Gå til innhold

Hund og bytur ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ofte åpne dager der butikkene tar ut varer og mye salg. Sånne markedsdager ute i forskjellige småsteder der det ofte samler seg mye folk. Og da veldig mange folk. Ja dere har sikkert sett det.

Er det da greit å ta med hunder? Eller blir det for mye for hunder? Selv med godt sosialiserte hunder. 

Anonymkode: d0b43...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det kommer veldig ann på hunden. Den ene hunden min kunne glatt vært med. Han er rolig og gjør ikke så mye ut av seg. Den andre derimot hadde gått i full tivolistemning og mest sannsynlig blitt fullstendig overstimulert av alle menneskene som tross alt bare var der for å snakke med han 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er helt greit. Hunder eksisterer og det er helt naturlig at de synes i bybildet. Det er sikkert noen som mener noe annet slik det er noen som mener at barnevogner, barn, rullestolbrukere osv ikke bør ferdes i offentlige rom men jeg er av den oppfatning at en kan ikke ta hensyn til de menneskene.

Anonymkode: 7b611...de7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hunden, jeg har selv hund og bor i Oslo, min liker folk, liv og leven, er veldig trygg rolig og stødig så han takler det fint og kan gjerne være med på 17.mai for den del, men jeg velger å i veldig liten grad dra han med på steder og tidspunkt der det er trang og mye folk.

Litt handler om å vise hensyn til andre, folk med allergi, redsel eller ubehag feks men i hovedsak handler det om hva jeg mener hunden er mest tjent med. Han får lite ut av å være midt i gryta, han risikerer å bli tråkka på eller dulta borti og han får ikke gjort ting som å selv bestemme hvor lang tid han bruker på en plass, om han vil forflytte seg, legge seg ned, lukte eller tisse på ting osv fordi det ikke er stedet for slikt. Det er veldig lite gevinst for han rett og slett. For min del er det også mindre hyggelig å gå å være på vakt som en jo må med noen man har ansvar for.

Jeg ser også ofte andre hunder i slike situasjoner som ikke er så komfortable og de også er en risikofaktor for min hund, det som skjer rundt eller pga de kan føre til uønska situasjoner så jeg personlig holder meg unna steder der det sannsynligvis er mye folk på lite plass. Har jeg med mannen så kan hunden være med for da går en av oss i utkanten av mølja og hunden får mer nytte og glede av byturen.

Det skjer at jeg går raskt innom butikker med hunden (ikke matbutikker selvsagt) Da spør jeg alltid om det er greit, passer på at butikken ikke er stappfull og unngår å gå å titte mellom hyller og stativer men går mest mulig rett inn og rett ut med hunden på fot eller liggende på en plass jeg har full kontroll over.

Anonymkode: b8009...e8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært opptatt av å kunne ta med hundene over alt, så slikt har vi tilvendt dem. Så hos våre hadde det ikke vært noe problem. En hund som derimot kun har hjemme og i skog og mark kan det kanskje bli for mye for. Du må nesten bare prøve og heller dra hvis du ser det blir for mye for den.

Anonymkode: 4fda4...237

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ikke noe problem med godt sosialiserte dyr. og da mener jeg preging på mennesker og andre hunder:)

Anonymkode: fe34d...f64

• Liker 1
Skrevet

Tror det skal mye til for at ikke det skal gå bra..  Jo lenger tid den får på seg uten altfor mye kjas fra eier og andre så vil den regulere seg tenker nå jeg. Aldri vært noen utfordring med noen av mine hunder. 

Dette er tatt i betrakning i at hunden har fått noen form for miljøforandringer tidligere. Stått i kjetting i en stokk hittil i livet da kan det meste gå galt. Slik var det ikke med din hund fikk jeg inntrykk av. Gudskjelov.

AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (5 minutter siden):

Tror det skal mye til for at ikke det skal gå bra..  Jo lenger tid den får på seg uten altfor mye kjas fra eier og andre så vil den regulere seg tenker nå jeg. Aldri vært noen utfordring med noen av mine hunder. 

Dette er tatt i betrakning i at hunden har fått noen form for miljøforandringer tidligere. Stått i kjetting i en stokk hittil i livet da kan det meste gå galt. Slik var det ikke med din hund fikk jeg inntrykk av. Gudskjelov.

eller hysteriske hundeiere som bare går en runde i nabolaget og som behandler hundene sine som babyer som ikke skal treffe andre hunder osv. De får som regel hysteriske, nervøse og bjeffete hunder også🤮

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

eller hysteriske hundeiere som bare går en runde i nabolaget og som behandler hundene sine som babyer som ikke skal treffe andre hunder osv. De får som regel hysteriske, nervøse og bjeffete hunder også🤮

Jada, de finnes det mer enn nok av. De skulle heller kjøpt en tøy-bikkje på shoppingsenteret etter min mening..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...