Gå til innhold

Ble vipset et beløp og avsender var ikke klar over gebyr over 5000. Kan avsender annulere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk litt vondt av avsender. Gebyret er bare på 200. Men mye penger for han.

Anonymkode: ad187...c40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er viktig for han og ikke for deg kan du vippse tilbake 200? 

Anonymkode: 4846c...852

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er viktig for han og ikke for deg kan du vippse tilbake 200? 

Det gjør jeg ikke. Han skylder meg en del penger og er verken nær venn eller familie. 
Jeg trodde bare han visste om 5000 grensen.

Men ikke mitt ansvar å dekke inn tapet.  Men om det var en angre/annullerings mulighet skulle jeg gitt han noen dager ekstra på å ta det via bank eller dele det opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør jeg ikke. Han skylder meg en del penger og er verken nær venn eller familie. 

Men ikke mitt ansvar å dekke inn tapet.  Men om det var en angre/annullerings mulighet skulle jeg gitt han noen dager ekstra på å ta det via bank eller dele det opp.

Da vet han det til neste gang. Det er hans eget ansvar å sjekke sånt.

Anonymkode: 730c7...896

• Liker 12
Skrevet

Dele gebyret er vel en ganske fair løsning😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får jo alltid varsel om at det blir gebyr gjør man ikke?

Anonymkode: 0e1a9...87b

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
aerox skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det fair at noen andre enn den som skylder penger skal betale eventuelle gebyrer?

Anonymkode: f940d...416

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
aerox skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal ts sponse det gebyret? Det er jo betalerens ansvar å gjøre seg kjent med at Vipps tar gebyr på privatbetalinger over 5000. Det har jeg kjent til i årevis. Alle vet det. Eller unntatt denne ene personen da.

Jeg hadde ikke gitt tilbake noe penger for gebyret.

Anonymkode: 0d7c5...453

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får jo alltid varsel om at det blir gebyr gjør man ikke?

Anonymkode: 0e1a9...87b

Kommer ikke beskjed om der før man har trykket send penger 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er hans problem, selvfølgelig. Han burde visst det. 

Skjønner at det er prinsipp for deg at han skal betale de 200 kr, det er helt greit det :) men hvis det ikke var så viktig for deg, men var viktig for han, kunne du vippset tilbake de 5% av summen han skyldte deg… 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ts...nei, betaler av vippsede penger kan IKKE annullere noe. Betalt er betalt, det er det som gjør Vipps så trygt. Man ser pengene er kommet, og der blir de. Betaleren kan ikke angre seg eller trekke noe tilbake. Dette står på Vipps sine nettsider også.

Anonymkode: 0d7c5...453

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forstår rett så skylder denne fyren fortsatt TS penger, så hadde ikke foretatt meg noe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det gått opp? 
Betaler alltid 60 i gebyr når jeg vipser over 5000. Får jo beskjed på forhånd, men 60 kr er ikke mye for meg så heller det enn og bruke tid på og logge inn i nettbanken, men når en jeg vet har dårlige råd enn meg skylte meg 8000 sa jeg han kunne vipse i 2 omganger. 

Anonymkode: a3580...e70

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer opp advarsel på Vipps, FØR en trykker bekreftende på å Vippse.

Men, noen ganger har jeg vært så kjapp i avtrekkeren at jeg har godkjent før jeg har oppfattet hva jeg har godkjent🙈😅.

Har Vippset studenten i Oslo husleie etpar ganger. Har bare vært 50kr i gebyr når jeg har Vippset 8000kr, men dette varierer nok ut fra beløpet da.

Anonymkode: f78e1...b1f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg forstår rett så skylder denne fyren fortsatt TS penger, så hadde ikke foretatt meg noe.

Hvis jeg forstår rett så bryr ikke ts seg særlig om betaler, så skjønner ikke helt grunnen til innlegget. Eller bare googlet på Vipps og funnet svaret der.

Anonymkode: b0c57...798

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo vippse 100 kr så har dere delt på pengeoverføringen. Er litt begges ansvar å vite om gebyret, uansett det meste av årsaker for han han skulle vippse deg, så hvorfor ikke dele på utgiften med overføringen også?

Anonymkode: 7caca...38d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skal ts sponse det gebyret?

Fordi TS "fikk vondt" av den skyldige - såpass mye at hun opprettet en tråd om det her inne. 

Anonymkode: f0673...5b1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

En straks betaling, skjer straks, uten angremuligheter. Med mindre noe galt har skjedd som 3. part kan lastes for? 

Anonymkode: 86b4f...a2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo vippse 100 kr så har dere delt på pengeoverføringen. Er litt begges ansvar å vite om gebyret, uansett det meste av årsaker for han han skulle vippse deg, så hvorfor ikke dele på utgiften med overføringen også?

Anonymkode: 7caca...38d

Hvorfor er det TS sitt ansvar? Kanskje hvis hun spesifikt ba om pengene på vipps, men selv da er det hans ansvar å si fra at han heller vil betale på gebyrfri måte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er det TS sitt ansvar? Kanskje hvis hun spesifikt ba om pengene på vipps, men selv da er det hans ansvar å si fra at han heller vil betale på gebyrfri måte. 

Trådstarter.

Kan understreke ja at jeg ikke har bedt om penger på Vipps. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...