Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #1 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg hadde min første opplæringsdag på sykehjemmet idag, og jeg synes så klart det var givende, men that's it. Jeg trivdes rett og slett ikke De jeg jobber med er kjempegreie og passer godt på, pasientene er helt greie, noen demente og noen oppegående. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke trivdes....og jeg som vil bli lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 14. mars 2006 #2 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Å være lege betyr jo ikke at en må jobbe på sykehjem Prøv å hold ut en liten stund, se om det er noen ting du liker mer enn andre og sånt. Edit; skrivefeil Endret 14. mars 2006 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Del Skrevet 14. mars 2006 Som lege kan du jo velge hvilke grupper du vil jobbe med! Barn (pediatri), tenåringer, voksne eller eldre (geriatri) - eller en kombinasjon. Du må ikke like alt nå, det kan komme senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #4 Del Skrevet 14. mars 2006 Min første dag på jobb i et sykehjem var også helt pyton. Det var på en skjermet avdeling for demente og jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle klare å overleve i den jobben. Men etterhvert som jeg ble bedre kjent med pasientene og rutinene var jeg veldig fornøyd. Det endte faktisk med at jeg begynte å studere igjen. Og nå tar jeg sykepleien på deltid i tillegg til å jobbe på sykehjem. Det går nok bra for deg også. Men de første dagene er sikkert kjempevanskelige... Menneskene er så hjelpeløse og i en situasjon du stort sett ikke møter folk i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #5 Del Skrevet 14. mars 2006 Etter den første dagen min på sykehjem, ringte jeg hjem til mamma og sa "jeg skal ikke bli vernepleier likevell, jeg slutter", men jaggu, nå, et par måneder senere trives jeg godt Flere av de jeg har snakket med sier at de første dagene deres var helt pyton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #6 Del Skrevet 14. mars 2006 Er det ikke gjerne slik alltid når man er ny i en jobb? Jeg bruker ialelfall litt tid på å trives i en ny jobb. man må bli trygg på arbeidsoppgavene og kolleger. Man kan jo ikke regne med at alt går på skinner fra minutt en. Gi det litt tid, så trives du sikkert bedre etter en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #7 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg syntes også det var vanskelig første arbeidsdag på sykehjem. Mange rutiner å sette seg inn i, skjøre, rare, veldig syke mennesker osv... Men jeg trivdes bedre etter hvert. man blir faktisk kjent med beboerne selv om de er demente eller av andre grunner ikke kommuniserer så mye. Og arbeidsoppgavene blir rutine. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg jobbet der så lenge, men det var hovedaklig fordi stedet ikke tilbød meg det jeg ønsket av en arbeidsplass; nok vakter og lønn til å klare meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 14. mars 2006 #8 Del Skrevet 14. mars 2006 Hiver meg på. Jeg likte ikke første dagen. Ikke uka heller, for den saks skyld. Alle de rare folka som jobba der, for ikke å snakke om de rare folka som bodde der. Var livredd for å gjøre noe feil, for å si noe feil, for å ikke gjøre noe, osv. Det gikk seg til ganske kjapt. Gi det en måned, og skriv igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #9 Del Skrevet 15. mars 2006 Første dagen er aldri kul. Jeg begynte som sommerhjelp da jeg var 16 på et sykehjem, vaskehjelp. Jeg skulle ALDRI bli pleier. 2 år senere søkte denne jenta somerjobb som pleiemedhjelper, og ble der i 2,5 år.. Nå vurderer jeg sykepleien.. 1.dagen var pyton for meg og, mye å sette seg inn i , mnage rutiner, og uvante arbeidsoppgaver. det går seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 16. mars 2006 #10 Del Skrevet 16. mars 2006 Husker første dagen min i hjemmetjenesten, for 5 år siden. Hadde fått sommerjobb som hjemmehjelp, og trodde jeg bare skulle lage frokost og vaske gulv. Første dagen gikk jeg sammen med en annen, og allerede hos første personen vi var hos, fikk jeg beskjed om å ta damen ut på badet for stell og påkledning, mens den andre pleieren lagde frokost. Jeg syntes det var skikkelig guffent og lurte på hvorfor i all verden jeg hadde tatt en sånn drittjobb. Syntes det var merkelig å være så tett innpå andre, og følte meg skikkelig klønete. Det gikk heldigvis bedre etter hvert, og jeg fortsatte som vikar da sommeren var over. Nå er jeg er snart ferdig utdannet sykepleier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 18. mars 2006 #11 Del Skrevet 18. mars 2006 Er det ikke gjerne slik alltid når man er ny i en jobb? Jeg bruker ialelfall litt tid på å trives i en ny jobb. man må bli trygg på arbeidsoppgavene og kolleger. Man kan jo ikke regne med at alt går på skinner fra minutt en. Gi det litt tid, så trives du sikkert bedre etter en stund ← Enig! Sånn er det vel i alle jobber, ikke bare på sykehjem... Man må ha noen dager/uker for å bli kjent med de andre og arb.oppgavene. Men det går seg som oftest til, om man gjør en innsats for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #12 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg trivdes heller ikke på sykehjem til å begynne med, men etterhvert begynte jeg å trives der. Jeg synes det er veldig givende å jobbe med eldre, men det tok litt tid for å komme dit Så jeg tror du kan ta tiden til hjelp. Du behøver jo ikke å jobbe på sykehjem i framtiden heller da.Lykke til. Endret 18. mars 2006 av foxylady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binna Skrevet 20. mars 2006 #13 Del Skrevet 20. mars 2006 Uff, jeg hadde lyst til å slutte hver dag i opplæringen min.. Tok litt tid før jeg vendte meg til jobben. (bare en deltidsstilling vedsidna studiene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå