Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigerinne som kommer i bursdags-selskap til barna våre, tilsynelatende stuptrøtt. Det er hun nok ikke, men hun har lært seg til en skikkelig dårlig uvane. Med en gang hun entrer rommet, så virker hun uinteressert, sier hei og setter seg i sofaen og starter gjespe-showet sitt. Med show, så mener jeg så tydelig gjesping og manglende interesse at andre gjester også har kommentert det. 

Jeg synes det er så spesielt. Dama er ikke trøtt, for hun holder på med 100 ting ellers som er supergøy. Men akkurat hos oss, så kjeder hun seg veldig. 

Hvorfor sånn oppførsel? Kan nevne at vi har en sterk følelse av at hun ikke liker oss. Tror ikke vi har gjort henne noe spesielt galt heller. 

Anonymkode: eaa79...e96

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det dere, eller er det denne typen selskap generelt? 

Jeg kan fort bli trøtt og "gjespete" om jeg sitter varmt og godt, er mett, og jeg kjeder meg litt. Særlig om jeg blir sittende lenge stille. 
Det er ikke noe jeg kan styre så mye, ut over å enten ikke gå, eller holde meg i aktivitet. (Som kan oppfattes som at jeg går rastløst rundt omkring.) 

Anonymkode: 4467f...983

• Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det dere, eller er det denne typen selskap generelt? 

Jeg kan fort bli trøtt og "gjespete" om jeg sitter varmt og godt, er mett, og jeg kjeder meg litt. Særlig om jeg blir sittende lenge stille. 
Det er ikke noe jeg kan styre så mye, ut over å enten ikke gå, eller holde meg i aktivitet. (Som kan oppfattes som at jeg går rastløst rundt omkring.) 

Anonymkode: 4467f...983

Nei jeg vet ikke. Det hjelper jo ikke helt på at vi kjenner veldig på at hun ikke er så fan av oss. Men jeg tror hun kjeder seg også. Jeg har sett det hos spesielt en annen familie også. 

I mitt hode så kunne jeg aldri funnet på å deise ned i sofaen hos andre, og gjespet konstant. Til og med bursdags-barna lurer på hvorfor hun gjør det. Og de er 11 og 13 liksom......

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er en som kan gjespe mye..det betyr ikke at jeg kjeder meg men der e bar noe som kommer ( som kan komme av sliten,trett, varme, formen etc)

Men jeg kan også kjede meg når vi er i voksen bursdager etc... folk er stille og prater veldig lite. Ikke er de så interessert i ting vi snakker om heller.

Så kanskje dere er litt kjedelige?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg vet ikke. Det hjelper jo ikke helt på at vi kjenner veldig på at hun ikke er så fan av oss. Men jeg tror hun kjeder seg også. Jeg har sett det hos spesielt en annen familie også. 

I mitt hode så kunne jeg aldri funnet på å deise ned i sofaen hos andre, og gjespet konstant. Til og med bursdags-barna lurer på hvorfor hun gjør det. Og de er 11 og 13 liksom......

Din svigerinne eier ikke folkeskikk og normalt vett. Voksne folk oppfører seg ikke sånn. Bare å forsøke å ignorere, og trøst deg med at hun ikke er nærmere deg enn svigerinne. 

Anonymkode: 197a7...9bf

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Jeg er en som kan gjespe mye..det betyr ikke at jeg kjeder meg men der e bar noe som kommer ( som kan komme av sliten,trett, varme, formen etc)

Men jeg kan også kjede meg når vi er i voksen bursdager etc... folk er stille og prater veldig lite. Ikke er de så interessert i ting vi snakker om heller.

Så kanskje dere er litt kjedelige?

Selv om vertskapet er kjedelig, viser ikke normalt oppegående voksne folk det. Makan! 

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har en svigerinne som kommer i bursdags-selskap til barna våre, tilsynelatende stuptrøtt. Det er hun nok ikke, men hun har lært seg til en skikkelig dårlig uvane. Med en gang hun entrer rommet, så virker hun uinteressert, sier hei og setter seg i sofaen og starter gjespe-showet sitt. Med show, så mener jeg så tydelig gjesping og manglende interesse at andre gjester også har kommentert det. 

Jeg synes det er så spesielt. Dama er ikke trøtt, for hun holder på med 100 ting ellers som er supergøy. Men akkurat hos oss, så kjeder hun seg veldig. 

Hvorfor sånn oppførsel? Kan nevne at vi har en sterk følelse av at hun ikke liker oss. Tror ikke vi har gjort henne noe spesielt galt heller. 

Kanskje hun er utilpass? Har en i familien som kan bli litt sånn i visse settinger. Det kan feks være uro i kroppen, om hun er full fart til vanlig så kanskje hun har en form for ADHD og sliter med familieselskap som form. Ikke dere personlig men at man ikke klarer konsentrere seg når det blir sånn «stillesitting» og konversering. 

Anonymkode: a5f5d...0f7

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Selv om vertskapet er kjedelig, viser ikke normalt oppegående voksne folk det. Makan! 

Jeg gjesper som jeg ikke vil...jeg klarer ikke kontrollere dette. Har ikke noe med at folk er kjedelige. Men sitter man i et situasjon som er kjedelige så kan kroppen blir trett og dermed gjespe. Det har ikke noe med å være oppegående...du gjesper aldri?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hun er trøtt, derfor gjesper hun. Som mange andre kvinner så synes hun sikkert at soving er bortkastet tid, drar heller i selskap enn å ta den en sårt trengt middagshvil på sofaen (menn er bedre på det området).  Kroppen trenger nok søvn!

Anonymkode: db5b5...b98

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Voksne skal klare å kontrollere gjesping. Noe av det verste er de som ikke holder seg for munnen, så man har følelsen av å se helt ned i magesekken på dem. Og de som gjesper mens de snakker, det får en til å føle seg som verdens minst interessante person.

Ja, Kari, hvordan går det på jooooo😴bben hos deg daaaa:sover:

Anonymkode: c715f...40a

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke trøtt, bare surstoffmangel , da en kamerat "hele tiden" for mange år siden.

Anonymkode: 9f87c...03b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Voksne skal klare å kontrollere gjesping.

Eh, nei. Det er faktisk ganske enestående om du kan kontrollere at du gjesper.

Anonymkode: 56967...cc7

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med show, så mener jeg så tydelig gjesping og manglende interesse at andre gjester også har kommentert det. 

"Her har du mer kaffe, det trengs ser jeg så mye som du gjesper."

Anonymkode: edf5c...d24

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, nei. Det er faktisk ganske enestående om du kan kontrollere at du gjesper.

Anonymkode: 56967...cc7

Tviler sterkt på at jeg er den eneste som klarer dette, altså. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjesping betyr ikke at en kjeder seg. Det kan bety at det er for dårlig luft i rommet. Det kan bety at hun er stresset og forsøker å regulere, eller det kan bety at hun begynner å slappe av. 

Kanskje hun er stresset og usikker av å være med dere, eller kanskje motsatt at hun trives i deres selskap. Slutt å ta andres gjesping personlig. Jeg gjør det regelmessig for å regulere nervesystemet mitt. 

Anonymkode: d055d...f45

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler nok mest om din følelse du har fra før om at hun ikke liker dere. Du ser litt det du vil se, legger veldig merke til gjesping og tolker gjesp som at hun kjeder seg. 

Jeg gjesper ikke hvis jeg kjeder meg. Jeg gjesper hvis jeg er trøtt, nervøs eller hvis andre begynner...

Anonymkode: 92b53...d76

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen gang spurt henne direkte? Det hadde vært den mest naturlige ting i verden for meg, hadde lurt på om besøket var trett.

(Jeg begynte å gjespe av å lese denne tråden forresten, det smitter!)

Anonymkode: cc93b...0af

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om det er for å regulere nervesystemet eller andre ting, det er uoppdragent å sitte og gjespe gjentatte ganger i selskap og ha en uinteressert væremåte. Hadde faktisk ikke invitert henne igjen da hun bringer dårlig stemning. 

Anonymkode: 9eed6...a95

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg kan begynne å gjespe om det er en tung og trykkende luft,  betyr ikke at jeg er uhøflig. Men prøver å skjule det så godt jeg kan. 

• Liker 2
Skrevet

Tar hun hintet hvis du spør om hun vil ta seg en liten strekk på gjesterommet? 🤭

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...