AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:35 #1 Del Skrevet fredag kl 08:35 Hei. Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er å sykemeldes fra jobb i første trimester? 🤢 Sykemelder mange seg med god samvittighet når de er dårlige, eller pusher seg for å dra på jobb? Forrige graviditet slet jeg mye med kvalme. Ble sykemeldt i en uke midt i fellesferien, og det ble ikke godt mottatt av kolleger… skal sies at de heller ikke visste at jeg var gravid. Men jeg pushet meg mye og dro på jobb selv om jeg sikkert burde vært hjemme med god samvittighet. Men det sitter langt inne! Nå er jeg gravid igjen og spent på hvordan symptomene blir de neste ukene. Så langt føler jeg meg bra. Anonymkode: aa537...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet fredag kl 08:45 #2 Del Skrevet fredag kl 08:45 Til vanlig jobber jeg mye gratis overtid inkl. spise mens jeg tar min ulønna lunsjpause. Under første trimester slet jeg med utmattelse og kunne fint sove 16 timer pluss i døgnet. Sykemeldte meg 50% med GOD samvittighet. Jobba hver dag men kortere vakter. Har en jobb som er både fysisk og psykisk krevende, og når utmattelsen begynte å gå over slet jeg med bekkenet. Jobba derfor redusert hele svangerskapet. Var stort sett 50 og 60% sykemeldt hele veien, men tilpassa mye fra uke til uke hvordan arbeidet skulle være. Både kollegaer og sjefen gav meg mye støtte og passa på at jeg ikke pusha meg, for jeg er ikke alltid så flink til å ta hensyn til det selv 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:53 #3 Del Skrevet fredag kl 08:53 Hvor vanlig det er er ikke lett å si for alle svangerskap er så forskjellige. Jeg var sykemeldt store deler av første trimester pga kvalme, utmattelse, manglende konsentrasjon etc. Har kontorjobb. Når jeg blir gravid igjen skal jeg ha svært lav terskel for å kaste inn håndkleet. Jeg tenker som så at som gravid er det litt unntakstilstand - man gror faktisk et liv, og det er tidvis en stor påkjenning for kroppen, så det skal man ta hensyn til🙂 Man skal jo tross alt også klare å håndtere hverdagen utenom jobb også, med familie og det som hører til, og da må man spare på kreftene. Anonymkode: 09351...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå