Gå til innhold

AAP innvilget - etterbetaling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk innvilget AAP stønad den 25. april. Idag, 2.mai fikk jeg vedtak om trekk i etterbetaling, greit nok det. Men så står det at jeg vil få utbetalt penger hvis det er noe igjen.. vil jeg da få disse utbetalt idag?

Anonymkode: 775ce...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mottatt sosialstønad i perioden mellom søknad og innvilgelse så skal dette trekkes fra etterbetalingen. Da må det først sendes en henvendelse til ditt lokale Nav-kontor som skal regne ut hvor mye de skal ha tilbake før de kan utføre trekket. Du vil ikke få utbetaling før etter at dette trekket er gjort, noe som kan ta noen uker. 
Hvis du i dag har fått en bekreftelse på beløpet som skal trekkes så er saken ferdig behandlet og pengene legges til utbetaling. Det tar normalt 4 dager fra beløpet er lagt til utbetaling før du har pengene på konto. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei! Jeg fikk innvilget AAP stønad den 25. april. Idag, 2.mai fikk jeg vedtak om trekk i etterbetaling, greit nok det. Men så står det at jeg vil få utbetalt penger hvis det er noe igjen.. vil jeg da få disse utbetalt idag?

Anonymkode: 775ce...6e8

Nei. 
Det kan ta opptil 3 uker før NAV sosial har ferdigbehandlet refusjonskrav om du har mottatt sosialhjelp. Deretter går det 1-2virkedager før NAV utbetaler etterbetaling.

Anonymkode: 3620e...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...