvis dere har kontaktinfo til selger kan dere spørre de direkte. Ikke sikkert de har bestemt seg heller og at megler ikke vet. Eller kanskje de har fått privat bud. Vi var svært interesserte i et hus en gang, og sendte melding til megler om at vi vil holdes orientert om budrunde. Fikk melding 4 dager etterpå om at huset var solgt etter budrunde uten at noen hadde gitt oss mulighet til å by. Da hadde megler glemt oss. Huset gikk for mindre enn vi var villige til å gi. En annen gang var megler helt uinteressert når vi var på visning, låste opp døra, slapp oss inn og mer så vi egentlig ikke til vedkommende (nybygg). Ble ikke kjøp da heller gitt. 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #14 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er det vi frykter. Spørs hva som kan beskrives som et skambud, men budet vi la inn var mellom 10-15 % under prisantydning. Men grunnen til det er som sagt at boligen hadde ligget ute nesten ett år uten andre bud eller interessenter i et lite attraktivt område. Prisantydningen hadde vært den samme hele perioden boligen har ligget ute. Boligen har også behov for renovering og alt i alt prisen de ønsket er høy for området og boligens standard. Det virket dermed tullete å legge inn et bud til prisantydning. Dessuten regnet vi med at selger ville komme med et motbud dersom budet vårt ble oppfattet for lavt, men det skjedde aldri. Anonymkode: ce619...caf Dere kan jo uansett ikke tvinge frem et salg. Dere må jo nesten bare vente til boligen blir lagt ut igjen - hvis den blir det. Megler har vell avtalt med selger at han/hun ikke besvarer spørsmål før boligen legges ut. Antakelig vil ikke selger betale for det og megleren jobber ikke gratis. Dere får bli enige med dere selv om hva dere evt skal by når og om boligen blir lagt ut igjen. Anonymkode: 12cb7...89f 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai #15 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er det vi frykter. Spørs hva som kan beskrives som et skambud, men budet vi la inn var mellom 10-15 % under prisantydning. Men grunnen til det er som sagt at boligen hadde ligget ute nesten ett år uten andre bud eller interessenter i et lite attraktivt område. Prisantydningen hadde vært den samme hele perioden boligen har ligget ute. Boligen har også behov for renovering og alt i alt prisen de ønsket er høy for området og boligens standard. Det virket dermed tullete å legge inn et bud til prisantydning. Dessuten regnet vi med at selger ville komme med et motbud dersom budet vårt ble oppfattet for lavt, men det skjedde aldri. Anonymkode: ce619...caf Spørsmålet her blir er budet 10-15% under prisantydning på 5. mill eller 20. mill. Det er en vesentlig forskjell. Hadde jeg vært selger her, så hadde jeg sagt til megler at vi selger ikke til denne kjøperen, uansett pris. Respekten fin for meglers tid synes heller ikke å være god. Anonymkode: 20b89...f8f
AnonymBruker Skrevet 2. mai #16 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spørsmålet her blir er budet 10-15% under prisantydning på 5. mill eller 20. mill. Det er en vesentlig forskjell. Hadde jeg vært selger her, så hadde jeg sagt til megler at vi selger ikke til denne kjøperen, uansett pris. Respekten fin for meglers tid synes heller ikke å være god. Anonymkode: 20b89...f8f Ville du vært villig til å betale en halv million for det latterlige prinsippet ditt? Anonymkode: 19443...8ec 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #17 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Spørsmålet her blir er budet 10-15% under prisantydning på 5. mill eller 20. mill. Det er en vesentlig forskjell. Hadde jeg vært selger her, så hadde jeg sagt til megler at vi selger ikke til denne kjøperen, uansett pris. Respekten fin for meglers tid synes heller ikke å være god. Anonymkode: 20b89...f8f Så du mener altså at dersom du bare hadde én interessert kjøper etter nærmere et år på markedet hadde du likevel nektet å selge til oss fordi vi bød noen hundre tusen under hva boligen ligger ute for i vårt første bud? Merkelige prinsipper på enkelte i denne tråden. Ts Anonymkode: ce619...caf 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #18 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Interessant å høre dere andres meglererfaringer. Kjenner oss litt igjen da vi har oppfattet denne megleren som kanskje uerfaren eller noe spesiell. Megleren var blant annet veldig klar på at boligen skulle være tilbake på markedet til en viss dato for flere uker siden, og at vi skulle få beskjed dersom det skjedde endringer. Når vi derfor ikke hører noe og etter hvert velger å kontakte megler angående dette uten å få noe svar bli vi derfor usikre på hva som egentlig foregår. Ts Anonymkode: ce619...caf Selger kan ha byttet megler. Anonymkode: 92a69...d57 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #20 Skrevet 2. mai En venninne solgte bolig for litt siden, det kom inn skambud fra en person. Personen prøvde kuppe boligen før visning med en tilbud litt under takst. Kom deretter med skambud etter første visning. de bestemte der og da at vi ikke under noen omstendighet ville selge til vedkommende. Helt uinteressant i måten vedkommende opptrådde på. En må ikke selge til høyeste bud, en velger helt selv hvem en vil ha som kjøper Anonymkode: a4b81...468 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå