AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Har fått dilla på å lage smoothieer og ønsker en ny vri. Hva tenker dere om mayo smoothie, altså smoothie med majones 😊 Fant denne oppskriften på nettet: - 1/2 presset sitron - 200 g mango - 1 ss vaniljesukker - 2 stk eggeplommer - 1 ss hvitvinseddik - 1 ts dijonsennep - 3 dl matolje En frisk variant hvor man bytter ut yoghurt / iskrem med majones. Tanker? 😊 Anonymkode: 644ec...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Syns bare det høres rart ut, og en smoothie med sånn 2700 kalorier er jo også litt vilt😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Dropp vaniljesukker og det er gjerne en frisk og god dressing 😊🫠 Fryktelig mye kalorier også. 3dl olje er jo helt enormt, og hadde ikke vært noe for meg som ikke er så glad i fettete mat. Om du oppriktig liker det, og ikke tuller så kjør på 😊 Om jeg skal ta det seriøst så finnes der mange måter å lage en smoothie på uten det ene og det andre, samt med andre ting. Is har jeg aldri i min smoothie, og normalt lager jeg uten yoghurt eller melk også. En kan godt ha både nøttesmør og avokado i smoothie, og jeg vet en del bruker egg også. Litt olje kan være fint om en trenger litt ekstra kalorier, men jeg hadde nok redusert kraftig her, og gått for maks en spiseskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Hørtes grusomt ut. Anonymkode: 4566a...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Sitte og drikke olje og majones? Nei takk, høres kvalmende ut. For ikke å snakke om enormt fetende med så mange kalorier i bare èn drikk. I tillegg skal man jo spise den dagen, flere måltider. Herregud, man kommer jo da opp i 5000 kalorier eller nesten det!? Anonymkode: b7352...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Så problemet er mengde olje. Hva tenker dere om man forejsempel bytta ut 1 dl matolje med 1 dl biola. Kunne det gjort smoothien mer frisk og leskelig? Da selvsagt med biola som har mango smak 😊 Sånn at det passer med frukten som allerede er i smoothien. Anonymkode: 644ec...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Majones er tilbehør til salt mat for meg. Høres mer friskt ut med yoghurt, tror dette blir ganske kvalmende. Anonymkode: d4a6a...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så problemet er mengde olje. Hva tenker dere om man forejsempel bytta ut 1 dl matolje med 1 dl biola. Kunne det gjort smoothien mer frisk og leskelig? Da selvsagt med biola som har mango smak 😊 Sånn at det passer med frukten som allerede er i smoothien. Anonymkode: 644ec...80c Jeg tenker 1/2-1dl Biola med mango 300g fryst mango Saften av 1/4-1/2 sitron Evt litt vaniljeekstrakt Om en ønsker kan en tilsette én eggeplomme, og/eller litt av kjøttet fra en fersk kokosnøtt. Litt kokosmelk kan være i tillegg eller istedenfor Biola. Viktig at det blir nok masse i forhold til flytende så det ikke bare blir en suppe, så mango må være fryst, og en må heller tilsette mer mango ved behov. Fryst banan er også godt i. Føler jeg leser en oppskrift på HFLC, så derfor jeg tenker en mulig vil droppe bananen. Personlig hadde jeg heller hatt i litt banan, enn vaniljesukker. Jeg tror med litt justeringer «smoothieen» i HI kunne vært en god dressing, men ikke en god smoothie. Prøv å finn ut selv 😊 Du vil få mer enn dagsbehovet av kalorier i en liten porsjon med mat da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Daisy-love skrev (2 timer siden): Jeg tenker 1/2-1dl Biola med mango 300g fryst mango Saften av 1/4-1/2 sitron Evt litt vaniljeekstrakt Om en ønsker kan en tilsette én eggeplomme, og/eller litt av kjøttet fra en fersk kokosnøtt. Litt kokosmelk kan være i tillegg eller istedenfor Biola. Viktig at det blir nok masse i forhold til flytende så det ikke bare blir en suppe, så mango må være fryst, og en må heller tilsette mer mango ved behov. Fryst banan er også godt i. Føler jeg leser en oppskrift på HFLC, så derfor jeg tenker en mulig vil droppe bananen. Personlig hadde jeg heller hatt i litt banan, enn vaniljesukker. Jeg tror med litt justeringer «smoothieen» i HI kunne vært en god dressing, men ikke en god smoothie. Prøv å finn ut selv 😊 Du vil få mer enn dagsbehovet av kalorier i en liten porsjon med mat da. Men vil det gi den kremet deilige majones konsistensen, og ikke minst smaken av majones? Var litt det jeg ønsket med å prøve ut denne oppskriften 😊 Er ikke noe mål at det skal være sunt, kun at det smaker friskt og godt 😊 Anonymkode: 644ec...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men vil det gi den kremet deilige majones konsistensen, og ikke minst smaken av majones? Var litt det jeg ønsket med å prøve ut denne oppskriften 😊 Er ikke noe mål at det skal være sunt, kun at det smaker friskt og godt 😊 Anonymkode: 644ec...80c Da går du for den oppskriften i helgen og oppdaterer oss andre 😉 Høres ikke friskt ut, mer fettete og mektig, men det kan du finne ut av for oss 😉😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå