Gå til innhold

Hvor lenge er det normalt å møte/date noen før du skjønner at du vil gå videre med personen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, så har møtt en fyr 3 ganger nå, 3 (kino) dater og snakket online/snappet litt av og på i ca 2 mnd. Jeg føler egentlig ikke noe mer enn at det kan bli et vennskap, men jeg er uerfaren med dating gjenerelt og har ikke vært aktiv på  en stund så sitter nå og lurer på hvor lenge/mange dater skal man vente før en vet om det er noen du vil satse på?

For meg så tar det tid, men er jo ikke rettferdig for han sin del at jeg evt kaster bort tiden hans heller...

Anonymkode: cb719...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne du tenke deg å kysse ham? Hvis svaret er nei, gå videre. 

Anonymkode: a6f47...47b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det å møtes 3 ganger på 2 mnd, er så lite kontakt, at jeg som lett føler noe. Ikke hadde følt noe da. Men jeg vil gjerne møtes minst 2 ganger i uken i starten.

Anonymkode: 8ef3e...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kunne du tenke deg å kysse ham? Hvis svaret er nei, gå videre. 

Anonymkode: a6f47...47b

Foreløpig er det et nei 🙈

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men det å møtes 3 ganger på 2 mnd, er så lite kontakt, at jeg som lett føler noe. Ikke hadde følt noe da. Men jeg vil gjerne møtes minst 2 ganger i uken i starten.

Anonymkode: 8ef3e...464

Joa, det er også sant. Men så er det ikke sånn at noen av oss heller maser om å se hverandre, men han sa han likte meg etter den siste daten. Vet ikke om han mente det romantisk eller ikke. Vet bare at det er ikke sånn at jeg lengter etter å se han heller, men sa det spørsmålet om det er jeg som har blitt så vandt til å være alene, og burde presse meg mer, eller om jeg må gi det mer tid liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor godt kjent blir man på kino? 

Anonymkode: 2331e...250

Blir ikke kjent på kino. Det må skje utenfor kinoen.

Anonymkode: 435c7...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har alltid visst det etter bare en date. Om jeg vil gå videre altså, forpliktende forhold tar jo lengre tid å vite. Hvis jeg ikke føler for å kysse vedkommende på munn er det et sikkert tegn på at jeg ikke vil. Og spesielt om jeg ikke blir glad for melding etter daten. Er jeg bare likegyldig liksom så ender det alltid med at jeg dumper, likegyldighet =  ingen tiltrekning. 

Anonymkode: 9bf7e...d50

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor godt kjent blir man på kino? 

Anonymkode: 2331e...250

Ikke veldig godt, men jeg fikk han til å møtes litt før så vi fikk snakke litt hvert fall 🫣 Den tredje gangen gikk vi tur i noen timer for så gå på kino på slutten

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres tamt ut å møtes så lite, og å bruke kino så tidlig. Ikke rart man ikke føler noe. 

Jeg mener man må gå litt inn for det hvis man skal date. Hvis ikke man bare skal ha noe slap FFB eller hva sånne ikke-forhold kalles.

Anonymkode: 54924...a38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg visste det etter første date med mannen min. Men kino...? Det er jo dørgende kjedelig og ikke blir man kjent med hverandre heller. Ville prøvd noe annet for å se om det kunne vekke en gnist, kanskje?

Anonymkode: 6cee6...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del skjønner jeg allerede første treff om det er noen jeg kunne tenke meg å gå videre med eller ikke. Har forsøkt å legge inn to, tre treff ekstra for å "kjenne på det", men er det ingen gnist der raskt, så oppstår den heller ikke.

3 kino-treff høres ganske tamt ut. Man blir jo ikke kjent på kino, og om man må bruke en film for å fylle tiden sammen, så virker det ikke helt liv laga. Høres i alle fall ikke særlig spennende ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Foreløpig er det et nei 🙈

Gjør både deg selv og ham en tjeneste. Dropp ham. Du er ikke fysisk tiltrukket. Ingen mann vil være i et forhold hvor damen har sex med ham av en pliktfølelse, eller for å lure ham til å oppdra barn. Og vil du virkelig være der selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen kan det ta opptil et år før følelser utvikler seg. Men på grunn av datingmarkedet slik det er nå, gir men ikke tid til å utvikle den følelsene, og det må være riktig med en gang.

Mitt råd er å slutte å gå på kino, på kino blir man ikke kjent, men gå på restaurant eller gå en tur så dere kan snakke med hverandre. Gjennom snap eller chat blir man bare overfladisk kjent med hverandre. Og prøv å se hverandre oftere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre kinodater er jo ikke så heldig, er begrenset hvor mye man får sjekket kjemien i en kinosal.. Jeg har kjent det etter første date, hver gang jeg har vært interessert i en ny date. Jeg har gått på en ny date selvom jeg ikke har kjent interessen, men da har det vært mer ut av pliktfølelse, og det har aldri blitt en tredje date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ok, så har møtt en fyr 3 ganger nå, 3 (kino) dater og snakket online/snappet litt av og på i ca 2 mnd. Jeg føler egentlig ikke noe mer enn at det kan bli et vennskap, men jeg er uerfaren med dating gjenerelt og har ikke vært aktiv på  en stund så sitter nå og lurer på hvor lenge/mange dater skal man vente før en vet om det er noen du vil satse på?

For meg så tar det tid, men er jo ikke rettferdig for han sin del at jeg evt kaster bort tiden hans heller...

Har du ikke følelser nå så kommer de nok ikke. Gå videre. Hos oss sa det pang med en gang😍

Anonymkode: 2fa87...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Jeg har vært med min kjæreste nå i 2 mnd, og har prøvd å se på film eg gang, men vi ville bare prate og bruke tid på hverandre:) Kino er ikke plassen for å bygge følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Føler du at du har klart å bli litt kjent med han som person? Har han en tiltalende personlighet? Hvis du syns det så ville jeg møtt han et par ganger til og sett. Men kom dere for guds skyld ut av kinosalen og gjør heller noe aktivt og gjerne lekent slik at dere får sett mer av personligheten til hverandre. Det er ikke uvanelig at folk kjenner hverandre en god stund som venner før den fysiske tiltrekningen plutselig kommer. Det er de forholdene som gjerne blir varige. Datingkulturen i dag  har ødelagt for muligheten for at ting kan skje naturlig. Det er bare basert på fysisk tiltrekning, som er en elendig pekepinn på om man passer sammen.

Anonymkode: 0932b...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs, det er noen ting som må være på plass som det kan ta litt tid å finne ut av. Har datet en fyr i en måneds tid nå og jeg liker ham veldig godt, men det fungerer ikke i senga. Så da må jeg se det an om det blir bedre før jeg kan si noe mer 🤷‍♀️

Anonymkode: a891a...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjemien mellom oss er god på de første møtene, så tar det nok ikke lang tid før jeg kjenner på om det er noe å bygge videre på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Så få ganger på 3 mnd og kino dater? Kino er den verste daten, i starten hvor en skal bli kjent med hverandre sitter man bare og glor rett frem i en vegg.

Jeg vil si at dette ikke virker liv laga. 

Anonymkode: 7a909...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...