AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:42 #41 Del Skrevet fredag kl 22:42 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tilknytning til foreldre har de da lenge før ett år Anonymkode: 7018d...411 Nei, den skjer de tre første leveårene. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tilknytningsteori 3 barn. De to eldste dro ikke i barnehagen før de var 1,5- 2 år. Den eldste kunne fint gjort det. Den yngste derimot. 😪😪...Jeg visste at hun var skjør. Jeg så at hun var stressa. Og hum ble psykisk syk. Hun trengte mer..Det er sånn en jævla sorg. Jeg er bare sikker på at hun var for ung. Hele meg alle instinkter ropte i meg. Men jeg skulle høre på de der jævla besserwisserne...som skulle ha alle mødre ut i jobb. Det ironiske var da BUP skulle kartlegge de 3 første leveår. Jeg kunne snakke om de første 11 månedene, men etter det så jeg henne i helgene. Hun var utslitt av barnehagen.. ...og nå er hun 20, syk og narkoman. Og det et min feil. ..og de jævla politikerne og "feministene"...eller kapitalistene. Jeg vet ikke om jeg kan leve med det. Anonymkode: 62035...615 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:01 #42 Del Skrevet i går, 01:01 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke i den alderen. Anonymkode: 84509...2ca Eh jo Anonymkode: 7018d...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:02 #43 Del Skrevet i går, 01:02 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, den skjer de tre første leveårene. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tilknytningsteori 3 barn. De to eldste dro ikke i barnehagen før de var 1,5- 2 år. Den eldste kunne fint gjort det. Den yngste derimot. 😪😪...Jeg visste at hun var skjør. Jeg så at hun var stressa. Og hum ble psykisk syk. Hun trengte mer..Det er sånn en jævla sorg. Jeg er bare sikker på at hun var for ung. Hele meg alle instinkter ropte i meg. Men jeg skulle høre på de der jævla besserwisserne...som skulle ha alle mødre ut i jobb. Det ironiske var da BUP skulle kartlegge de 3 første leveår. Jeg kunne snakke om de første 11 månedene, men etter det så jeg henne i helgene. Hun var utslitt av barnehagen.. ...og nå er hun 20, syk og narkoman. Og det et min feil. ..og de jævla politikerne og "feministene"...eller kapitalistene. Jeg vet ikke om jeg kan leve med det. Anonymkode: 62035...615 Det skjer fortsatt det meste første året og ikke noe bhg ødelegger Anonymkode: 7018d...411 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 08:14 #44 Del Skrevet i går, 08:14 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er enig i artikkelen. Barnet mitt begynte 13 måneder gammel i august 2024. Vi fikk skikkelig tilknytningsforstyrrelser etter tilvenningen og barnet slet kraftig med separasjonsangst uansett hvor vi befant oss. Det har blitt mye bedre, men barnet er veldig avhengig av kontakt hele tiden og blir fort utrygg. Jeg sluttet i jobben og begynte heller studier for at barnet skal gå så lite som mulig i bhg. Det har gitt mye bedre kontakt mellom meg og barnet, og barnet ble tryggere når hen kun gikk 5 timer, der to av timene sov hen, og fikk mer tid med meg, mor. Jeg husker selv jeg følte meg utrygg i barnehagen når jeg var 3 år gammel, og det eneste som kan fikse den utryggheten er voksne som er på HELE tiden. Anonymkode: 32816...65c Å gå lite i barnehage kan gjøre ting enda vanskeligere. Dersom barnet først skal gå i barnehage, bør det være der i kjernetiden flertallet av dagene i uka. Hvis ikke, vil ikke barnet klare å bli trygg på barnehagen fordi det er der så lite at det nærmest må ha ny tilvenning hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #45 Del Skrevet i går, 09:36 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og noen barn trenger mer enn bare mamma og pappa Anonymkode: 7018d...411 En ettåring trenger ikke noe mer enn mamma og pappa gitt at de er normale og faktisk gjør ting med barnet. Ingenting de gjør i barnehagen med de aller minste man ikke kan gjøre selv. Man kan dra på lekeplassen, man kan tegne, man kan synge sanger, man kan lese bøker, man kan trille tur til nye steder, man kan ha hinderløype. Det er ikke noe magisk opplegg for 1-åringer i barnehage som man ikke kan få til selv. Ja det er fint for barna å se litt andre barn iblant og etterhvert når de blir eldre er det bra å være i gruppe og følge regler og slikt. Men en ettåring leker ikke med andre barn og lærer best av voksne. Dette betyr ikke at barnehage må være dårlig for alle ettåringer, men å begynne å si at det er bra for dem, de trenger det osv blir helt feil. Anonymkode: ad306...460 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #46 Del Skrevet i går, 10:04 Jeg tror dette avhenger av flere faktorer. Jeg synes også det var tidlig å sende mitt barn på litt over året i bhg, og skulle gjerne ventet et halvt-ett år lenger hvis mulig. Heldigvis har vi en fantastisk bhg med erfarent og stabilt personale som spilte på lag med oss. Vi fikk bruke god tid på tilvenning, noe vårt barn trengte. Nå er hun straks 3 og elsker barnehagen. Jeg hadde nok følt det annerledes om bhg hadde vært dårlig bemannet, fullt av ukjente og ufaglærte vikarer hver dag e.l. Jeg vet at det skjer i andre bhg, så føler vi har vært heldige. Anonymkode: 901c1...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #47 Del Skrevet i går, 10:30 Er det stor forskjell om man venter noen måneder lengre? Noen starter når de er 10 mnd, andre 1,5 år. Kommer vel mest an på når på året de er født, og barnehageoppstart er i august. Mine barn var 1 år og 2 mnd og 1 år og 4 mnd da de startet. Trøstet meg med at de var utviklet motorisk og blant annet gikk, og ikke var de minste der. Anonymkode: ae3a6...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:44 #48 Del Skrevet i går, 13:44 AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 12.11): Hva mener dere om denne artikkelen her sier en barnehagelærer at det er skadeligt å ha 1 åring i barnehage. Fordi det fører til tilknyttingsforstyrrelse. Er dere enig eller uenig?https://subjekt.no/2025/05/01/ingenting-tyder-pa-at-de-minste-barna-har-fordel-av-a-vaere-i-barnehagen/ Anonymkode: 84509...2ca ingen av mine har blitt skadet av det, der begynte 3 av de når de var 10 mnd. idag er de 12,13 og 15 Anonymkode: 7f45a...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:47 #49 Del Skrevet i går, 13:47 Mi var akkurat året når hun begynte. Hun er i dag 20 år. Vil ikke si at hun har tatt noen skade av det. Hun er ei trygg og omtenksom jente. Anonymkode: 811dd...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #50 Del Skrevet i går, 13:55 Ja, jeg er enig. Institusjoneringen starter alt for tidlig. Jeg synes barna starter for tidlig, og har for lange dager, i barnehagen. Det er individuelle forskjeller så klart, men jeg tror at de aller, aller fleste kunne hatt godt av en senere og roligere barnehagestart. Anonymkode: cb011...5e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå