AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:02 #21 Del Skrevet søndag kl 07:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hotel er ikke pålagt å be om pass. De som bor i landet reiser ikke rundt med pass. Anonymkode: c4692...d1b Legitimasjon, gjentar jeg løpende i tråden, ikke pass Derfor skadet pass går bra. Både Frankrike og Spania har legitimasjonsplikt, også for franskmenn og spanjoler. Anonymkode: 3278f...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:14 #22 Del Skrevet søndag kl 07:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Frankrike og Italia…. Det er Schengen, så er bare flyselskap som ber om ID. Anonymkode: c4692...d1b Selv på fly spør de ikke om det. Jeg har nettopp flydd til og fra Frankrike uten å vise pass en eneste gang. Ts, det er ikke verre enn at du i verste fall forklarer at det skjedde på flytoget eller på morgenen og sier at du skal få bestilt nytt så fort du er hjemme. Anonymkode: 23b48...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:29 #23 Del Skrevet søndag kl 07:29 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Selv på fly spør de ikke om det. Jeg har nettopp flydd til og fra Frankrike uten å vise pass en eneste gang. Ts, det er ikke verre enn at du i verste fall forklarer at det skjedde på flytoget eller på morgenen og sier at du skal få bestilt nytt så fort du er hjemme. Anonymkode: 23b48...867 Flyselskapet kan kreve ID ved omborstigning. Det kan også variere fra selskap til selskap, men også fra avgang til avgang. Kan du ikke fremvise, og dette er noe de krever, så blir du nektet ombordstigning. Anonymkode: 3278f...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:32 #24 Del Skrevet søndag kl 07:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flyselskapet kan kreve ID ved omborstigning. Det kan også variere fra selskap til selskap, men også fra avgang til avgang. Kan du ikke fremvise, og dette er noe de krever, så blir du nektet ombordstigning. Anonymkode: 3278f...255 Selvsagt, hvis de spør må TS vise det tilsølte passet, men det er slettes ikke sikkert de spør i det hele tatt. Jeg kan ikke huske å ha vist passet annet enn til land utenfor Schengen på mange, mange år. Og hvis hun får tilsnakk for tilsølt pass, er det virkelig ikke vanskeligere enn å forklare at det skjedde i vesken på veien eller på morgenen. Våre pass er elektroniske og det vil fremdeles fungere som det skal til tross for de kantene hun viser. Anonymkode: 23b48...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:34 #25 Del Skrevet søndag kl 07:34 AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 10.15): Hei. Jeg fant fram passet mitt og skal reise til nice og videre til Italia. ser at passet er veldig skittent da det tydelitvis har blitt sølet på, men selve dokumentasjonssiden er like hel. Kan jeg bruke passet tror dere eller må jeg kjappe meg og skaffe nødpass? Går det evt ann å ringe og forhøre seg med noen? Anonymkode: 2791d...5de Det går nok bra, men bestill deg time hos politiet til nytt pass med en gang du er tilbake. Dette passet kan ikke brukes til det det er ment til lengre. Anonymkode: a976d...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:22 #26 Del Skrevet søndag kl 08:22 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Selvsagt, hvis de spør må TS vise det tilsølte passet, men det er slettes ikke sikkert de spør i det hele tatt. Jeg kan ikke huske å ha vist passet annet enn til land utenfor Schengen på mange, mange år. Og hvis hun får tilsnakk for tilsølt pass, er det virkelig ikke vanskeligere enn å forklare at det skjedde i vesken på veien eller på morgenen. Våre pass er elektroniske og det vil fremdeles fungere som det skal til tross for de kantene hun viser. Anonymkode: 23b48...867 Jeg har blitt spurt noen ganger bare i år. Men har ca 100 reisedøgn i året. Husker verken selskap eller land. Men mener underleverandør av Norwegian hjem fra Spania var ganske grundig tidligere i år. Anonymkode: 3278f...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå