AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Eldstemann begynte i 1. klasse i fjor. Nå fyller han straks 7 år. I klassen er det ikke en eneste gutt som har feiret bursdag hjemme. Alle bursdager har vært på trampolinepark eller lekeland. Noen har feiret sammen - andre alene. Det er jo helt klart deilig å slippe og styre med bursdag hjemme. Og har man råd til det, så er det jo helt ok. Likevel syns jeg at en bursdag på trampolinepark til 4000 kr er en stor ting, som på en måte blir tatt for gitt. Hva skjedde med vanlig bursdag med litt pølser, kaker og godtepose? Barn i dag må sysselsettes hele tiden, virker det som. Luftet for eldstemann at vi kunne ha bursdag hjemme, men det ville han absolutt ikke for det var det ingen som hadde hatt. Og jeg skjønner det og vi har råd til å feire det ute. Så vi får se hva vi gjør, men blir det bursdag på lekeland så er det med bismak. Jeg syns ikke det å feire bursdag burde være så dyrt og avansert. Flere som opplever lignende? Anonymkode: 24199...9cb 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Det er nok mange som syns det er slitsomt å ha mellom 12 og 30 barn på mat og kake hjemme. Hvor skal alle sitte liksom? Må man invitere hele klassen? Bare ett kjønn? Hvor mange er det av ett kjønn i klassen? Blir foreldrene med, eller er det én mor og kanskje én far som skal styre på med 12 +++ barn i 2 timer? Om foreldrene blir med, skal de også ha servering? Hvor skal foreldrene sitte? Hvor mange i klassen har spesielle behov? 10++? Anonymkode: d7a0f...cd0 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Det er mange på trinnet til mitt barn som feirer hjemme. Men dette kommer vel an på hvor man bor. Noen har valgt trampolinepark osv, enten alene eller gått sammen. Noen har hatt utebursdag og noen har hatt lokale. Jeg har ikke plass hjemme så jeg valgte å leie gymsalen på skolen. Det er nok individuelt fra skole til skole om de tillater det. Anonymkode: 3889a...bba 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Jeg er opp vokst med å ha bursdag hjemme, men vi var bare 8 jenter i klassen. I min førsteklassings klasse er det ingen som har hatt bursdag hjemme av jentene. Hva de guttene som har hatt guttebursdag gjør vet jeg ikke - de er bare 5 gutter så da er det i alle fall overkommelig å ha de hjemme. De fleste har hatt felles bursdagsselskap i lånt lokale på skolen eller forsamlingshus. Noen ute. Ingen på trampolinepark/ lekeland. De som har bursdag nær hverandre feirer som regel sammen. Jeg synes det er enklere å bursdag i egnet lokale der ungene kan slå seg mer løs enn det er mulig hjemme. Anonymkode: 90038...cea
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Forøvrig så støtter man opp om trenden til at alle skal velge dyre alternativ hvis alle fortsetter og ingen våger å bryte den og velge andre ting. Anonymkode: 3889a...bba 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Eldstemann begynte i 1. klasse i fjor. Nå fyller han straks 7 år. I klassen er det ikke en eneste gutt som har feiret bursdag hjemme. Alle bursdager har vært på trampolinepark eller lekeland. Noen har feiret sammen - andre alene. Det er jo helt klart deilig å slippe og styre med bursdag hjemme. Og har man råd til det, så er det jo helt ok. Likevel syns jeg at en bursdag på trampolinepark til 4000 kr er en stor ting, som på en måte blir tatt for gitt. Hva skjedde med vanlig bursdag med litt pølser, kaker og godtepose? Barn i dag må sysselsettes hele tiden, virker det som. Luftet for eldstemann at vi kunne ha bursdag hjemme, men det ville han absolutt ikke for det var det ingen som hadde hatt. Og jeg skjønner det og vi har råd til å feire det ute. Så vi får se hva vi gjør, men blir det bursdag på lekeland så er det med bismak. Jeg syns ikke det å feire bursdag burde være så dyrt og avansert. Flere som opplever lignende? Anonymkode: 24199...9cb Her er de 60stk i klassen. Inviterer alle guttrne eller jentene. Ca 30stk. De færreste har plass til det! Anonymkode: b4fb8...dc5 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Vi har bare bursdager på lekeland, trampolinepark. Bowling, kino. Orker ikke 15 barn hjemme hos oss, ikke har vi plass heller. Anonymkode: 68472...e1d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Som flere over sier, det er krav om at man skal invitere hele klassen eller bare guttene/jentene, så da blir det for mange til at man kan ha bursdag hjemme. Har man en stor hage eller bor sør i landet og har bursdag i sommermånedene, er det jo mulig å ha utebursdag. Men ellers blir det fort trampolinepark el.l. Vi pleier å spleise med en annen som har bursdag omtrent samtidig som min sønn, da får vi halvert utgiftene. Anonymkode: 1a102...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her er de 60stk i klassen. Inviterer alle guttrne eller jentene. Ca 30stk. De færreste har plass til det! Anonymkode: b4fb8...dc5 60 stk, i en klasse? Anonymkode: 24d95...ec1 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai Vi har aldri hatt bursdag hjemme og eldste blir 12 i år. Orker ikke rett og slett. Anonymkode: 3064b...193 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai De er for mange til at vi kan ha det hjemme. Men i klassene til mine barn bruker alle å slå seg sammen med flere. Om 4-5 spleiser på lekeland e.l. blir det ikke spesielt dyrere enn å ha selskapet hjemme. Anonymkode: 88fe7...251
AnonymBruker Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 60 stk, i en klasse? Anonymkode: 24d95...ec1 Ikke uvanlig hvis det er baseklasser. Vi var rett i underkant av 60 elever. Anonymkode: 54593...efe 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai Tenker at det kommer litt an på hvor stor barnegruppa er. Jeg orker ikke engang tanken på å ha mellom 15 og 30 barn hjemme 😅 Hos oss slår mange sammen feiringen, f.eks. alle som er født i samme måned, og spleiser på bursdag for hele klassen på lekeland eller noe. Noen har også lånt gymsal eller lavvo av skolen og feiret der! 😊 Anonymkode: 1534a...d9b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #14 Skrevet 2. mai Skulle gjerne hatt hjemme, de hjemmebursdagene har jeg så gode minner fra da jeg var barn. Men det er fordi vi bor i liten leilighet og ikke har plass at vi ser oss nødt til å feire andre steder. Men det er mot min vilje, sånn egentlig 😥 Anonymkode: 396d2...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #15 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er nok mange som syns det er slitsomt å ha mellom 12 og 30 barn på mat og kake hjemme. Hvor skal alle sitte liksom? Må man invitere hele klassen? Bare ett kjønn? Hvor mange er det av ett kjønn i klassen? Blir foreldrene med, eller er det én mor og kanskje én far som skal styre på med 12 +++ barn i 2 timer? Om foreldrene blir med, skal de også ha servering? Hvor skal foreldrene sitte? Hvor mange i klassen har spesielle behov? 10++? Anonymkode: d7a0f...cd0 Da hadde jeg invitert etter det jeg har plass til! Anonymkode: f2c96...aec
AnonymBruker Skrevet 2. mai #16 Skrevet 2. mai Her har vi sluttet med det etter vi prøvde det flere ganger med eldste, de ødela hjemmet vårt. Herja, slo og mye konflikter. Etter dette slo vi samme andre barn og vi hadde det ute på bowling, lekeland, kino osv. Anonymkode: ad07d...072
Macro Skrevet 2. mai #17 Skrevet 2. mai I vår klasse skjønte vi fort at tom gymsal er helt genialt. De løper jo bare rundt uansett, og det passer verken hjemme eller i trampolinepark. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai #18 Skrevet 2. mai Det handler om at man ikke orker, når man bare kan kjøpe seg ut av det. Men hjemmebursdag er også supert. Så bare kjør på om det er hva du ønsker. Her vet jeg at flere er mer enn lei nok av trampolineparken, men det er det enkleste for foreldrene 😅 Anonymkode: 20eba...872
AnonymBruker Skrevet 2. mai #19 Skrevet 2. mai Okei, så mange som ikke feirer hjemme. Det er 12 gutter det er snakk om, så det er en del. De som har bursdag ca samtidig med min eldste, slo seg sammen og feiret uten oss (foreldre vi ikke kjenner fra barnehagen), så da må vi feire alene. Anonymkode: 24199...9cb
AnonymBruker Skrevet 2. mai #20 Skrevet 2. mai Vi orker rett og slett ikke ha 12 aktive gutter her, noen av de som ikke hører overhodet på beskjeder + de hauser hverandre opp og løper rundt i hvert rom i huset.. Vi har gjort det ett år for hvert av barna, men helst ikke igjen.. Pleier å gå sammen med annen i klassen, sist på lekeland. Men hadde det vært rolige barn - og ikke så mange - kunne vi feiret hjemme! Bare gjør som dere orker og hvordan kjønnet i den klassen er. Noen er jo mer rolige og hører på beskjeder. Anonymkode: 3e9fc...7f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå