AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Far til min sønn har opprett brukskonto for 4 årdiden til barnet. Barnet har ikke hatt tilgang til eller kjent til dette. De har ikke samvær, men han har foreldreansvar. Vært i møte med banken, og de kunne ikke gjøre noe med kontoen, selv om jeg ikke hadde samtykket til opprettelse. Min sønn fikk imidlertid tilgang til den, og vi ser nå alle transaksjoner. Det er åpenbart at kontoen misbrukes til noe da far er under gjeldsordning, skylder i tillegg meg store beløp bidrag etc. Vi ser at flere tusen går inn og ut fra og til hans og sønnens konto nesten hver måned. Før jul var det snakk om 30 k. Pengene brukes fortløpende opp. Banken kunne ikke gjøre noe siden han i teorien kan gjøre dette som verge for kontoen. Men, hva kan jeg gjøre? Anmelde? Kontakte gjeldsordning? Håper noen har råd, for dette tok virkelig kaka av alt han har gjort! Enten hvitvasker han penger (har drevet med litt forskjellig tidligere vedr dop), eller så skjuler han penger fra gjeldsordning/kreditor Anonymkode: 1bfe9...929
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Ta kontakt med namsmannen eller kreditorer hvis du kjenner til disse. Anonymkode: 1f5a6...1d9 2
Gaia Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Hvis kontoen brukes til hvitvasking, ville det nok stått større beløp der. Jeg tror heller at han bruker kontoen til å skjule beløp for kreditorer mm. Synes det er rart at han har fått opprettet konto uten din signatur. Da min eks skulle opprette konto til vår sønn, måtte jeg både opprette egen konto i banken, samt skrive under på opprettelse av hans konto. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Far til min sønn har opprett brukskonto for 4 årdiden til barnet. Barnet har ikke hatt tilgang til eller kjent til dette. De har ikke samvær, men han har foreldreansvar. Vært i møte med banken, og de kunne ikke gjøre noe med kontoen, selv om jeg ikke hadde samtykket til opprettelse. Min sønn fikk imidlertid tilgang til den, og vi ser nå alle transaksjoner. Det er åpenbart at kontoen misbrukes til noe da far er under gjeldsordning, skylder i tillegg meg store beløp bidrag etc. Vi ser at flere tusen går inn og ut fra og til hans og sønnens konto nesten hver måned. Før jul var det snakk om 30 k. Pengene brukes fortløpende opp. Banken kunne ikke gjøre noe siden han i teorien kan gjøre dette som verge for kontoen. Men, hva kan jeg gjøre? Anmelde? Kontakte gjeldsordning? Håper noen har råd, for dette tok virkelig kaka av alt han har gjort! Enten hvitvasker han penger (har drevet med litt forskjellig tidligere vedr dop), eller så skjuler han penger fra gjeldsordning/kreditor Anonymkode: 1bfe9...929 Banken skal forøvrig rapportere saker hvor de mistenker hvitvasking, men de har avsløringsforbud og kan da naturligvis ikke gi deg beskjed om de mistenker noe. Mest sannsynlig så unndrar han midler fra kreditorene sine. Anonymkode: 1f5a6...1d9
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Far til min sønn har opprett brukskonto for 4 årdiden til barnet. Barnet har ikke hatt tilgang til eller kjent til dette. De har ikke samvær, men han har foreldreansvar. Vært i møte med banken, og de kunne ikke gjøre noe med kontoen, selv om jeg ikke hadde samtykket til opprettelse. Min sønn fikk imidlertid tilgang til den, og vi ser nå alle transaksjoner. Det er åpenbart at kontoen misbrukes til noe da far er under gjeldsordning, skylder i tillegg meg store beløp bidrag etc. Vi ser at flere tusen går inn og ut fra og til hans og sønnens konto nesten hver måned. Før jul var det snakk om 30 k. Pengene brukes fortløpende opp. Banken kunne ikke gjøre noe siden han i teorien kan gjøre dette som verge for kontoen. Men, hva kan jeg gjøre? Anmelde? Kontakte gjeldsordning? Håper noen har råd, for dette tok virkelig kaka av alt han har gjort! Enten hvitvasker han penger (har drevet med litt forskjellig tidligere vedr dop), eller så skjuler han penger fra gjeldsordning/kreditor Anonymkode: 1bfe9...929 Hvis du har mulighet for å logge inn og ha innsyn har du kanskje tilgang til å slette den også? Anonymkode: 2a587...a5f
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai siden du har tilgang gå til politiet og vis dem og spør hva du skal gjøre videre.. Anonymkode: 339b4...2ea
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Hvis kontoen er barnets og du har foreldreansvar - har du også disposisjonsrett. Du kan ta pengene fortløpende. Gjetter det slutter da. Anonymkode: 6bd2c...43b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Ts Jeg har ikke tilgang, ser kun gjennom sønnen. Banken sa at de hadde gjort feil ved å ikke be om samtykket, og selv om jeg pressa på, kunne de ikke slette den Anonymkode: 1bfe9...929
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Hvor gammel er egentlig barnet? Er dette straffbare forhold eksen din holder på med, blir det jo barnet som kan straffes for det! Dette skal du ikke avfinne deg med, gjør noe! Gå til politiet, få tilgang/passord osv av sønnen og vis politiet hva som skjer på kontoen. Anonymkode: 2a587...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts Jeg har ikke tilgang, ser kun gjennom sønnen. Banken sa at de hadde gjort feil ved å ikke be om samtykket, og selv om jeg pressa på, kunne de ikke slette den Anonymkode: 1bfe9...929 Da ville jeg kontaktet Statsforvalteren for veiledning og klaget banken inn til Finansklagenemnda. Det er ikke lov. Anonymkode: 6bd2c...43b 2
Snublefot62 Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai Hvor gammel er sønnen deres? Jeg ville ha tatt ut alt du kan av historikk av transaksjoner som du ser før du gjør noe som helst. Deretter hadde jeg sagt i fra til banken og vært tydelig på at far ikke har samvær med barnet, kun du, og at du ikke kjenner til noen av disse transaksjonene som er på kontoen til sønnen deres. Og at du mistenker at noen har tilgang til kontoen og gjør noe lyssky. Sørg for at dette er skriftlig. I tillegg hadde jeg uten tvil kontaktet namsmannen nærmest der eksen din bor og informert om det du har oppdaget og hva du mistenker. Send de dokumentasjonen du hentet ut tidligere og vær tydelig på at dette er noe eksen din har opprettet uten ditt samtykke, han har ikke samvær med barnet deres og du kjenner ikke til hvor pengene kommer fra eller går til. Sørg og for at dette er skriftlig. Dersom det viser seg at han skjuler penger fra kreditorer pga GO så vil han få den avsluttet ganske så umiddelbart. Men det viktigste er at du dokumenterer ovenfor bank og myndigheter at det er han, og kun han, som er ansvarlig for pengene inn og pengene ut av den kontoen. Så dersom det nå eller senere viser seg å være knyttet til noe ulovlig så reduserer du risikoen for at det gir noen konsekvenser for sønnen din. Jeg hadde og klaget til banken om de ikke avslutter kontoen umiddelbart. Evnt videre til finansklagenemda. De har gjort en feil og de får rette opp i det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå