Gå til innhold

Hvor mange dater før dere ble sammen/kjærester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dater var dere på før dere ble sammen og hvordan ble dere det?  Spurte du/den andre om dere skulle være sammen/kjærester/par?

Før i tiden ble man ofte sammen nesten med en gang man traff hverandre men nå virker det som man må date i en evighet før man blir et par…. Det høres så usikkert og frustrerende ut…

Anonymkode: 1d7a8...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har endt opp i et forhold har det vært åpenbart veldig tidlig at «dette kan bli noe mer», fra begges side. Så har vi sagt relativt tidlig at vi er kjærester. De gangene det har vært usikkerhet fra start er det ikke blitt noe mer.

Min erfaring er at dette stemmer: er det noe der, så er du ikke i tvil. Da trenger man ikke å lure på ting, man kommuniserer åpent og fritt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For min del har det stort sett gått ganske fort. Enten strander det etter en date eller til nøds to, eller så skjønner begge raskt at dette er verdt å utforske videre, og da forfølger man uansett ikke noen andre spor. I de to siste forholdene mine har vi datet i et par-tre uker, på en sånn måte at det tydelig er noe spesielt, så har jeg (som er mann) omtalt eller tiltalt henne som dama mi og begge bare smilt og vært enige om at sånn er det jo.

Vi har aldri hatt behov for noen helt særskilt, direkte "Hva skal vi definere oss som?"-prat. Ikke at det hadde plaget meg hvis hun hadde tatt initiativ til en sånn prat, jeg hadde gladelig tatt den praten hvis hun ønsket det. Det bare har ikke vært behov for noen videre avklaringer de gangene det har stemt.

Anonymkode: 37c76...1fe

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Datet i 6mnd før vi begynte å møte hverandres familie osv, så det skjedde naturlig uten at noen av oss stilte spørsmålet. 

Anonymkode: 52094...fbc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
micromaya skrev (29 minutter siden):

De gangene jeg har endt opp i et forhold har det vært åpenbart veldig tidlig at «dette kan bli noe mer», fra begges side. Så har vi sagt relativt tidlig at vi er kjærester. De gangene det har vært usikkerhet fra start er det ikke blitt noe mer.

Min erfaring er at dette stemmer: er det noe der, så er du ikke i tvil. Da trenger man ikke å lure på ting, man kommuniserer åpent og fritt.

Signerer denne ! Sånn har det vært her og. Man merker det ganske raskt hvis man har kjemi eller ikke. 

Anonymkode: 869b0...13a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forrige brukte jeg nesten et år på å bli kjent med, kanskje mer eller mindre. Men jeg er treg, bruker lang tid før jeg åpner meg for en kvinne 

Anonymkode: 40c2c...116

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynte snakke tidlig i August, traff hverandre etter 14 dager ( også i august) og i september spurte jeg hva vi var.. Og da var vi kjærester 😊 

Flyttet sammen i desember og giftet oss to år etter. ( eller 1.5 år da) 

Det er 10 år siden vi møttes, fremdeles gift og lykkelige. 

Anonymkode: 27d0e...3d5

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

I mine tilfeller så har det sagt pang alle gangene. Så det har egentlig gått minimalt med tid.

Denne gangen tror jeg må prøve å kjenne mer etter. Er forhåpentligvis litt eldre og litt klokere. Hvor lang tid er umulig å forutse. Til jeg føler meg tilstrekkelig trygg og klar for noe mere. Jeg har litt baggasje og den må jeg ta hensyn til. Selv håper jeg det tar kortest mulig tid. Er dessverre ikke synsk. 

Anonymkode: 4e922...9d0

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en date som varte et døgn og så oss aldri tilbake.

Vi definerte oss som kjærester etter et par uker. Etter 4 mnd gikk vi ut offentlig på FB.

Nå har vi kjøpt hus og er forlovet ♥️

Anonymkode: 6dc76...922

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I mine tilfeller så har det sagt pang alle gangene. Så det har egentlig gått minimalt med tid.

Denne gangen tror jeg må prøve å kjenne mer etter. Er forhåpentligvis litt eldre og litt klokere. Hvor lang tid er umulig å forutse. Til jeg føler meg tilstrekkelig trygg og klar for noe mere. Jeg har litt baggasje og den må jeg ta hensyn til. Selv håper jeg det tar kortest mulig tid. Er dessverre ikke synsk. 

Kan jeg spørre deg om noe siden jeg er litt i samme båt, bare på andre siden? 

Hvordan kan man bygge mer trygghet i en slik relasjon? Hva hadde vert godt for deg sånn at du fikk kjenne etter. 

Jeg synes det er så vanskelig å navigere i ett lignende forhold. Jeg vil så gjerne, men føler meg litt stuck in the friendzone og aner ikke hvordan jeg kommer meg ut der i fra. Jeg vil ikke være for pågående når jeg vet han trenger tid, men jeg trenger jo også å bli møtt litt på halvveien. Ikke som i at det må gå så fort akkurat, det er ikke de store tingene jeg ønsker meg, mer de små. 

Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan få formidlet dette på en måte som ikke vil føles som jeg prøver å presse han til mer enn hva han er klar for samtidig som det er litt tungt å føle man står litt alene om følelsene sine over tid. 

Hvordan balanserer man dette på en god måte? 

Anonymkode: 562e2...642

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om noe siden jeg er litt i samme båt, bare på andre siden? 

Hvordan kan man bygge mer trygghet i en slik relasjon? Hva hadde vert godt for deg sånn at du fikk kjenne etter. 

Jeg synes det er så vanskelig å navigere i ett lignende forhold. Jeg vil så gjerne, men føler meg litt stuck in the friendzone og aner ikke hvordan jeg kommer meg ut der i fra. Jeg vil ikke være for pågående når jeg vet han trenger tid, men jeg trenger jo også å bli møtt litt på halvveien. Ikke som i at det må gå så fort akkurat, det er ikke de store tingene jeg ønsker meg, mer de små. 

Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan få formidlet dette på en måte som ikke vil føles som jeg prøver å presse han til mer enn hva han er klar for samtidig som det er litt tungt å føle man står litt alene om følelsene sine over tid. 

Hvordan balanserer man dette på en god måte? 

Du må spørre han. Dette er veldig individuelt, og det har mye å si i forhold til hvem.

Jeg har mennesker i livet mitt som gjør at jeg føler meg utrygg, og mennesker som får meg til å føle meg trygg. Forskjellen i å være trygg er at jeg vet jeg kan stole på dem. At de er der for meg uansett hva...Bare det er sjeldent i seg selv, så å finne en partner jeg kan få slike følelser for hadde vært fantastisk 😍 Jeg greier meg greit, likevel så er det et slags savn der.

Bedre å være alene og ha det bra, enn å bli sviktet og ikke være glad....

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må spørre han. Dette er veldig individuelt, og det har mye å si i forhold til hvem.

Jeg har mennesker i livet mitt som gjør at jeg føler meg utrygg, og mennesker som får meg til å føle meg trygg. Forskjellen i å være trygg er at jeg vet jeg kan stole på dem. At de er der for meg uansett hva...Bare det er sjeldent i seg selv, så å finne en partner jeg kan få slike følelser for hadde vært fantastisk 😍 Jeg greier meg greit, likevel så er det et slags savn der.

Bedre å være alene og ha det bra, enn å bli sviktet og ikke være glad....

Jeg vet jeg på ett tidspunkt må spørre han. Jeg er som sagt bare litt redd for at det skal bli tolket som ett press om at han må bli klar for mer før han egentlig er det. 

Derfor var det lettere å spørre deg, for du skrev akkurat hva han kunne ha skrevet og da ble jeg nysgjerrig vet du. Litt enklere når man er anonym 😄

Kjærlighet er både en følelse og ett valg tenker jeg. At man velger hverandre hver eneste dag. Jeg vet jeg velger han, men er mer usikker på om han velger meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vet jeg på ett tidspunkt må spørre han. Jeg er som sagt bare litt redd for at det skal bli tolket som ett press om at han må bli klar for mer før han egentlig er det. 

Derfor var det lettere å spørre deg, for du skrev akkurat hva han kunne ha skrevet og da ble jeg nysgjerrig vet du. Litt enklere når man er anonym 😄

Kjærlighet er både en følelse og ett valg tenker jeg. At man velger hverandre hver eneste dag. Jeg vet jeg velger han, men er mer usikker på om han velger meg. 

Jeg forstår det, men jeg og han tenker nok ikke likt. Tror menn er mer redde enn kvinner slik dessverre. Det er det inntrykket jeg har. Om jeg møter og er sammen med han som ser hele meg, og tar hensyn til meg så er det utrolig hva jeg kan klare å utfordre meg på. 

Således er ikke jeg unnvikende som kanskje mange andre er. Jeg trenger bare emosjonell trygghet slik at jeg vet at det er greit når følelsene tar overhånd, og at han ikke "friker" ut pga det. Jeg håndterer meg fint selv, og er rasjonell i det irrasjonelle. Jeg bare synes det er så vanskelig. Så jeg oppsøker ikke menn nettopp av denne grunn. Kan se for meg at mange av dem hadde blitt skremt...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi visste i det vi traff hverandre, da snakket vi hele kvelden, og fortsatte på melding dagen etter. 

Første date - middag hjemme. Andre date - kino og drinks ute. Tredje date - middag hjemme og overnatting. Derfra var vi sammen hver helg, og innimellom kveld i ukedager. 

Hadde egentlig aldri praten. Men det er 20 (veldig fine) år siden nå. Så mulig du har rett i at det har endret seg. 

Imidlertid har vi alltid snakket åpent om ønsker, verdier og fremtid. Så visste allerede første kvelden at han var åpen for forhold. Og etter to-tre treff om ønsker for fremtidig familie, ekteskap, og så videre. Uten at det ble konkretisert mot oss så tidlig, det hadde bare vært rart, men det var temaer vi berørte. 

Anonymkode: 00f11...3d6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi begge bare regna oss som kjærester etter første gang vi møttes alene (vi kjente hverandre litt fra før). Vært gift i snart 9 år nå.

Anonymkode: 98466...158

AnonymBruker
Skrevet

Kjemi er nå én ting, men hva med for eksempel sex som bør funke i et forhold? Dere som sier det bare tok et par møter, hadde dere sex såpass tidlig? 

Anonymkode: 67300...b17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjemi er nå én ting, men hva med for eksempel sex som bør funke i et forhold? Dere som sier det bare tok et par møter, hadde dere sex såpass tidlig? 

Alt klaffet hele veien. Og har bare vært rett i 20+ år nå. Uansett hva livet har hevet på oss. Man vet jo ikke hvem man blir som foreldre heller, eller i sorg, eller ved sykdom. 

Jeg bare visste. Det var ikke kjemi på den måten. Men en trygghet, en følelse av å ha kommet hjem. Som ble sterkere for hver ting vi delte, og gjorde. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alt klaffet hele veien. Og har bare vært rett i 20+ år nå. Uansett hva livet har hevet på oss. Man vet jo ikke hvem man blir som foreldre heller, eller i sorg, eller ved sykdom. 

Jeg bare visste. Det var ikke kjemi på den måten. Men en trygghet, en følelse av å ha kommet hjem. Som ble sterkere for hver ting vi delte, og gjorde. 

Så bra 😊 Jeg har og funnet en som gir meg akkurat den tryggheten, men sex har foreløpig vært en trist affære, så håper det løsner 😅 Hvis ikke må jeg vel lete videre, men er ikke så ofte man finner de der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra 😊 Jeg har og funnet en som gir meg akkurat den tryggheten, men sex har foreløpig vært en trist affære, så håper det løsner 😅 Hvis ikke må jeg vel lete videre, men er ikke så ofte man finner de der. 

Tryggheten handler jo om å kunne være åpen om dette, at begge ser det ikke er bra, og finne løsninger - hvordan jobber dere sammen om dette? 

Jeg tror vi alltid har forstått hverandre veldig godt, snakket veldig godt, og satt veldig høyt å forstå hvor den andre kommer fra. Så selv områdene i livet som nødvendigvis ikke umiddelbart var klaff, har blitt veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tryggheten handler jo om å kunne være åpen om dette, at begge ser det ikke er bra, og finne løsninger - hvordan jobber dere sammen om dette? 

Jeg tror vi alltid har forstått hverandre veldig godt, snakket veldig godt, og satt veldig høyt å forstå hvor den andre kommer fra. Så selv områdene i livet som nødvendigvis ikke umiddelbart var klaff, har blitt veldig bra. 

Ja, vi gjør det og, men det er liksom ting som kanskje kan løse seg over tid, men spørs hvor mye tid man bør legge i det 😄 Det er liksom ikke vi som ikke funker, men han 😅

Men fint å høre at det går an å finne en partner man kan være sammen med i mange år ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...