AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Del Skrevet 2. mai For noen dager siden kom jeg i prat med en kvinne jeg ikke kjenner fra før, hun er fra et annet land i Europa. Det var i en situasjon det var naturlig å fortelle om man har familie/barn eller ikke og jeg sa først at ja nei, jeg har ikke barn og har vel også vært litt trist over at det kanskje ikke vil skje nå som jeg har rundet førti. Men det handler jo mest om instilling, så det skal jo gå helt fint å leve uten å bli biologisk mor. Hun reagerte som om jeg hadde sagt noe helt baklengs og sa "nei, hva er du du sier? Jeg har fylt femti jeg og håper fortsatt på å bli mor!" Jeg nevnte det at kroppene våre er jo blitt litt gamle da, og barna vil jo få veldig gamle foreldre. Jeg har vel tenkt at jeg har et år eller to igjen, men å være over femti som kvinne? Det føltes så rart. Men hun snakket som om det var det mest naturlige i verden. Så, hva tenker dere? Begynner verden å forandre seg? Er det greit å være femti å få barn som kvinne? Anonymkode: 00329...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Del Skrevet 2. mai Jeg syns det er et veldig egoistisk valg. Anonymkode: 346d4...d0b 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Del Skrevet 2. mai Det er bortimot umulig uten donoregg. Anonymkode: 1d5dd...ff9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Del Skrevet 2. mai Syns det er skikkelig teit å få barn når man er over 50. Være pensjonist før ungen har flyttet ut liksom. Anonymkode: fd709...e45 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bortimot umulig uten donoregg. Anonymkode: 1d5dd...ff9 Har vært borti flere tilfeller i jobbsammenheng uten at det har vært donor. Det er skjeldent men langt fra umulig. Anonymkode: 7f3e2...d40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Del Skrevet 2. mai Samme hvor mye verden endres, så endrer ikke det faktum seg at barnet har mye større sjanse for enkelte sykdommer. Og mor er adskillig dårligere rustet til å takle et komplisert svangerskap.. Anonymkode: c9561...742 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Del Skrevet 2. mai Når jeg går av med pensjon akter jeg å ha en livsstil som ikke er forenlig med å ha barn hjemme så det ville vært uaktuelt. Anonymkode: 7f3e2...d40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Del Skrevet 2. mai Enig i at når pensjonstiden kommer, så er det uinteressant å ha ungdom I hus. Anonymkode: ffa18...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har vært borti flere tilfeller i jobbsammenheng uten at det har vært donor. Det er skjeldent men langt fra umulig. Anonymkode: 7f3e2...d40 Vet du litt om hvordan det har gått med dem? Noe om graviditeten, fødsel, tiden etter osv ? Anonymkode: 00329...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Enig i at når pensjonstiden kommer, så er det uinteressant å ha ungdom I hus. Anonymkode: ffa18...e24 Akkurat det kommer vel kanskje an på om man har barn fra før eller ikke? At det føles mer uinteressant om det er ditt tredje barn enn om det er ditt eneste f.eks? Anonymkode: 00329...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet du litt om hvordan det har gått med dem? Noe om graviditeten, fødsel, tiden etter osv ? Anonymkode: 00329...f08 Ikke veldig bra mentalt, men det er også derfor jeg har truffet på dem så det blir ikke representativt sånn sett. Mye vansker med å tilpasse seg en ny hverdag. Anonymkode: 7f3e2...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 2. mai #12 Del Skrevet 2. mai Folk på 50 bør ikke få barn. Skjer det helt naturlig så ok, men for de færreste er det veldig aktuelt, både kroppslig og ellers. Det er en tid for alt, og noen ting renner litt ut i sanden med årene. Det er mer risiko med å være eldre gravid, og det er mye å følge opp, og potensielt så er en pensjonist før barna er russ. Ikke ideelt for noen selv om det helt sikkert er de det hadde gått fint med. Kanskje en kan bli fosterforelder eller frivillig i noe. Det er ikke det samme, men av og til blir ikke livet slik en hadde tenkt seg og sånn er det for oss alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #13 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Samme hvor mye verden endres, så endrer ikke det faktum seg at barnet har mye større sjanse for enkelte sykdommer. Og mor er adskillig dårligere rustet til å takle et komplisert svangerskap.. Anonymkode: c9561...742 Nettopp det tenkte jeg og. Kroppen vår fungerer fortsatt på samme måte om resten av verden forandrer seg. Anonymkode: 7f354...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #14 Del Skrevet 2. mai vel, jeg er 53 og bestemor og ikke søren om jeg hadde hatt det som skal til for å være 100% småbarnsmor nå.. Så lykke til med den for de som evt orker først gå gjennom fertilitetsbehandling og graviditet med den påkjenningen det er.. Anonymkode: 4e3e7...bda 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 2. mai #15 Del Skrevet 2. mai Kvinner på 50 får stort sett ikke barn uten mye drahjelp det er egentlig en ikke problemstilling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #16 Del Skrevet 2. mai Det er helt greit for meg, egentlig. Folk er mye sprekere og lever lengre, så en sprek femtiåring er innafor. Men det høres fryktelig, fryktelig slitsomt ut. Anonymkode: 2515a...b79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #17 Del Skrevet 2. mai Oi, jeg er 35 i år og venter mitt andre og siste, føler meg for gammel til å i det heletatt vurdere en til 😅😂 Anonymkode: 4a687...7c5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
micromaya Skrevet 2. mai #18 Del Skrevet 2. mai Jeg er 52, har 3 barn og 2 barnebarn. Føles helt naturlig. Det å skulle ha egne småbarn nå føles helt koko. Det er så vanvittig mye mer ved det å ha barn enn å gå gravid og føde dem – de trenger masse av oss også i tenårene og i starten på voksenlivet. På mange måter føler jeg at det er _nå_ de trenger meg som mest, når de skal ut i livet på egne ben. Nei… det å skulle få barn i 50-årene høres rett og slett naturstridig (og urettferdig ovenfor barna) ut! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #19 Del Skrevet 2. mai NakenPanda skrev (1 time siden): Kvinner på 50 får stort sett ikke barn uten mye drahjelp det er egentlig en ikke problemstilling Det skjer, men heldigvis ikke så ofte. Anonymkode: 9113f...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. mai #20 Del Skrevet 2. mai Null stress for (ressursterke og rike) menn. Kvinner kan jo selvsagt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå