AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Husarbeidet er fordelt slik at 100% faller på meg. Mannen brøyter snø på gårdsplassen hver vinter, og lager middag noen ganger i uken (etter hver middag er det jeg som stort sett må rydde opp etter han). Han tjener inn 3 ganger så mye som meg. Hvem skal klippe hekken på sommeren? (Har robotklipper) - har bidratt 50-50 her. Ganske mye hekk av kraftig busk, ikke enkel / lett å håndtere. Kjør meninger! Anonymkode: dbfb2...a42
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai La hekken gro og bruk energien på å finne ut av ekteskapet... Anonymkode: 2f98f...244 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Mannen selvfølgelig. Hvem bruker tid på å diskutere det, og hvor kommer den tiden fra? Anonymkode: 5819d...809 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Her i huset er det jeg som klipper hekken, gresset, luker og gjør det meste av hagearbeidet, men det er fordi jeg liker å pusle med det. Mannen maler ute, vasker platting og bil, tar tunge løft og andre "manneoppgaver". Ellers deler vi husarbeidet ca. 50-50. Vi har felles barn og koser oss med å ta vare på disse sammen. Mannen tjener mye mer enn meg, men jeg synes ikke det skal ha noe å si så lenge man jobber fullt begge to. Det er selvfølgelig diskusjoner hjemme hos oss også om hvem som skal gjøre hva, men stort sett så er vi enige. Anonymkode: add7a...9ed
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai den som "eier" utearbeidet, i det TS beskriver; mannen siden han har valgt å dele det slik. Anonymkode: 4fe75...ce9
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Nei, altså, her i huset er vi ganske tradisjonelle. Mannen her lager middag hver dag, også støvsuger han hele huset 1-2 ganger i uken. Han er også ivrig på å gå ut med bosset og ta inn/ut av oppvaskemaskinen. Jeg rydder stort sett kjøkkenet ellers, tar klær, rydder og vasker gulvet ved behov. Stort sett meg som handler også. Her ønsker mannen å være med, men siden vi bor langt fra butikk, og mannen lager middag, så tar jeg handling på vei hjem fra jobb. Mannen vasker stort sett bilene og skifter dekk. Han klipper marken med traktor og tar også hekken når det trengs. Hvis jeg har tid, hjelper jeg med kantklipp også er det jeg som steller med blomster. Ellers så gjør vi ting litt om en annen. Bytter på ut med hunden og bytter på å kjøre barna hit og dit. Kan ikke si at vi er direkte uenige om noe. Det har bare gått seg til. Det er vel også stort sett mannen som maler og gjør ting på huset, men jeg hjelper til når jeg har tid, eller tar husarbeid osv inne når han gjør ting ellers på hus og bil. Anonymkode: 0c8f0...999 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Her er vi et team. For å gjøre det enkelt har vi bare fordelt alt mellom oss. Han har ansvar for rent bad og kjøkken. Jeg har ansvar for mat i kjøleskapet og på bordet, og påfyll bad og rene klær. Men har jeg mye på meg en uke, så er det selvfølgelig rene handklær og mat på bordet når jeg kommer sent hjem. Hva med å snakke sammen? Anonymkode: 4835a...88b
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, altså, her i huset er vi ganske tradisjonelle. Mannen her lager middag hver dag, også støvsuger han hele huset 1-2 ganger i uken. Han er også ivrig på å gå ut med bosset og ta inn/ut av oppvaskemaskinen. Jeg rydder stort sett kjøkkenet ellers, tar klær, rydder og vasker gulvet ved behov. Stort sett meg som handler også. Her ønsker mannen å være med, men siden vi bor langt fra butikk, og mannen lager middag, så tar jeg handling på vei hjem fra jobb. Mannen vasker stort sett bilene og skifter dekk. Han klipper marken med traktor og tar også hekken når det trengs. Hvis jeg har tid, hjelper jeg med kantklipp også er det jeg som steller med blomster. Ellers så gjør vi ting litt om en annen. Bytter på ut med hunden og bytter på å kjøre barna hit og dit. Kan ikke si at vi er direkte uenige om noe. Det har bare gått seg til. Det er vel også stort sett mannen som maler og gjør ting på huset, men jeg hjelper til når jeg har tid, eller tar husarbeid osv inne når han gjør ting ellers på hus og bil. Anonymkode: 0c8f0...999 "Dekkskift" er det latterligste jeg leser i denne typen tråder om fordeling av oppgaver. Det er NULL jobb. Da må man jo også ta med hvem som pakker gaver, og hvem som renser filteret i varmepumpa. Slike latterlige småoppgaver som vi bare løser løpende. Anonymkode: 4835a...88b 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): "Dekkskift" er det latterligste jeg leser i denne typen tråder om fordeling av oppgaver. Det er NULL jobb. Da må man jo også ta med hvem som pakker gaver, og hvem som renser filteret i varmepumpa. Slike latterlige småoppgaver som vi bare løser løpende. Anonymkode: 4835a...88b Hahahaha, dette må være det beste beviset jeg har sett her inne, på at noen leser det de selv vil lese. Jeg leste og tenkte på at hun skrev at de er tradisjonelle, enda hun beskriver en mann som gjør omtrent ALT. Mannen lager mat, støvsuger to ganger i uken, tar søppel, oppvaskmaskin, utearbeid. Og du klarte bare å få øye på dekkskift?! Hahaha! Virkelig på tide å innse at her er det leseren det er noe feil med, og ikke mannfolkene man leser om. Anonymkode: 5819d...809 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, altså, her i huset er vi ganske tradisjonelle. Mannen her lager middag hver dag, også støvsuger han hele huset 1-2 ganger i uken. Han er også ivrig på å gå ut med bosset og ta inn/ut av oppvaskemaskinen. Jeg rydder stort sett kjøkkenet ellers, tar klær, rydder og vasker gulvet ved behov. Stort sett meg som handler også. Her ønsker mannen å være med, men siden vi bor langt fra butikk, og mannen lager middag, så tar jeg handling på vei hjem fra jobb. Mannen vasker stort sett bilene og skifter dekk. Han klipper marken med traktor og tar også hekken når det trengs. Hvis jeg har tid, hjelper jeg med kantklipp også er det jeg som steller med blomster. Ellers så gjør vi ting litt om en annen. Bytter på ut med hunden og bytter på å kjøre barna hit og dit. Kan ikke si at vi er direkte uenige om noe. Det har bare gått seg til. Det er vel også stort sett mannen som maler og gjør ting på huset, men jeg hjelper til når jeg har tid, eller tar husarbeid osv inne når han gjør ting ellers på hus og bil. Anonymkode: 0c8f0...999 Tradisjonelle menn 🩷 De gjør jo fader meg så mye, at det er et under at kvinner ikke vil ha de. Anonymkode: 5819d...809
AnonymBruker Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai Jeg gjør 100 % av husarbeidet. Og den eneste grunnen til at jeg aksepterer det, er fordi jeg bor alene. Jeg hadde aldri akseptert at en partner ikke giddet gjøre husarbeid. Da bor jeg heller alene, og både klipper hekken og måker snø. Anonymkode: 00524...321 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai #14 Skrevet 2. mai Jeg klipper den selv. Jeg som villa ha hekken. Så han ser ikke den på samme måte som meg. Men vi skal flytt no. Jeg skal ikke ha hekk for å si det slik😂😂 Anonymkode: 4cb29...203
AnonymBruker Skrevet 2. mai #15 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tradisjonelle menn 🩷 De gjør jo fader meg så mye, at det er et under at kvinner ikke vil ha de. Anonymkode: 5819d...809 Hvordan si at du er en incel, uten å si at du er en incel 😂 Anonymkode: 4835a...88b 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #16 Skrevet 2. mai Her tjener forloveden mye mer enn meg. Vi kommuniserer. Han hadde vaskehjelp før vi flyttet sammen. Jeg synes det er bortkastede penger da jeg trives med å vaske selv. Han betaler heller meg enn vaskehjelp f.eks. De pengene går inn i fellesskapet til huset vi har kjøpt sammen, særkullsbarn og oss som familie. Han er veldig opptatt av at ting skal fordeles rettferdig og at jeg på ingen måte er "husmor" som skal gjøre alt i hjemmet. Vi er partnere. Vi er heldigvis perfekt ulike på hva vi liker av oppgaver 😅🤭 Vi er hverandres styrker og svakheter 💞 Anonymkode: 8574b...086
AnonymBruker Skrevet 2. mai #17 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): "Dekkskift" er det latterligste jeg leser i denne typen tråder om fordeling av oppgaver. Å skifte dekk er en omfattende oppgave. Hjulskift derimot kan gå raskt. Anonymkode: ea7e1...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #18 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan si at du er en incel, uten å si at du er en incel 😂 Anonymkode: 4835a...88b Si det til mannen min du, så kanskje han gjør noe med saken Anonymkode: 5819d...809
AnonymBruker Skrevet 2. mai #19 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Å skifte dekk er en omfattende oppgave. Hjulskift derimot kan gå raskt. Anonymkode: ea7e1...4b2 Ikke en dekkskift-tråd uten… Anonymkode: 5819d...809
AnonymBruker Skrevet 2. mai #20 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Husarbeidet er fordelt slik at 100% faller på meg. Mannen brøyter snø på gårdsplassen hver vinter, og lager middag noen ganger i uken (etter hver middag er det jeg som stort sett må rydde opp etter han). Han tjener inn 3 ganger så mye som meg. Hvem skal klippe hekken på sommeren? (Har robotklipper) - har bidratt 50-50 her. Ganske mye hekk av kraftig busk, ikke enkel / lett å håndtere. Kjør meninger! Anonymkode: dbfb2...a42 Er dere totalt åndssvake som ikke klarer å. Finne ut av dette i fellesskap? Anonymkode: a20f8...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå