Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At man engang kan vurdere å bygge en slags felles fremtid med en som innerst inne tror at du er besatt av onde, overnaturlige krefter er virkelig helt umulig å forstå for meg. Klart man ikke trenger å være helt identisk med partneren sin i alt man tror og tenker, men deres utgangspunkter er milevis forbi det jeg tenker lar seg forene med hverandre. 

Anonymkode: 7d462...080

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristen her, og ikke lest hele tråden, men er du sikker på at han er den riktige for deg? Respekt må gå begge veier, og jeg synes ingenting om folk som holder på sånn som han gjør. «Mørke krefter» var også noe å slenge av seg til samboeren sin 😳 Om han virkelig mener det så burde han ikke som kristen være sammen med deg. 
Høres ikke bra ut. En kan så absolutt få nok av et tema, inkludert «Jesus», uten at det handler om hverken hat eller mørke krefter. En får bare litt nok. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn med han. Han vil hjernevaske barna.

Anonymkode: d5d4f...02f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har respekt for det han tror på. Jeg prøver aldri å overbevise han om noe annet eller sier det er galt av han å tro. Det er han som ikke respekterer meg å støtt å stadig tar opp samtalen…

Anonymkode: 861c7...10d

Hvordan ser du for deg en framtid med han når han ikke respekterer deg og der dere har blitt enige om?

Hvordan tror du det går den dagen dere får barn? Han vil gjøre sitt for at barna blir døpt og oppdratt til gode kristne og at de konfirmeres i kirken.

Han vil sikkert forvente at dere gifter dere i kirken.

Sorry, siden han ikke respekterer deg kommer det til å bli problemer i forholdet. Jeg tror du kommer til å angre hvis du ikke avslutter forholdet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil aldri gå bra. Ikke fordi han er kristen, men fordi han er slem mot deg. Som kristen bør han heller be for deg i det stille. "Du skal elske din neste som deg selv" er bibelens viktigste budskap. 

Anonymkode: ad3e0...9fb

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke først og fremst kristen, men hjernevasket ut. Rart at han er samboer og rart at han er sammen med en som ikke er kristen når han er så opptatt av troa si.

Anonymkode: fe750...f0e

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg som ikke tror på Gud er det helt utenkelig å dele livet med en religiøs person.

Det tror jeg du også har lært nå at ikke er en god idé?

Anonymkode: 89feb...42a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Din samboer er ikke kristen, Ts, han er en fanatisk hykler, det her ikke mye med kristendom å gjøre!

Han har sex før ekteskap.

Han er samboer uten å være gift.

Han bryter det 8. budet om å ikke snakke usant om andre.

Man skal respektere andre mennesker, uavhengig av tro.

Han snakker om at du, Ts, har mørkets makt i deg. Men om en av dere har en slik mørk makt i seg, så må det jo være ham, som forsøker å vinne diskusjoner og tråkke på deg og psyke deg ned ved å bruke Guds/Jesus' navn.

Han er umoden, han evner ikke å kommunisere på en respektfull og konstruktiv måte, og går til trusler, skremsel, og nedpsyking når han ikke har annet å komme med.

Om dere skulle få barn sammen, så velger du også at disse potensielle barna ikke vil få muligheten til å velge selv hva de tror på, for om de ikke skulle tro på Gud, så vil han dømme dem og forsøke å hjernevaske dem og å skremme dem til å tro med å fortelle at hvis de ikke tror som ham, så har de "mørkest makt" i seg. Barn blir ødelagt av slike hykleriske fanatikere!

Jeg har en prest i familien, en nær venn som er prest og to forholdsvis nære bekjente som også er prester. Disse prestene er åpne og inkluderende. Den ene har en svært nær venn som er dypt troende hinduist, og disse to har fantastiske samtaler om tro sammen, og de har blitt enige i at selv om de har hver sin religion, så bygger det dypest grunnleggende i religionene på det samme - nestekjærlighet, respekt og omtanke for hverandre. De samarbeider også om hjelpearbeid de har startet, hvor de støtter ulike prosjekter for fattige barn i ulike deler av verden, hvor svært ulike religioner dominerer. Disse to har igjen muslimske venner og ateister som venner. Elsker å få være med når disse snakker om tro, livssyn, verdier, hva som er viktig i livet og verden, hvordan leve side ved side, respektere hverandre, vise omtanke og kjærlighet. Disse har forstått hva tro er, Ts.

Din samboer har ikke forstått hva tro er! Han er en hyklerisk fanatiker. Og slike som ham må man holde seg unna, for de ødelegger andre mennesker, oftes sine aller nærmeste.

Anonymkode: 078c3...791

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg har en samboer som er kristen. Jeg har i utgangspunktet ingenting imot det. Jeg er ikke kristen selv. I og med at vi har så forskjellige meninger ang religion så har vi blitt enig om å ikke snakke om det samtale emnet siden det bare blir dårlig stemning av det. Men han greier rett å slett ikke å respektere det. Han benytter hver eneste anledning til å snike inn prat om Jesus. Å det ender med at jeg blir ganske irritert, for jeg får ganske nok av det. Å da får jeg slengt i trynet at jeg hater jesus å har mørke krefter i meg. Hvordan kan jeg hate en person jeg ikke tror finnes? Det forstår jeg ikke helt. Jeg er bare sinnsykt lei av at han driver å nevner det hver eneste anledning han får. Men han forstår ikke det... ifølge han reagerer jeg fordi jeg hater Jesus å ikke fordi jeg har fått nok av det samtale emnet..

Jeg har også ei venninne som er spirituell av seg. Verdens snilleste menneske som har vært der for meg når ingen andre var der. Han misliker henne intenst å sier hun er ett vondt menneske kun på grunn av det hun tror på. Han har aldri verken møtt henne eller snakket med henne(bor på den andre siden av landet). 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg kan ikke snakke om ting jeg opplever som problematisk i forholdet uten at han vrir samtalen om til enten Jesus eller hekseri… 

Tror han på hekseri, så er han ikke kristen. Men det høres jo ut som om han tror på djevelen. Hadde ikke orket å leve med et slikt menneske.

Anonymkode: a8a54...6b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp i kristen familie og gått i menighet i mange år i barndommen. Det han holder på med der er absolutt ikke greit, har ingenting og være kristen og gjøre. Fint for han at han ønsker og være det, men sånn skal man faktisk ikke holde på. Jeg ville forlatt han om jeg var deg, før dere får barn. Og om han er så veldig opptatt og fortelle deg at du har magi og sånt. Så minn han på at sex hører ekteskapet til. Og du det jeg har lært selv etter mange år i et kristent hjem er at selv jesus ville misslikt hvordan han misbruker navnet hans for og bruke det mot deg. Men hadde jeg vært deg ville jeg springet, han bruker dette mot deg og det er maktmisbruk

Anonymkode: 0407f...0e2

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (6 timer siden):

Du har ikke en kristen samboer. Kristne mennesker skal ikke ha sex før ekteskapet. Han er en hykler.

man skal vel ikke være samboere heller? man skal vel ku bo sammen etter man har giftet seg?

Anonymkode: 6484b...53a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke liv laga. Hva gjør dere om det kommer barn til verden? 

Anonymkode: 58ec6...509

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han noen gode kvaliteter som kan overskygge de du beskriver her? Jeg er ikke religiøs, og hadde aldri klart å ha en partner med det menneskesynet du skildrer her. Han mener jo helt seriøst at han er bedre enn deg, han er renere enn deg, sjelen hans er lysere enn din fordi han er religiøs. 

Min samboer er også kristen, jeg er som sagt ikke troende. Dermed er vi ikke gift, fordi han vil gifte seg i kirka og jeg er meldt ut. Hans foreldre er ekstremt religiøse, av typen som ber for folk og har Jesus på veggen. De er totalt imot abort og mener homofili er synd. Det er greit for meg, så lenge ingen forventer at jeg skal tro på det de tror på. Vi lar være å snakke om slike ting rundt deres middagsbord, og lever i fred med hverandre. Min samboer er heldigvis fornuftig, og vi kan ha en gjensidig respekt. Det har tatt noe tid, og jeg har nok fått han til å innse at ikke alle de kristne verdiene er like gode som han kanskje trodde. Jeg tar abort hvis jeg blir gravid nå, det synes han er ok. Hvis barna våre er homofile er det helt innafor, og han vil støtte dem. Han godtar at jeg ikke er religiøs. Da kan jeg også respektere at han velger å finne styrke i sin kristne tro når han trenger det.  Kan du si det samme om din mann? 

Anonymkode: c30b0...eae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo nevne at barna våre er døpt, fordi det var viktig for ham. Jeg synes det var ok. Den eldste valgte å konfirmere seg borgerlig, og det var også ok for ham. Ingen sure miner hos noen rundt det, bortsett fra at svigermor valgte å gi barnet en bibel i konfirmasjonsgave. Det synes faktisk samboeren min var hyklersk. :ler: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle som har tatt seg tiden til å svare. Dere har nok rett i at dette er ikke liv laga. Det er bare så utrolig trist fordi jeg elsker han av hele mitt hjerte.😔

Jeg har som sagt alltid respektert at han tror på det han tror på, selv om jeg ikke tror på det. Jeg har aldri prøvd å fortelle han at det er galt, at han ikke får tro på det. Eller prøvd å omvende han fra det. Men i og med at vi ikke tror det samme så vil ikke diskusjoner rundt det temaet føre til noe løsning, så derfor ble vi enig å lovte hverandre om å holde snakk om tro å religion ute av forholdet vårt. Dette er desverre ikke noe han klarer å respektere. 

Å selvføgelig var han ikke slik i starten av forholdet. I starten av forholdet sa han at han respekterte at jeg ikke hadde samme tro som han. Det har blitt verre å verre den siste tiden. 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normal oppførsel av en som er kristen. De jeg kjenner som er det. Er gode å respekter andre. De vil gjerne fortelle om sin tro. Å det er jo bra. Jeg tror også. Men ser hvordan de behandler de som ikke er det. Normale kristne har visdom å ikke overkjører andre.

Anonymkode: 807f5...4aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har han noen gode kvaliteter som kan overskygge de du beskriver her? Jeg er ikke religiøs, og hadde aldri klart å ha en partner med det menneskesynet du skildrer her. Han mener jo helt seriøst at han er bedre enn deg, han er renere enn deg, sjelen hans er lysere enn din fordi han er religiøs. 

Min samboer er også kristen, jeg er som sagt ikke troende. Dermed er vi ikke gift, fordi han vil gifte seg i kirka og jeg er meldt ut. Hans foreldre er ekstremt religiøse, av typen som ber for folk og har Jesus på veggen. De er totalt imot abort og mener homofili er synd. Det er greit for meg, så lenge ingen forventer at jeg skal tro på det de tror på. Vi lar være å snakke om slike ting rundt deres middagsbord, og lever i fred med hverandre. Min samboer er heldigvis fornuftig, og vi kan ha en gjensidig respekt. Det har tatt noe tid, og jeg har nok fått han til å innse at ikke alle de kristne verdiene er like gode som han kanskje trodde. Jeg tar abort hvis jeg blir gravid nå, det synes han er ok. Hvis barna våre er homofile er det helt innafor, og han vil støtte dem. Han godtar at jeg ikke er religiøs. Da kan jeg også respektere at han velger å finne styrke i sin kristne tro når han trenger det.  Kan du si det samme om din mann? 

Ja han har selvfølgelig veldig mange gode kvaliteter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan jo nevne at barna våre er døpt, fordi det var viktig for ham. Jeg synes det var ok. Den eldste valgte å konfirmere seg borgerlig, og det var også ok for ham. Ingen sure miner hos noen rundt det, bortsett fra at svigermor valgte å gi barnet en bibel i konfirmasjonsgave. Det synes faktisk samboeren min var hyklersk. :ler: 

Jeg er også døpt å konfirmert. Men ingen i slekta mi er spesielt religiøs. Jeg ble døpt fordi det var tradisjon, å jeg er konfirmert fordi det også er tradisjon. Jeg har valgt å melde meg ut av kirka nå fordi jeg tror ikke på gud. Jeg hadde ikke hatt noe imot å gifte meg i kirka hvis det var veldig viktig for han fordi jeg synes kirka er koselig f.eks., men det er ikke fordi jeg tror at gud finnes. 

Skrevet

Høres ut som om du har blitt sammen med levi Jensen. Slitsomt.

Jeg var en gang veldig interessert i en fyr som luktet av kristenmannsblod. Måtte la han gå. Minitroll og kristendom er ikke ment for å vare.

Leier dere eller har dere kjøpt? Dette bør du ut av. Han respekterer deg ikke nå, da vil han sannsynligvis ikke gjøre det senere heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Minitroll skrev (3 minutter siden):

Høres ut som om du har blitt sammen med levi Jensen. Slitsomt.

Jeg var en gang veldig interessert i en fyr som luktet av kristenmannsblod. Måtte la han gå. Minitroll og kristendom er ikke ment for å vare.

Leier dere eller har dere kjøpt? Dette bør du ut av. Han respekterer deg ikke nå, da vil han sannsynligvis ikke gjøre det senere heller. 

Vi leier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...