AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:49 #1 Del Skrevet fredag kl 07:49 Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 8c33b...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:50 #2 Del Skrevet fredag kl 07:50 Da får han finne seg en jobb. Da vi vokste opp så var det klar beskjed fra mine foreldre - enten gikk vi på skole eller så fikk vi oss en jobb. Det å bare gå hjemme var ikke aktuelt. Anonymkode: f9617...c0c 29 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:53 #3 Del Skrevet fredag kl 07:53 Da må det jobbes såpass med karakterer at det er mulig å komme inn på førstevalget. Da forstod kidden her at vi mente alvor. Anonymkode: 2b814...065 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:55 #4 Del Skrevet fredag kl 07:55 Jeg skjønner frustrasjonen din. Men det er nå virkelig på tide at barnet ditt lærer seg at valgene han tar fremover er hans valg og påvirker hans fremtid. Det er idiotisk å ikke starte på VGS med jevnaldrende. Men det er ikke noe mamma og pappa kan tvinge til, og han kan heller ikke skylde på dere hvis han ikke får førstevalget Jeg tipper at det løser seg når brevet kommer. Og jeg ville latt han tenke ut alternativer før dere prøver å overtale han Anonymkode: 7569c...a81 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:55 #5 Del Skrevet fredag kl 07:55 Hen Anonymkode: dc7ba...05e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:58 #6 Del Skrevet fredag kl 07:58 Jeg sa det samme. Jeg kom inn tre uker etter skolen hadde startet. Men mine foreldre sa enten gå skole eller jobbe. Å drive dank er ikke lov. Min datter gikk et år hjemme hun å. Hun jobbet det året. Så gikk hun et år på skolen igjen. No vil hun bare jobbe. Og det forstår jeg så godt. Skole er ikke for alle. Og man kan ta det senere å. Anonymkode: 79e49...74f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:01 #7 Del Skrevet fredag kl 08:01 Barnet har veldig godt av å tenke mer fleksibelt. At det er bedre å begynne på VGS uansett, enn å droppe ut fordi førstevalget utgår. Det er uheldig å være veldig psykisk rigid. Hvis det er fryktbasert, skummelt å gjøre noe annet enn de andre, så snakk om dette. Anonymkode: ead72...8be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:04 #8 Del Skrevet fredag kl 08:04 Har du ikke gjort barnet ditt klart for livet i det hele tatt? Hva har dere gjort disse årene på ungdomsskolen? Dette kunne ikke ha skjedd her i hus for her skal man på vgs, det er ikke et alternativ å gjøre noe annet uansett hva slags talenter man har eller om man ikke skulle komme inn. Anonymkode: b8c3b...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:07 #9 Del Skrevet fredag kl 08:07 Hadde først prøvd å finne ut hvilket kjønn barnet mitt var Anonymkode: 778fc...f8c 18 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:35 #10 Del Skrevet fredag kl 08:35 Ungen må jobbe for å få karakterene som skal til for å komme inn på skolen h*n vil på. Her har jeg snakket hele veien i mange år at karakterer er viktig. Det holder dørene åpne. Det er ikke alt som er like spennende eller like nyttig av det man lærer på skolen, men karakterene er det som gjelder. Sånn er det bare. Gode karakterer gir valgfrihet til vgs! Om ungen hadde sagt noe slikt til meg, hadde det blitt en alvorsprat. Om ungen hadde nektet å gå på skolen, hadde jeg informert at alle goder hadde blitt borte. Ingen telefon hadde blitt betalt for, ingen internett hadde vært tilgjengelig i huset osv osv. Ungen måtte gått ut og leitet etter jobb om skole ikke hadde vært aktuelt, evt tatt privatist for å forbedre karakterene sine for å komme inn på førstevalget sitt neste skoleår. Anonymkode: 6a57d...fc7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:39 #11 Del Skrevet fredag kl 08:39 Hadde vært uaktuelt å ikke gå på skole her. Da får man gå andre valget, og heller søke på nytt året etter. Har han noen tanker om hvordan han skal klare seg i hverdagen om han ikke går på skole? Våre ungdommer vet at om de ikke går skole, så lukkes lommeboken her hjemme. Anonymkode: 5ae53...837 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:41 #12 Del Skrevet fredag kl 08:41 Jeg har sagt til mitt barn at det blir skole eller jobb. Å drive dank hjemme/game er uaktuelt. Anonymkode: 55b4e...469 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:47 #13 Del Skrevet fredag kl 08:47 Hvordan er karakterene til barnet opp mot fjorårets poenggrense for å komme inn, har barnet søkt på noe det ikke har mulighet til å komme inn på? Anonymkode: b5b91...863 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:49 #14 Del Skrevet fredag kl 08:49 Jeg hadde sagt at jeg da forventet at det ble jobbet hardt for å sikre at man kom inn på førstevalget. Har man karakterene, så kan man også velge. Men om man ikke gjør jobben som kreves for å komme inn, og så nekter å ta den muligheten man får ut fra den jobben man har gjort, så er det jo i praksis å gi opp før man har prøvd. Og det aksepteres ikke hos oss. Om det var fare for å ikke komme inn på førstevalget, hadde vi satt oss ned og sett på hvilke alternativer som kunne være aktuelle. Jeg kan jo gjerne påstå at jeg ønsker å bli toppleder i en større bedrift, og hvis jeg ikke får det, så gidder jeg ikke jobbe. Men er jeg ikke kvalifisert, så kan jeg bare glemme å få den jobben. Anonymkode: 28069...021 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:54 #15 Del Skrevet fredag kl 08:54 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): evt tatt privatist for å forbedre karakterene sine for å komme inn på førstevalget sitt neste skoleår. Anonymkode: 6a57d...fc7 Man kan ikke forberede fag fra ungdomsskolen. Anonymkode: d3c1f...362 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:02 #16 Del Skrevet fredag kl 09:02 Min sadet samme i høst da han kom i klasse med ingen han kjente. Ingen av de andre kompisene kom i klasse med bare ukjente. Men jeg sa at du får møte opp 1 skoledag og prøve i 1 uke, så kan vi snakke om det. Hørte ikke noe mer om det fra han Anonymkode: 2b108...a5c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet fredag kl 09:05 #17 Del Skrevet fredag kl 09:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 8c33b...e47 Hadde vertfall ikke tatt sorgene på forskudd . Bare vært klinkende klar på at å gå hjemme ikke er et alternativ . Så at barnet må ha en plan , B om ikke skoleplass er den ønskede . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:30 #18 Del Skrevet fredag kl 13:30 Det er jo greit det. Det er frivillig å gå på videregående skole. Alternativet er å sende barnet vekk et år på folkehøyskole. Det finnes noen få for elever som ikke går på vgs. Litt dumt å starte så tidlig med studielån, men det er en mulighet. Det andre alternativet som gjerne er en oppvekker, er å få seg en jobb eller praksisplass. Det er ikke et alternativ å gå hjemme. Anonymkode: 6ba0b...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:57 #19 Del Skrevet fredag kl 13:57 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 8c33b...e47 Hvis det er snakk om ulike skoler med samme spesialisering, så ville jeg prøvd å overbevise hen at det ikke er så viktig. Hvis det er snakk om å komme inn på riktig yrkesfag, så vil jeg ha mer forståelse og prøve å finne alternativer. Anonymkode: 0ad5e...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:10 #20 Del Skrevet fredag kl 14:10 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner frustrasjonen din. Men det er nå virkelig på tide at barnet ditt lærer seg at valgene han tar fremover er hans valg og påvirker hans fremtid. Det er idiotisk å ikke starte på VGS med jevnaldrende. Men det er ikke noe mamma og pappa kan tvinge til, og han kan heller ikke skylde på dere hvis han ikke får førstevalget Jeg tipper at det løser seg når brevet kommer. Og jeg ville latt han tenke ut alternativer før dere prøver å overtale han Anonymkode: 7569c...a81 Gjevnaldrene? Om hen kommer inn neste år isteden er aldersforskjellen for stor? vet om flere som jobbet og tok opp fag et år for og komme inn på førstevalget. Ok, de fylte 18 i andre klasse og kunne kjøpe øl til oss , men nokså jevnaldrende 😅 Anonymkode: 6ae27...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå