Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat hatt en prat/møte med en butikk om å starte i 10% stilling. Har ikke skrevet under noen kontrakt, men har blitt spurt om opplæring neste uke.

På intervjuet sa jeg at jeg kun har tenkt meg ferie 1 uke i sommer, en uke i juni. Dette fordi kjæresten min også kun har tatt ut denne uken ferie i sommer. Nå får jeg beskjed om at dette blir veldig vanskelig, for jeg er plutselig satt opp en del denne uken? Jeg har nå spurt om det evt er mulig at jeg bytter med noen uken før eller etter evt, men hun virket veldig bestemt for at jeg skulle jobbe. 

Jeg har tidligere erfart at sjefer hører på når man snakker om ferie før man har fått jobben, fordi dette har blitt planlagt før man fikk vite noe om jobb..og nå føler jeg hele meg går i grus, fordi jeg har gledet meg til den uken, også skal en 10% stilling ødelegge den. 

Føler nå at det enten er en 10% jobb, eller ikke jobb fordi jeg vil ha den uken ferie, noe som føles sykt teit. Har noen tips eller erfaringer om dette?

Anonymkode: 6eee5...e08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar egentlig at det er mange søkere på denne stillingen, som er ganske like kvalifisert som deg. Og de har et behov for en 10% stilling, der en del av behovet er å dekke opp for at det er nåværende ansatte som ikke kan jobbe i sommer. 
Det er derfor "huller" i vaktlisten som det er planlagt at denne stillingen skal dekke. 
Og da vil de ikke ta inn noen som ikke ønsker å dekke disse vaktene.

Så, ja, det veldig sannsynlig at det enten er 10% jobb uten ferie, eller ikke jobb, men ferie du nå velger mellom.  

Anonymkode: 4183f...eae

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferieavslag er noe man må regne med når man søker jobb, spesielt så tett oppunder sommerferie. De fleste har vel lagt inn ønske om ferie allerede. Og starte jobb med og vil ha ferie kan slå ut negativt. du er sikkert satt opp på vakt når andre skal ha fri. Sånn er det bare. Forstår du er skuffet men arbeidslivet er sånn at man ikke alltid får ferie når man vil ha det. 

Anonymkode: 00bc7...003

• Liker 4
Skrevet

10 % stilling utgjør en halv dag i uka. Om du skal jobbe en halv dag. Det klarer du selv om kjæresten din har ferie. Vakter utover 10 % hadde jeg bare takket pent nei til.

AnonymBruker
Skrevet

De kan på ingen måte tvinge deg til å jobbe mer enn 10 % når det er det de tilbyr deg. De kan sikkert gjennomsnittsberegne så du jobber en dag annenhver uke eller lignende, men det skal mye til at du må jobbe mer enn en dag den uka ...

Det høres forresten sært ut å ansette noen i ti prosent hvis de må jobbe mer, i stedet for å ansette en ferievikar. Og ikke minst å ikke høre etter når vedkommende sier når den har planlagt ferie når det er snakk om en uke i juni. Sikker på at du vil ha jobben?

Anonymkode: a61af...88f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...