Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å begynne å bruke whatsapp men ser på youtube at under oppsett av whatsapp krever tilgang til bilder, kontakter,etc..

Er dette en sikker app å bruker til calls, chat osv..?

Anonymkode: 94b36...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja bruker det masse. Mer en sms. Den skal være veldig sikker å sende meldinger og passord gjennom. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel den appen som blir mest brukt..?

Alle i min familie bruker det, og det samme gjør mange av mine venner.

Anonymkode: 2f064...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Den er sikker, men jeg liker bedre Telegram. Som Whats App, bare bedre. 

Anonymkode: ea85c...146

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
kaleidoskop skrev (7 minutter siden):

Ja bruker det masse. Mer en sms. Den skal være veldig sikker å sende meldinger og passord gjennom. 

Ja, den er kryptert når man sender meldinger og ved samtaler osv men appen krever tilgang til bildene og kontaktlisten osv.. Er ikke så keen på å dele det med appen.. Men vet at mange bruker den og er i tenkeboksen foreløpig på om jeg skal installere den..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er vel den appen som blir mest brukt..?

Alle i min familie bruker det, og det samme gjør mange av mine venner.

Anonymkode: 2f064...0c9

Ja er nok det. Har selv familie og venner som bruker den men er foreløpig litt skeptisk og litt grønn hehe

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vurderer å begynne å bruke whatsapp men ser på youtube at under oppsett av whatsapp krever tilgang til bilder, kontakter,etc..

Er dette en sikker app å bruker til calls, chat osv..?

Bruker Whatsapp mye selv for kontakt med folk jeg kjenner i fra utlandet, men liker ikke at jeg kontaktlisten min der blander seg med kontaktlisten på min egen telefon..( Har ikke satt meg altfor mye inn i innstillingene) Etter å ha fått flere hundre kontakter på Whatsapp må jeg hele tiden bruke søkefunksjonen for å finne nummere til nære venner på min egen telefon som ikke ligger i anropsloggen.

Ellers er Whatsapp flott.

Endret av Bigote
AnonymBruker
Skrevet

Hovedapp for bekjente og venner fra utlandet

Anonymkode: 8fee5...024

AnonymBruker
Skrevet

WhatsApp eies av Meta (Facebook) og samler masse metadata. Dårlig på personvern.

Bruk heller Signal

Anonymkode: 48166...5e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (11 timer siden):

Bruker Whatsapp mye selv for kontakt med folk jeg kjenner i fra utlandet, men liker ikke at jeg kontaktlisten min der blander seg med kontaktlisten på min egen telefon..( Har ikke satt meg altfor mye inn i innstillingene) Etter å ha fått flere hundre kontakter på Whatsapp må jeg hele tiden bruke søkefunksjonen for å finne nummere til nære venner på min egen telefon som ikke ligger i anropsloggen.

Ellers er Whatsapp flott.

ok, ja tenkte å bruker det mot de jeg kjenner i utland også, men synd å høre at det kan være litt vanskelig ref kontaktlisten. Har hørt at whatsapp skal fungere greit men er litt skeptisk ref personvern..selvom det er kryptert så har appen tilgang til flere ting kanskje uten at jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

WhatsApp eies av Meta (Facebook) og samler masse metadata. Dårlig på personvern.

Bruk heller Signal

Anonymkode: 48166...5e3

Hva er best av telegram og signal? Er det tilsvarende whatsapp ? og krever de tilgang til bilder og kontaktliste?

• 4 måneder senere...
Skrevet

Resten av verden bruker den mye. Så er vi nordmenn som «henger» litt etter. Jeg har den ja. Men bruker den ikke aktivt. Kun når jeg er ute og reiser som vil ha tak i meg da. Opplevd at flere taxier og selskaper som jeg har bestilt guide tur bruker det for å få tak i kunden. 

Anonymkode: ea14a...732

Skrevet

Jeg har den bare fordi den av og til er lur å ha når man reiser. Skjønner ikke hvorfor den er så mye brukt i utlandet, appen ser ikke ut i måneskinn. Ser ingen fordeler med den. 

Anonymkode: fe4ba...6e0

• Liker 1
Skrevet

Signal hvis du vil være sikker på at kommunikasjonen er privat. Veldig brukervennlig også.

Anonymkode: 63398...d2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 19.33):

Jeg har den bare fordi den av og til er lur å ha når man reiser. Skjønner ikke hvorfor den er så mye brukt i utlandet, appen ser ikke ut i måneskinn. Ser ingen fordeler med den. 

Er kun fordeler med den, spes siden så mange bruker den.

Anonymkode: 17050...cde

Skrevet

Det er jo en del, særlig utenfor Norge, som bruker den. Og også enkelte firma, blant annet leveranser fra DHL. Så har jo selvfølgelig appen. I likhet med snart alle andre former for kommunikasjonsapp som folk bruker. 

Anonymkode: 679d1...4e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er kun fordeler med den, spes siden så mange bruker den.

Anonymkode: 17050...cde

Men hva er fordelene? Bortsett fra at mange bruker den?

Skrevet

Har igjennom jobb. Liker den ikke. 
Bruker Signal privat 🙂

Skrevet

Bruker den daglig ja

Anonymkode: 0ecb6...049

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 19.33):

Om du har dårlig dekning, så er WhatsApp best. Har opplevd at snapchat og messenger ikke går gjennom mens WhatsApp fungerer utmerket. 

Anonymkode: 3528c...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...