AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Del Skrevet 2. mai For å ta det først, det er ingen barn som har bursdag omtrent samtidig, det er naturlig å slå seg sammen med. Skal feire 8-årsdag før sommeren. Jenta ønsker seg Megazone, men dette vil koste over 5000 kroner siden de er så mange jenter i klassen. (Over 20). Vi kunne ha invitert kun den ene gruppa, men da kan ikke bestevenninnen ha delta. Bowling er omtrent like dyrt. Svømmehall er hun helt uinteressert i og jeg har heller ikke spesielt lyst til å stå alene med 20+ småjenter i garderoben. Tidligere år har vi leid gymsalen og det har fungert fint, men har hun ikke så lyst til denne gangen. Da må vi i så fall ordne et skikkelig opplegg så det blir mer spennende enn en vanlig dag på SFO. Er det noen som har noen gode tips? Alle forslag tas i mot med takk! Både til alternative steder og feire og hvordan vi kan gjøre en vanlig gymsalbursdag mer spennende.. Anonymkode: 9b533...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For å ta det først, det er ingen barn som har bursdag omtrent samtidig, det er naturlig å slå seg sammen med. Skal feire 8-årsdag før sommeren. Jenta ønsker seg Megazone, men dette vil koste over 5000 kroner siden de er så mange jenter i klassen. (Over 20). Vi kunne ha invitert kun den ene gruppa, men da kan ikke bestevenninnen ha delta. Bowling er omtrent like dyrt. Svømmehall er hun helt uinteressert i og jeg har heller ikke spesielt lyst til å stå alene med 20+ småjenter i garderoben. Tidligere år har vi leid gymsalen og det har fungert fint, men har hun ikke så lyst til denne gangen. Da må vi i så fall ordne et skikkelig opplegg så det blir mer spennende enn en vanlig dag på SFO. Er det noen som har noen gode tips? Alle forslag tas i mot med takk! Både til alternative steder og feire og hvordan vi kan gjøre en vanlig gymsalbursdag mer spennende.. Anonymkode: 9b533...48f Utebursdag? Anonymkode: fe128...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Utebursdag? Anonymkode: fe128...6f8 Men hva skal man da finne på? Føler det blir vanskelig når man ikke har noen spesielle uterelaterte interesser. Men sønnen min har vi hatt fotballbrusdag med suksess. Har vært i flere akebursdager på vinteren også og det hadde vært helt topp, men det fungerer dårlig i juni.. Anonymkode: 9b533...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Del Skrevet 2. mai Min beste tips nå, når vi går til varmere tider, er utebursdag! På en lekeplass. Hvis du har en slik lekeplass i sameie, så er det gull. For 5 tusen som Megasone koster, kan man kjøpe Slush-maker, popkorn maskin og Sukkerspinn maskin på finn, og fortsatt ha masse penger til øvers, både til mat og brus og godteposer. Og barna kommer til å huske det som en bursdag med beste mat. 😅 Så har man forskjellige "stasjoner" for hver sin smak. Sportsaktiviteter slik som trampoline, turnmatte, målkasting, limbo bruker å være veldig populært. Hopping med hoppetau. Stollek - musikklek, og alle andre mulige leker du finner på. Du har sikkert en del av leker hjemme? Tegne/fargeleggings stasjon for de som er litt slitne og er lei bråket, det bruker å være veldig populært. Server pizza istedenfor pølser fordi det er mye mindre jobb der og da, på bursdagen, du slipper å lage en og en pølser med alt mulig tilbehør. Det blir bra nok. 😀 Anonymkode: e00d0...124 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Del Skrevet 2. mai Med jenter, så er de kanskje interessert i "Booba Te"? Eller er de fortsatt litt unge? I så fall kan du kjøpe inn diverse ingredienser og glass/sugerør og la dem lage sin egen. Det finnes mange steder som selger sånt. Og du trenger egentlig bare noen kartonger med ferdig is-te, bursting bubbles i forskjellige smaker, evt. en juice eller to, og et par-tre forskjellige siruper, for å få noe som er på høyde med det man kan kjøpe i butikker. Evt. kan dere jo ha disco? Det finnes masse sånne billige disco kuler (dvs ting som lyser og blinker) som kan lage morsom stemning. Ved fint vær kan man ha ute-bursdag med vann-lek og såpebobler. (Vannballonger, såpebobler og kanskje en spreder eller to, om det er varmt nok. Det er også mulig å ha enkle vannpistoler til alle, og så kan de skyte på hverandre. (Eller på en voksen.) Om dere har et sted dere kan være ute med litt plass, så kan dere jo bruke noen av forslagene til lek over her. Og så inkludere f.eks. at en voksen står bak en "papp plate" med åpning for ansiktet og en morsom tegnet figur på, og så skal barna kaste på den voksne og se om de treffer. Klassiske "festleker" som "sett halen på eselet", adjektivhistorie, potetløp, sekkeløp, gå på stylter, balansebom og sånt er jo også muligheter. (Adjektivhistorien kan jo ende som en historie om de som er der.) Anonymkode: af790...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Del Skrevet 2. mai Om ingen har bursdag samme måned, så forstår jeg jo det blir vanskelig å slå sammen.. Eller hva med å slå sammen med guttene om noen har bursdag samme måned og lage en skikkelig klassefest? Eller med med disko? Rød løper, og skikkelig glitter? Anonymkode: b9060...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om ingen har bursdag samme måned, så forstår jeg jo det blir vanskelig å slå sammen.. Eller hva med å slå sammen med guttene om noen har bursdag samme måned og lage en skikkelig klassefest? Eller med med disko? Rød løper, og skikkelig glitter? Anonymkode: b9060...5f7 Skal vi slå oss sammen med guttene blir det plutselig nesten 50 unger og da blir bowling, Megazone osv like dyrt som om vi bare hadde tatt alle jentene alene. Disko har vi allerede gjort en gang. Takk for flere gode forslag. Jeg har mest lyst på en utebursdag hvor vi kunne ha slått ball og hatt flere lekestajsoner, men det harmonerer ikke helt med ønskene til bursdagsbarnet. Elsket ideen om å leie slushmaskin og sånn, men etter en søkerunde på nettet finnes det dessverre ingenting i nærheten og må vi betale frakt, så er vi fort oppi 5000kr igjen. Må fortsette tenkingen og prøve å få henne med på utelekebursdag tror jeg.. Så kan vi spare Megazone til det er innafor å kun invitere en håndfull av vennene. Anonymkode: 9b533...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Del Skrevet 2. mai Du kan invitere noen få og dra på megazone. Eller inviter alle, og ditt barn må bare tåle å ha en "kjedelig" gymsalbursdag eller utebursdag. Hun sier bare at sånt er kjedelig for å prøve å få bursdagen på megazone. Men en gymsalbursdag/ utebursdag vil nok bli hyggelig. De kan jo gjøre håndarbeidsting? Perle armbånd? Selvtørkende leire, pynte muffins... sjekk pinterest eller panduro, lekolar.no osv. Der er det mange gode forslag. Pysj party med kosedyr? Eller annen tema. Diverse enkle leker. Musikk/disco. Stopp-leken. Rebusløp ute? 50-leken (google det, det skal finnes noen du kan printe ut gratis). Fyre bål (på tillatt sted) og grille pølser. Er det varmt kan man ha vannkrig. Ta med skift. Anonymkode: 159db...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 2. mai #9 Del Skrevet 2. mai Hva med å invitere bursdagsbarnets gruppe + bestevenninnen? Må jo være greit å invitere bare en fra en annen gruppe. Ellers pleier utebursdager å være fint. Mine barn har vært i noen, da har selskapet vært på en lekeplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Del Skrevet 2. mai Hvor langt unna (dager/mnd) har de nærmeste bursdag? Barnet mitt feirer med to klassevenner hvor den ene har bursdag 4 mnd før min og den andre 2 mnd før min. Ungene vil gjerne feire sammen og bryr seg lite om at feiringen foregår litt lengre unna egen bursdag. Vi har gjort dette i 4 år nå. Dette gjør at vi kan ha feiring på lekeland, trampolineland etc. Jeg hadde ikke hatt råd til det alene. Anonymkode: 033ba...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Del Skrevet 2. mai For årets bursdag ville jeg avklart datter at megazone ikke går. Det blir for dyrt. At det kan gjøres om hun kan feire med andre og da utsette eller fremskynde sin klassebursdagsfeiring. Som noen andre her var inne på. Og kanskje lufte med klassekontakt ang hvordan man skal gjøre det til neste år. Man burde kunne invitere gruppen men da utelater man jo noen man skulle ville hatt med. Ikke lett det der. Du har fått mange gode forslag. Syns boba te forslaget var gøy. Og ha Hawaii/tropisk/thai inspirert tema. Alle får sånn blomsterkrans når de kommer. Kanskje ha vårruller med dip, fruktspyd og boba te. Kake og godteposer. Vårruller kan du lage på forhånd eller kjøpe sånne «hjemmelagede». dele inn i 4-5 lag og ha konkurranser. spikre spiker i plank. Ett slag hver. Laget med færrest slag vinner. kaste hestesko/ball. Treffe ett eller annet. Ha et par konkurranse element til. Kanskje med bursdagstema inspirert tema. Til slutt. rebusløp til godteposene. Anonymkode: 37713...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå