AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Hei dagpenger stønaden min er snart utløpt, eg sliter litt med min psykiske helse både med mat og trening og har både fysioterapeut og psykolog samarbeid med dette no. veit psykologen min snakker om arbeidsavklaringspenger for ei stund siden , og kjenne litt angst for at eg ska stå uten noe . kan man få arbeidsavklaringspenger etter dagpenger er utløpt? Eg vil ut i arbeid igjen, og da skal eg , men akkurat no når eg får god hjelp til og ta tak i ein del problemer så har eg lyst å komma meg helt på bena etter lang tid så eg kan gå 100% fokus i jobb, eg har alltid jobbet før eg møtte veggen Anonymkode: 4d410...49c
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Du bør gå veien innom sykemelding og sykepenger først. Kontakt fastlegen din. Anonymkode: 84812...30f
NakenPanda Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Du har vel ikke alltid jobbet når du er bekymret hva som skjer etter at at dagpenger går ut (som jo varer 1 år kanskje til og med 2 år) 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai NakenPanda skrev (2 minutter siden): Du har vel ikke alltid jobbet når du er bekymret hva som skjer etter at at dagpenger går ut (som jo varer 1 år kanskje til og med 2 år) Det står alltid jobbet før hen møtte veggen. Møtte vel veggen for snart 1 år siden da. Anonymkode: a77b5...1a4
mommyaka Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei dagpenger stønaden min er snart utløpt, eg sliter litt med min psykiske helse både med mat og trening og har både fysioterapeut og psykolog samarbeid med dette no. veit psykologen min snakker om arbeidsavklaringspenger for ei stund siden , og kjenne litt angst for at eg ska stå uten noe . kan man få arbeidsavklaringspenger etter dagpenger er utløpt? Eg vil ut i arbeid igjen, og da skal eg , men akkurat no når eg får god hjelp til og ta tak i ein del problemer så har eg lyst å komma meg helt på bena etter lang tid så eg kan gå 100% fokus i jobb, eg har alltid jobbet før eg møtte veggen Anonymkode: 4d410...49c Du kan søke..men det tar ofte 15-19 uker før du for svar og denne tiden står du uten penger. Du må ha legeerklæring ar din arbeidsevne er nedsatt iallefall 50 prosent
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står alltid jobbet før hen møtte veggen. Møtte vel veggen for snart 1 år siden da. Anonymkode: a77b5...1a4 Mistet jobben i 2023, da kom veggen, men har alltid jobbet når eg har gått dagpenger i ein ringevikar jobb alt frå 1-3 dager i veka,så jobber innimellom no og . Men er kje fast jobb. som sakt eg vil tilbake i jobb igjen. 100% , men no når eg har eit så bra opplegget med fysio og psykologen så vil ta ein del av tiden på dagtid , så er eg redd for at framgangen så no skjer (vil ta litt tid) Som sakt snakka psykologen om arbeidsavklaringspenger, derfor eg lurte på om dette er noe ein kan få etter endt dagpengerstønad, Anonymkode: 4d410...49c
mommyaka Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Mistet jobben i 2023, da kom veggen, men har alltid jobbet når eg har gått dagpenger i ein ringevikar jobb alt frå 1-3 dager i veka,så jobber innimellom no og . Men er kje fast jobb. som sakt eg vil tilbake i jobb igjen. 100% , men no når eg har eit så bra opplegget med fysio og psykologen så vil ta ein del av tiden på dagtid , så er eg redd for at framgangen så no skjer (vil ta litt tid) Som sakt snakka psykologen om arbeidsavklaringspenger, derfor eg lurte på om dette er noe ein kan få etter endt dagpengerstønad, Anonymkode: 4d410...49c Du kan..men du må søke. Og vente 14-19 uker på svar. Du må ha legeerklæring Så du bør kontakte nav og når du kan søke.
NakenPanda Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står alltid jobbet før hen møtte veggen. Møtte vel veggen for snart 1 år siden da. Anonymkode: a77b5...1a4 Normalt har man nesten 2 år når man "alltid har jobbet"
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai mommyaka skrev (2 timer siden): Du kan..men du må søke. Og vente 14-19 uker på svar. Du må ha legeerklæring Så du bør kontakte nav og når du kan søke. Hvor er det du har det fra at hen må vente 14-19 uker på svar? Det er 11 uker saksbehandlingstid. Det kan ta lengre tid hvis de må vente på dokumentasjon for å få behandlet ferdig søknaden, men det skal ikke ta lengre enn saksbehandlingstiden i utgangspunktet. TS, for å ha rett på aap så må arbeidsevnen din være nedsatt med minst 50% til ethvert yrke du er kvalifisert for. Hvis du har dagpenger nå, så er det kanskje mer rett å sykemelde seg hvis du er i behandling og ikke kan jobbe nå. Anonymkode: e69a8...f55
mommyaka Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor er det du har det fra at hen må vente 14-19 uker på svar? Det er 11 uker saksbehandlingstid. Det kan ta lengre tid hvis de må vente på dokumentasjon for å få behandlet ferdig søknaden, men det skal ikke ta lengre enn saksbehandlingstiden i utgangspunktet. TS, for å ha rett på aap så må arbeidsevnen din være nedsatt med minst 50% til ethvert yrke du er kvalifisert for. Hvis du har dagpenger nå, så er det kanskje mer rett å sykemelde seg hvis du er i behandling og ikke kan jobbe nå. Anonymkode: e69a8...f55 For selv om det står på nett kan det ta tid..min tok 19 uker og vet flere som venter lenger enn11 uler
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Men hvis du ikke er arbeidsfør, hvorfor er du ikke sykemeldt? Du er jo ikke reell arbeidssøker om du mener du ikke kan jobb grunnet sykdom. Gå til legen, om legen mener det er riktig så bør du bli sykemeldt. Så tar du kontakt med veilederen din og forklarer situasjonen. Da vil du få mer informasjon om hva som er rett i din situasjon. Legg inn behandlingene du har i aktivitetsplanen, så er det synlig. Anonymkode: 5ef1b...140 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå