Gå til innhold

Synsforstyrrelser og nummenhet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste dagene hatt flere perioder med synsforstyrrelser. Ofte oppleves også problemer med å finne ordene og nummenhet i spesielt fingrene. Får ikke vondt i hodet, men disse ubehagelige symptomene. 
Jeg mistenker at det er aura eller stille migrene. Hatt det i perioder tidligere også. 
 Er litt av den typen at det gå jo over, men kjenner at jeg blir litt bekymret. 
Har tenkt på om det kan skyldes at jeg har kink i nakken i tillegg, men klarer ikke å huske om det var problemet sist også.

Anonymkode: 1835f...dfc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes legekonsultasjon er på sin plass! Ville ringt legevakta og fortalt det du skriver. De vil da foreta en vurdering på om du skal komme til sjekk.

Anonymkode: 8898a...234

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring lege. 

Anonymkode: 7a483...640

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å smile, le og ta pekefinger på nesa med øynene igjen?

Du beskriver forsåvidt symptomer på hjerneslag.. Men migrene kan likne

Ring og snakk med legevakt

Ta med en veske med undertøy og toalettsaker til legevakta..

Anonymkode: 39441...84f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har de siste dagene hatt flere perioder med synsforstyrrelser. Ofte oppleves også problemer med å finne ordene og nummenhet i spesielt fingrene. Får ikke vondt i hodet, men disse ubehagelige symptomene. 
Jeg mistenker at det er aura eller stille migrene. Hatt det i perioder tidligere også. 
 Er litt av den typen at det gå jo over, men kjenner at jeg blir litt bekymret. 
Har tenkt på om det kan skyldes at jeg har kink i nakken i tillegg, men klarer ikke å huske om det var problemet sist også.

Dette er farlig!  Du må stoppe med sultingen nå! Du kan dø! Dette  er symptomer på slag! Hjertet kan stoppe pga sult.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får slik når jeg har aura. Jeg får hodepine i etterkant, men det er mange med denne type migrene som bare har aura. Når jeg dro til fastlegen med dette sendte han meg rett til MR av hodet. Det er alvorlige symptomer du har, så viktig å utelukke at det ikke er noe annet. 

Tap av taleevne er utrolig skremmende! 

Her står det litt om aura: https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/migrene/migrene-symptomer/aura

Du nevner kink i nakken, for min del er det en klar link mellom migrene og nakkevondt. Så min anbefaling er å komme deg til lege ASAP!

Anonymkode: b91af...ba2

AnonymBruker
Skrevet

jeg er enig med de som sier du bør høre med legen men jeg har lignende symptomer og kronisk migrene så det kan være du har rett og det ikke er noe farlig.. ❤️ 

Anonymkode: c4392...3ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har du prøvd å smile, le og ta pekefinger på nesa med øynene igjen?

Du beskriver forsåvidt symptomer på hjerneslag.. Men migrene kan likne

Ring og snakk med legevakt

Ta med en veske med undertøy og toalettsaker til legevakta..

Anonymkode: 39441...84f

Ja, klarer alle tingene som man tester i forhold til hjerneslag. 
Blir også kald på hendene. Vet ikke om det kan tyde på noe. Tenkte at det kunne skyldes stive muskler og at nor havnet i klem. 

Skrevet

Min migrene er akkurat sånn som du beskriver den. Hvis du ikke har hatt noen forverring av symptomene over flere dager, er det nok migrene. Men er du bekymret, ta en prat med legevakt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ring lege. 

Anonymkode: 7a483...640

Enig. Ring legevakta og fortell akkurat hvordan du føler det. Ikke kom med dine fortolkninger, bare si akkurat det du selv merker på kroppen, slik som synsforstyrrelsene og nummenheten. Beskriv den så godt som mulig.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være aura, men første gang dette skjer bør man undersøkes av lege for utelukke at det er fare på ferde. 

Anonymkode: b802a...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Eller b12 mangel

Anonymkode: 92234...34c

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som når jeg har aura. Får ikke alltid hodepine etterpå.

Men å sjekke sånne symptomer er alltid lurt!

Anonymkode: 25737...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...