Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du satt deg i en sånn situasjon. 

Hvorfor og hvorfor ikke? 

Anonymkode: a9bbb...543

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kunne du satt deg i en sånn situasjon. 

Hvorfor og hvorfor ikke? 

Må kanskje vurdere dette pga økonomiske problemer. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør ikke det, men kunne nok fint gjort det. Iallefall for en periode.

Har lenge vurdert ekstrajobb, for å jobbe noen lørdager, og kveldstid, i tillegg til fulltidsjobb.

Anonymkode: 5e04e...9f7

• Liker 1
Skrevet

Hvordan da satt deg i en slik situasjon? Jeg ville aldri valgt en slik jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jobber i butikk som butikksjef , så blir sjelden mulighet til og ta fri lørdager. 
Situasjonen er at lønna og bonusene er gode og jeg har boliglån og betale.

er en vanesak, men savner innimellom lenger helg, så det blir nok annerledes når utgiftene går ned. 

Anonymkode: ca860...abf

AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke på kontoret på lørdager, men en del hjemmefra, så samlet med tanke på timeantall (50 timer uka sånn cirka) har jeg nok i snitt ca 6 dagers arbeidsuker ja. Men jeg ville vært skeptisk til å inngå en avtale der jeg måtte være fysisk på jobb også lørdag med mindre det var kun for en ikke for lang periode.

Anonymkode: a7161...3df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde som ung. Ville tjene penger. Så når jeg var lærling så jobbet jeg større stilling enn 100. Jeg vasket også etter stengetid. No så jobber jeg egentlig 24/7. jeg er alltid tilgjengelig. Men sitter ikke fysisk å jobbe 24/7. vi har døgnåpent. Og jeg tar all jobben som er etter 16. slik at ansatte får normal arbeidstid. 

Anonymkode: 042d2...31a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett jobbet slik hele livet, begynte da jeg var lærling på 80 tallet og trivdes ganske godt med det (selv om det var tvang fra sjefen den gang). Satte pris på betalingen sannsynligvis som ung og "dum" 😅 Gikk på skole 3 år men hadde jobb etter skoletid + samtlige helger. Endte opp med jobb i stort konsern som gav meg mulighetene til å studere litt ved siden av jobben, noe som resulterte i flere fullendte fagbrev. 

Jobber fortsatt i samme konsern, og har samme mentalitet når det kommer til jobb. 

Har nok litt å si at jeg elsker det jeg driver med! 

Anonymkode: 35b40...b78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to jobber i 13 år nå. En 100 % jobb fast på dagtid mandag -fredag og ringevikar i tillegg på kveld og helg. Jobber i snitt 40 -50 % som ringevikar.

Vi nordmenn jobber generelt veldig lite og det er bare er vanesak å jobbe mer.

Anonymkode: 99ff6...c14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid jobbet mye. Både som student (ekstra/helger/ferier). Nå har jeg en jobb som krever høyere utdanning, hvor det innimellom blir lange dager. Helgene er stort sett fri, men da har jeg gjerne andre verv/oppdrag/frivillig jobb jeg stiller opp på.

Jeg håper samfunnet nå ser på nytteverdien av fagbrev (Norge har bruk for dette!) og at det lønner seg å jobbe. Vi jobber i utgangspunktet veldig lite i Norge. Jeg er også glad i fritiden, men levestandarden vår henger sammen med arbeid. Og færre er nok villige til å jobbe hardt for det. Men jobb er kanskje ikke livet? Men da må vi leve enklere. Har et inntrykk av at folk ikke er interessert i det heller. 

Anonymkode: 7a33c...243

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som bonde er det bare sekdagersuker for meg. Har heldigvis ikke husdyr, ellers ville normalen vært sjudagersuker. Sånne fancy ting som "inneklemte dager", langhelger, sommerferie og høstferie finnes heller ikke. Det eneste jeg holder veldig hardt på, det er å ta fri på helligdager.

Kan jo på en måte si at man har stor frihet når man er bonde, men det er en sannhet med store modifikasjoner. Jeg har stor frihet om vinteren, men fra mars til november er det bare å trå til når vekstene trenger å plantes, gjødsles, vannes og beskyttes mot ugress, sopp og skadedyr, og til slutt høstes. Ikke minst er jobben min veldig styrt av været, fordi de aller fleste ting jeg skal gjøre ute krever oppholdsvær. Det eneste jeg kan gjøre på jordene i regnvær, det er å vanne, men det har jo sjelden noen hensikt å vanne i regnvær....

Anonymkode: 81605...a5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som bonde er det bare sekdagersuker for meg. Har heldigvis ikke husdyr, ellers ville normalen vært sjudagersuker. Sånne fancy ting som "inneklemte dager", langhelger, sommerferie og høstferie finnes heller ikke. Det eneste jeg holder veldig hardt på, det er å ta fri på helligdager.

Kan jo på en måte si at man har stor frihet når man er bonde, men det er en sannhet med store modifikasjoner. Jeg har stor frihet om vinteren, men fra mars til november er det bare å trå til når vekstene trenger å plantes, gjødsles, vannes og beskyttes mot ugress, sopp og skadedyr, og til slutt høstes. Ikke minst er jobben min veldig styrt av været, fordi de aller fleste ting jeg skal gjøre ute krever oppholdsvær. Det eneste jeg kan gjøre på jordene i regnvær, det er å vanne, men det har jo sjelden noen hensikt å vanne i regnvær....

Anonymkode: 81605...a5a

Men regner med at du liker å være bonde?

Anonymkode: d9107...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Jobber sjudagers uke, 10 uker på/av. Når jeg er hjemme har jeg en ekstrajobb.

Anonymkode: 43500...e25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...