Maleficenta Skrevet fredag kl 13:54 #21 Del Skrevet fredag kl 13:54 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For å være helt ærlig så "glemmer" jeg helt stille folk. Det er som om de ikke eksisterer. Anonymkode: 604ad...ba3 Du ser de jo. De er da ikke usynlige. Dette er jo en issue som du har. Hva med å se litt rundt seg? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 13:57 #22 Del Skrevet fredag kl 13:57 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Marker grenser på en høflig måte. «Jeg og Tore vil heller drikke kaffe sammen», «Tore og jeg er en enhet/familie nå», «når du ikke addresserer meg direkte så blir jeg usikker på hva du vil ha ut av relasjonen vår». Disse tingene blir aldri bedre «av seg selv». Du kan ikke kreve at et annet menneske skal like deg eller være glad i deg, men du kan sette premissene for at du skal engasjere deg og være raus med et annet menneske. Så lenge du har kommunisert dine forventninger (og disse er rimelige, som det høres ut) så kan du begrense innsatsen og involveringen fra din side hvis du ikke blir møtt. Min bakgrunn er at jeg har hatt et vanskelig forhold til mine svigerforeldre i mange år, og jeg har ikke alltid respondert på den smarteste måten. Når andre mennesker ikke respekterer deg eller ser deg som en brikke de kan prøve å manipulere så er det en vanskelig situasjon som jeg vanligvis vil fikse ved å kutte all kontakt. Når disse menneskene er foreldrene til samboer som du må forholde deg til jevnlig så er det fryktelig vanskelig. Anonymkode: de5dc...ac5 Syns det er ts samboer sin jobb å markere grensene. Jeg hadde ikke turt å sette svigermor på plass slik 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:11 #23 Del Skrevet fredag kl 14:11 Samboeren din har gitt beskjed 1 gang på SMS?? Nå må han manne seg opp og ta deg i forsvar face to face med moren! Hjelper det ikke, så må han gjenta det. Gjenta og gjenta. Det er virkelig ikke greit at han lar moren sin mobbe deg! Anonymkode: 62ea8...e24 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:24 #24 Del Skrevet fredag kl 14:24 Mange rare råd her. TS er så introvert at hun ikke hilser på svigermor engang, da blir det rart å forlange at hun skal konfrontere henne. Kan jo begynne med å hilse selv. «Hei, Kari!» Anonymkode: 445e8...3da 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:36 #25 Del Skrevet fredag kl 14:36 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mange rare råd her. TS er så introvert at hun ikke hilser på svigermor engang, da blir det rart å forlange at hun skal konfrontere henne. Kan jo begynne med å hilse selv. «Hei, Kari!» Anonymkode: 445e8...3da Er det rart å spør om enkle ting? Det er ikke noe konfronterende med å stille nysgjerrige spørsmål. Anonymkode: 5a39a...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:45 #26 Del Skrevet fredag kl 14:45 Maleficenta skrev (41 minutter siden): Syns det er ts samboer sin jobb å markere grensene. Jeg hadde ikke turt å sette svigermor på plass slik (Jeg skrev posten du besvarer) Jeg er mann og kanskje er kjønnsrollene her forskjellig. Men min kvinnelige samboer ser ikke at foreldrene gjør noe galt. Evt så vet hun at de er patologisk kontrollerende og elsker konflikter og intriger, men hun går mer i forsvar for dem jo dypere min konflikt med dem blir. Evt så har julingen hun fikk som barn brutt ned motstandsevnen. Og ja, dette er opprivende i samlivet vårt. Jeg har «løst» det ved å erklære dem uønsket i huset vårt, men det gir også utfordringer med barnebarn og sånt. Anonymkode: de5dc...ac5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:47 #27 Del Skrevet fredag kl 14:47 Maleficenta skrev (50 minutter siden): Du ser de jo. De er da ikke usynlige. Dette er jo en issue som du har. Hva med å se litt rundt seg? Noen er stille av seg og ønsker ikke så mye interaksjon. Noen er stille men tør opp og ønsker å bli tatt med. Jeg vet ikke om det er noe rett og galt her Anonymkode: de5dc...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet fredag kl 15:13 #28 Del Skrevet fredag kl 15:13 Ylva Virvla skrev (6 timer siden): Svigermoren din er problemet her. Måten hun behandler deg er ikke ok. Kan godt hende det dreier seg om at hun er sjalu og rett og slett takler dårlig at sønnen har kjæreste. Prøv å ikke ta deg nær av det. Hun er problemet, ikke du. Det høres rart ut da, iom at de andre blir inkludert. Greit er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:52 #29 Del Skrevet fredag kl 15:52 Her hadde jeg vært minst like skuffet over samboeren som bare ser på at moren hans er en fitte mot ts. Om han faktisk bryr seg om deg burde han aldri tolerere at noen behandler deg slik. For en drittfamilie du fikk på kjøpet da, ts.. Anonymkode: baa07...bca 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaloow Skrevet fredag kl 16:22 #30 Del Skrevet fredag kl 16:22 Jeg ville gjort som noen skrev over her. Spør henne du også, altså send en melding og del litt hva du føler. Hør om dere kan ta en kaffe og prate litt om det. At du så inderlig ønsker å bli bedre kjent med dem. Hvis du da blir møtt på en dårlig måte tilbake, så ville jeg bare gitt opp. Da er det evt din samboer sin jobb å få deg mer inkludert. Moren til eksen min var veldig glad i meg, faren var det først.. men når eksen begynte med narkotika så fikk jeg "skylda". Det var fordi jeg var norsk, da de var fra et annet land. Faren ønsket såklart noen fra samme land for sønnen sin. Exen prøvde å fikse opp i dette, men faren var sta til siste slutt. Når det så ble slutt mellom oss (av andre grunner), først da ba han sønnen om å kjempe for å få meg tilbake. Noen foreldre endrer seg bare ikke. Men prøv iallefall å ta første steget selv, ettersom du i tillegg er litt innadvendt. Jeg også er innadvendt, så forstår ubehaget. Men når du først sender en slik melding, så vil du få et svar på om hun faktisk er interessert, eller om hun bare er slem og stenger deg ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet fredag kl 16:26 #31 Del Skrevet fredag kl 16:26 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klassisk psykologi: Ingen er gode nok for en mors sønn og en fars datter. ...med mange unntak så klart. Anonymkode: a91c6...467 Ja, flest unntak, tror jeg. Jeg forguder min svigerdatter. Om hun og sønnen min går fra hverandre noen gang velger jeg henne fremfor han. 😆🤭 Vel, nesten i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:27 #32 Del Skrevet fredag kl 16:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen er stille av seg og ønsker ikke så mye interaksjon. Noen er stille men tør opp og ønsker å bli tatt med. Jeg vet ikke om det er noe rett og galt her Anonymkode: de5dc...ac5 Å ikke hilse på folk man treffer, spesielt nærmeste familie, er ikke rett uansett hvilken innfallsvinkel du velger. Anonymkode: 72b35...34b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:14 #33 Del Skrevet fredag kl 17:14 Jeg var sammen med en der hans nærmeste venninne overså meg i 4 år. Men jeg fant ut første gang jeg traff henne at hun var fæl (i måten hun behandlet han og jeg så at hun var manipulativ og utnyttende), så jeg ønsket ingen kontakt uansett. Men jeg la merke til at hun bare unngikk meg og fikk vite at hun gjorde det samme med eksen hans. Eksen ble skikkelig plaget av det. Jeg brydde meg heldigvis ikke siden jeg ikke ønsket vennskap eller noe som helst fra henne. Men dette er gjort med vilje for å fryse ut noen. Høres ut som din svigermor ikke liker deg. Hun gjør jo dette 100% med vilje. Hun anerkjenner jo de andre svigerdøtrene. Skikkelig slemt å ikke anerkjenne din eksistens. Anonymkode: ef1d5...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:15 #34 Del Skrevet fredag kl 17:15 Og etter seks år vil hun jo aldri forandre seg. 🙁 Anonymkode: ef1d5...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:21 #35 Del Skrevet fredag kl 17:21 For ei kjerring du har fått som svigermor. Hun driver jo aktivt med ekskludering! Det er emosjonelt umodent og helt bak mål. Jeg tror løpet er kjørt for relasjonen (pga henne) og at dette bare vil vokse seg større om dere en gang får barn. Dette er også kritikk mot samboeren din, han står jo og ser på!! Nei, ts, ta hatten og gå. Du kan finne deg folk som bryr seg, respekterer deg, inkluderer og er snille mot deg. Livet er for kort til å ha sånne folk i nærmeste krets. Hilsen ei som har kutta ut svigers helt - og er superhappy med det! Anonymkode: 2ce97...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 17:31 #36 Del Skrevet fredag kl 17:31 Oj! Den kjøpesentergreia var jo ikke til å ta feil av. Dere må spørre henne direkte. Ikke på sms. Nå har dette skjedd mye, og dette på kjøpesenteret ble ekstremtydelig. Hva er det som skjer, og hva tenker hun med dette i all den tid hun ikke gjør dette med noen andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 17:33 #37 Del Skrevet fredag kl 17:33 HMK skrev (1 time siden): Ja, flest unntak, tror jeg. Jeg forguder min svigerdatter. Om hun og sønnen min går fra hverandre noen gang velger jeg henne fremfor han. 😆🤭 Vel, nesten i alle fall. LOL- min mor har 1 sønn som er yndlingen av alle oss barna. Så fant han seg kjæreste som nå er kone, og hun troner øverst av samtlige barn inkludert sønn 😆 Hun er sjarmerende da, så jeg ser greia 🤣 Men det kunne blitt kleint om det var to sønner i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:38 #38 Del Skrevet fredag kl 17:38 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan jo være hun er usikker på deg, når du er stille og ikke sier så mye, at hun tror du ikke liker henne? Det betyr ikke nødvendigvis at hun ikke liker deg. Øv deg på å bli mer utadvent, vær litt mer frempå. Anonymkode: 7c309...583 Om hun er usikker, skal hun likevel inkludere svigerdatteren. Er selv svigermor, og denne oppførselen er uakseptabel. Det bør samboer til ts gi sin mor klar beskjed om. Anonymkode: a8053...a63 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:09 #39 Del Skrevet fredag kl 18:09 Her må samboeren din mere på banen og si i fra! Hun er jo bare slem! Anonymkode: 52974...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:49 #40 Del Skrevet fredag kl 18:49 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For å være helt ærlig så "glemmer" jeg helt stille folk. Det er som om de ikke eksisterer. Anonymkode: 604ad...ba3 For en hyggelig person du er. Anonymkode: 9b8c6...e4f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå