Gå til innhold

Mensdisk - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk opp reklame for mensdisk og at man kan bruke den under sex. Det er fristende å prøve, siden jeg får mensen dagen jeg skal på helgetur med kjæresten. Og vi får bare 1 sånn tur i året.

Men jeg er redd for å ikke få den ut igjen!? Jeg syns generelt tamponger og menskopp et ubehagelig, dessuten blir det alltid lekkasje med dette. Kanskje jeg ikke har klart å sette det ordentlig på plass? Elller fordi jeg blør MYE (på dag 1 blør jeg gjennom ett bind i timen...)

Jeg så videoen med hvordan man får den ut. Men det virker komplisert og stressende! Er ikke noe glad i å grave oppi der med fingrene😂

Anonymkode: ff45a...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke heller få resept fra legen din på noe som utsetter mensen?

Anonymkode: 5ee4e...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som ovenfor; få heller resept på mensutsettende piller og ta de som foreskrevet. Det ordner saken. Null problem.

Anonymkode: eef86...43b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det samme som ovenfor; få heller resept på mensutsettende piller og ta de som foreskrevet. Det ordner saken. Null problem.

Anonymkode: eef86...43b

Jeg vil ikke tukle med hormonene. Samme grunn til at jeg ikke går på p piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg vil ikke tukle med hormonene. Samme grunn til at jeg ikke går på p piller.

Da får du kjøpe mensdisk og trene på forhånd. Ikke så mye mer å gjøre når du ikke vil flytte turen og ikke vil bruke hormoner. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, er det en sånn knallrosa sak?

Jeg har brukt menskopp i 20 år, og trodde jeg skulle fikse en slik på null komma svisj! Det fungerte ikke for meg i det hele tatt. Fikk den ikke til å sitte. Bloody mess.

Mulig jeg ikke har riktig anatomi for en slik.

Kjøp i god tid før tur

Anonymkode: 58a05...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nixit disk, ser det har kommet litt flere merker med litt varierende fasong nå.

Null problem å ta ut, siden den ligger rett innenfor åpningen. Den har heller ikke vakum som menskopp, så ingenting som holder den igjen når man drar den ut. (Den holdes på plass av spenn langs skjedeveggen og av skambenet.) 

Men hvis du blør _mye_ kan du nok oppleve at den lekker... Jeg har aldri merket det under bruk, men den dryppet når jeg er på do. Jeg har dog lav livmorhals, så den sitter ganske lavt på meg... Men disk skal romme mer blod enn en vanlig kopp, så kan være du vil like den bare for det ☺️

Sex fungerer! Jeg blør mer enn halvparten av dagene i min syklus, så derfor er denne gull verdt! Tømmes rett før sex så er vi klare 😏 Mannen kjenner den litt, kanten som ligger nederst glipper på en måte litt over hodet på penis... Men det kommer nok også an på anatomien til både deg og han. Ikke vondt altså! 

Anonymkode: 0fa4d...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da får du kjøpe mensdisk og trene på forhånd. Ikke så mye mer å gjøre når du ikke vil flytte turen og ikke vil bruke hormoner. 🤷‍♀️

Evt alternativet vi hadde planlagt.. dusj og håndklær😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...