Gå til innhold

Hvem klipper hekken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hekklipping må ses i sammenheng med alt annet som må gjøres, være seg det du kaller 209% av husarbeidet, annet arbeid ute og inne, middagslaging, nødvendigheter og interesser. Inntekt er ikke en del av dette, men tidsbruk til lønner arbeid kan være relevant. Hos oss er det jeg(kvinnen) som klipper hekk, men også klipper plen og måker snø 8 av 20 ganger. Jeg lager derimot omtrent aldri mat(eller planlegger, handler). Jeg vasker tøy. Han pusser vinduer og vasker gulv og støvsuger. Vi rydder begge osv. poenget er komiske hva man gjør, men at man bruker like mye tid på det som må gjøres. Og at man prioriterer og er enige i hva som MÅ gjøres. I eksempelet ditt høres det ut som han kan klippe hekken mens du gjør annet husarbeid.

Anonymkode: e34d4...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det min mann som klipper hekken. Ganske enkelt fordi klippemaskinen er for tung til at jeg klarer å håndtere den. Selv så beskjærer jeg rosene, luker i bed, og klipper greiner på busker og trær.

Anonymkode: 1964c...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har mest lyst på slik arbeid?  Eventuelt minst i mot.

Her i huset ville det vært meg. Med stillesittende kontorarbeid liker jeg oppgaver ute. Han kunne vasket rundt kjøkkenet i mens 

Anonymkode: 15ad2...36e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke en dekkskift-tråd uten…

Anonymkode: 5819d...809

Litt må man jo bidra med......😎....når jeg ikke har noe fornuftig å komme med ellers😁

Anonymkode: ea7e1...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har tjent mer enn min mann gjennom vårt samliv har hatt absolutt 0 betydning for hvor mye jeg måtte bidra hjemme. Det er det antall timer fritid som bør styre. Er det likt bør også innsatsen på hjemmebane være likt. Et forhold og familieliv er ikke kjøpt og betalt. (Bør virkelig ikke være.)

Veldig merkelig, men de menn i vennekretsen som tjener best er også de menn som bidrar mest likestilt hjemme. Så er det vel kanskje slik at å være særdeles oppegående er å være akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Dekkskift" er det latterligste jeg leser i denne typen tråder om fordeling av oppgaver. 

Det er NULL jobb. Da må man jo også ta med hvem som pakker gaver, og hvem som renser filteret i varmepumpa. Slike latterlige småoppgaver som vi bare løser løpende. 

Anonymkode: 4835a...88b

Leste du i det hele tatt innlegget eller går hjernen på autopilot så fort noen snakker om dekkskift? 

Anonymkode: 54429...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leste du i det hele tatt innlegget eller går hjernen på autopilot så fort noen snakker om dekkskift? 

Anonymkode: 54429...9b6

Og du er nummer to som svarer ganske nøyaktig det samme, leste du i det hele tatt tråden? 

Anonymkode: b1f3d...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...