got2go Skrevet 4. mai 2025 #62 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Samme oppfatning har jeg. Jo mer Ts forteller om ham, jo mer ustabil virker denne mannen. Jeg tror dessverre denne mannen kan bli svært farlig når TS avslutter forholdet! Derfor, TS: Vær så snill, ta dette på alvor! Dette er ikke en mann med et normalt forhold til kristendom. Dette er ikke en mann som er opptatt av det gode i mennesker. Denne mannen viser flere tidlige symptomer som kan tyde på at han er på vei inn i en psykose, eller er i en psykose. Han er blitt ekstremt opptatt av ett tema (sin subjektive kristendomsoppfatning som har lite med kirken å gjøre, og samtidig at andre er onde, besatte av djevelen, har mørke krefter), snakke om ting som ikke gir mening. Det at han har "blitt kristen", men ikke er tilsluttet noen meninghet, men surfer på nett og plukker litt her og der, det kan tyde på at han er veldig opptatt av å definere hvem han selv er, egen identitet, som i overdrevet grad kan være første symptom på psykose, sammen med andre tegn. Det å tro at andre lager komplott o.l. kan også være et tegn (han mener din venninne er heks, at du er besatt av mørke krefter og dermed samarbeider med de mørke kreftene mot ham selv). Her står det litt om det, Ts: https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/psykoser/ Du må sørge for at du går fra ham på en sikker måte! Og du bør komme deg ut raskt, men uten at han på forhånd mistenker noe! Du må søke hjelp fra dine nære, og du bør sørge for at du har andre rundt deg i tiden etter bruddet! Ikke møt ham alene etter bruddet! Anonymkode: 078c3...791 Tror du kan roe ned noen hakk.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #63 Skrevet 4. mai 2025 For en primitiv samboer du har. Er han oppvokst i miljø med masse sosial kontroll? Jeg har en kristen venninne som hørte til en kristen menighet, og hun opplevde dette. Jeg ville ha dumpet han hvis det plager det. Det er vanskelig å leve sånn. Primitivt Anonymkode: 6983f...51f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #65 Skrevet 4. mai 2025 got2go skrev (7 timer siden): Tror du kan roe ned noen hakk. Det fikk en venninne av en jeg kjenner også høre. Hun lever ikke i dag for å si at hun fikk feil råd. Den "kristne", "gode" mannen som hadde kommet med mindre uttalte endringer enn typen til ts, men likevel flere fellestrekk, han drepte henne. Ingen rundt hadde på forhånd trodd at han kunne finne på noe slikt, så da hun luftet sine bekymringer mente de fleste at hun overdrev. I slike situasjoner er det eneste smarte å gjøre å ta smarte valg som sikrer egen sikkerhet! Forhåpentligvis vil ikke typen til Ts gjøre noe alvorlig, selv om han viser svært mange bekymringsverdige sider og holdninger nå, og har blitt verre over tid. Men Ts gjør likevel lurest i å håndtere dette på en måte som vil sikre hennes egen trygghet og sikkerhet på en fornuftig måte, slik at hvis typen klikker, så slipper Ts å bli i den dystre partnervold- eller partnerdrapstatistikken. For det er ikke sikkert hun vil få den luksusen det er å angre på å ikke ha tatt det på alvor. Å sikre seg på forhånd med smarte valg koster lite eller ingenting. Å ikke sikre seg kan bli fatalt. Altfor få tør å snakke åpent om at dette er en reell risiko for mange kvinner lever med, spesielt ved brudd fra ustabile menn, og det har fått og vil fortsette å skape fatale situasjoner! Kvinner som er i forhold til ustabile menn, og disse kvinnenes nærmeste må tørre å se denne risikoen, for det er eneste måten å sikre seg på, hvis det skulle vise seg at den aktuelle mannen er enda mer ustabil enn man ønsker å tro. Anonymkode: 078c3...791 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå