AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:46 #1 Del Skrevet torsdag kl 20:46 Jeg har en lillesøster, det er bare oss to og hun er det eneste søskenet jeg har. Vi har vokst opp i ett trygt og godt hjem, og det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har likevel ikke det næreste søskenforholdet. Vi er som sagt ikke uvenner, men vi treffes veldig sjeldent, kanskje 4-5 ganger i året (inkludert jul). Vi treffer hverandre utelukkende hos foreldrene våre, det vil si at vi er invitert i familieselskap sammen. Vi møtes aldri bare vi to, selvom vi bor 20 min unna hverandre. Min søster er hyper sosial og har mange venner og hobbyer, disse tar all tiden hennes. Jeg på min side er etablert med hus, mann og barn. Min søster har nettopp kjøpt seg leilighet, og jeg tenkte umiddelbart på at jeg må kjøpe en gave til henne. Jeg luftet det for min mann og han minnet meg på at hun ikke kjøpte noe til oss da vi kjøpte huset for to år tilbake. Han sa det var opp til meg, men han hadde ikke gitt noe. Dette gjorde meg litt usikker, da jeg har en tendens til å ta på meg mye ansvar, styre og ordne for alle rundt meg. Han la også til, «det er ikke sikkert hun inviterer oss til husvarmingsfest en gang». Husker som sagt st vi invitere henne, hun dukket opp uten gave… Hva hadde dere gjort her? Kjøpt gave eller ikke. Anonymkode: c005c...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:48 #2 Del Skrevet torsdag kl 20:48 Ta med en liten symbolsk gave til første besøk. Anonymkode: c3f68...6fe 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet torsdag kl 20:49 #3 Del Skrevet torsdag kl 20:49 Jeg gjør det som føles riktig for meg, uavhengig av hva den andre parten har gjort for meg tidligere. Jeg liker å gi gaver, så for meg ville det vært naturlig å gjøre. 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:50 #4 Del Skrevet torsdag kl 20:50 Gi en blomst eller noe lite. Det kan ihvertfall ikke skade😊 Anonymkode: a48a8...2cd 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:54 #5 Del Skrevet torsdag kl 20:54 Gjør det som føles riktig for deg. Hater folk som er så jævlig opptatt av at ting skal være «rettferdig». «Hun får ikke bursdagsgave fordi jeg ikke fikk!!!» Skal man regne nøyaktig på summene også?… Tenker også det er forskjell på situasjonene til folk, noen har mer penger enn andre. Anonymkode: a14b5...481 13 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:57 #6 Del Skrevet torsdag kl 20:57 Uansett innflytningsfest eller ikke så hadde jeg gitt en potteplante. Det koster typ 200 kr så gjør ikke akkurat innhugg på kontoen, men er en fin gest. Kanskje blir det startskuddet for at dere har mer kontakt? Anonymkode: d6413...77b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet torsdag kl 21:00 #7 Del Skrevet torsdag kl 21:00 Her tenker jeg du ikke skal bry deg så mye om hva dere fikk, gi henne en liten innflytningsgave. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:01 #8 Del Skrevet torsdag kl 21:01 Jeg går ikke rundt og "keep the score" med mine søsken. Anonymkode: 2eef6...4a4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:02 #9 Del Skrevet torsdag kl 21:02 Jeg synes det er imponerende å huske hvem som gav og ikke gav gave for 2(!) år siden. Er han ellers så smålig? Går og samler på urett og husker ting uten betydning? Uansett: gjør som du vil. Det er ikke så nøye. Anonymkode: fde1b...16d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:05 #10 Del Skrevet torsdag kl 21:05 Jeg gir fordi jeg synes det er hyggelig, ikke fordi jeg forventer det tilbake. Ei gir jeg heller kun fordi jeg føler jeg må, eller som i ditt tilfelle; unngår å gi, fordi jeg ikke fikk av dem osv. Jeg tenker du må spørre deg selv hva som veier viktigst for deg. Å glede henne? Likestilling ved gi/ta? Et håp om å få tilbake? Anonymkode: fdfba...50a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet torsdag kl 21:08 #11 Del Skrevet torsdag kl 21:08 Jeg hadde minnet samboeren på at man gir ikke gaver for å forvente å få tilsvarende tilbake. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet torsdag kl 21:09 #12 Del Skrevet torsdag kl 21:09 Det er en fin måte å styrke forholdet på å gi gave. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:17 #13 Del Skrevet torsdag kl 21:17 Gi en liten, koselig gave. Anonymkode: 7e3d4...61a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet torsdag kl 21:27 #14 Del Skrevet torsdag kl 21:27 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har en lillesøster, det er bare oss to og hun er det eneste søskenet jeg har. Vi har vokst opp i ett trygt og godt hjem, og det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har likevel ikke det næreste søskenforholdet. Vi er som sagt ikke uvenner, men vi treffes veldig sjeldent, kanskje 4-5 ganger i året (inkludert jul). Vi treffer hverandre utelukkende hos foreldrene våre, det vil si at vi er invitert i familieselskap sammen. Vi møtes aldri bare vi to, selvom vi bor 20 min unna hverandre. Min søster er hyper sosial og har mange venner og hobbyer, disse tar all tiden hennes. Jeg på min side er etablert med hus, mann og barn. Min søster har nettopp kjøpt seg leilighet, og jeg tenkte umiddelbart på at jeg må kjøpe en gave til henne. Jeg luftet det for min mann og han minnet meg på at hun ikke kjøpte noe til oss da vi kjøpte huset for to år tilbake. Han sa det var opp til meg, men han hadde ikke gitt noe. Dette gjorde meg litt usikker, da jeg har en tendens til å ta på meg mye ansvar, styre og ordne for alle rundt meg. Han la også til, «det er ikke sikkert hun inviterer oss til husvarmingsfest en gang». Husker som sagt st vi invitere henne, hun dukket opp uten gave… Hva hadde dere gjort her? Kjøpt gave eller ikke. Anonymkode: c005c...1b1 Kjøpt en liten gave og tatt en titt på huset. Eller, jeg hadde kanskje heller tilbudt meg å hjelpe henne med å flytte inn. Det var vel det som skjedde når jeg tenker meg om. Endret torsdag kl 21:29 av Flintis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:00 #15 Del Skrevet torsdag kl 22:00 Det får ikke blitt likt mellom søsken av ulik alder, det er feks normalt at man ikke tenker på sånne "voksenting" som å kjøpe innflytningsgave til et større søsken, hvis man selv er ung. Da du kjøpte hus var hun jo noen år yngre enn du er nå. Så kanskje hun bare ikke tenkte i de baner? Blir du bedt hadde jeg kjøpt minimum en orkide med en enkel potte, det er ingen stor utgift, samtidig som du ikke kommer tomhendt. Evt mer om du føler for det. Anonymkode: 71f30...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:11 #16 Del Skrevet torsdag kl 22:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en lillesøster, det er bare oss to og hun er det eneste søskenet jeg har. Vi har vokst opp i ett trygt og godt hjem, og det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har likevel ikke det næreste søskenforholdet. Vi er som sagt ikke uvenner, men vi treffes veldig sjeldent, kanskje 4-5 ganger i året (inkludert jul). Vi treffer hverandre utelukkende hos foreldrene våre, det vil si at vi er invitert i familieselskap sammen. Vi møtes aldri bare vi to, selvom vi bor 20 min unna hverandre. Min søster er hyper sosial og har mange venner og hobbyer, disse tar all tiden hennes. Jeg på min side er etablert med hus, mann og barn. Min søster har nettopp kjøpt seg leilighet, og jeg tenkte umiddelbart på at jeg må kjøpe en gave til henne. Jeg luftet det for min mann og han minnet meg på at hun ikke kjøpte noe til oss da vi kjøpte huset for to år tilbake. Han sa det var opp til meg, men han hadde ikke gitt noe. Dette gjorde meg litt usikker, da jeg har en tendens til å ta på meg mye ansvar, styre og ordne for alle rundt meg. Han la også til, «det er ikke sikkert hun inviterer oss til husvarmingsfest en gang». Husker som sagt st vi invitere henne, hun dukket opp uten gave… Hva hadde dere gjort her? Kjøpt gave eller ikke. Anonymkode: c005c...1b1 Hvorfor skal du kjøpe noe når du ikke skal møte hun? Skal du gi det når dere er hos foreldrene? Dette høres oppkonstruert ut🤔 Anonymkode: 22579...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:13 #17 Del Skrevet torsdag kl 22:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en lillesøster, det er bare oss to og hun er det eneste søskenet jeg har. Vi har vokst opp i ett trygt og godt hjem, og det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har likevel ikke det næreste søskenforholdet. Vi er som sagt ikke uvenner, men vi treffes veldig sjeldent, kanskje 4-5 ganger i året (inkludert jul). Vi treffer hverandre utelukkende hos foreldrene våre, det vil si at vi er invitert i familieselskap sammen. Vi møtes aldri bare vi to, selvom vi bor 20 min unna hverandre. Min søster er hyper sosial og har mange venner og hobbyer, disse tar all tiden hennes. Jeg på min side er etablert med hus, mann og barn. Min søster har nettopp kjøpt seg leilighet, og jeg tenkte umiddelbart på at jeg må kjøpe en gave til henne. Jeg luftet det for min mann og han minnet meg på at hun ikke kjøpte noe til oss da vi kjøpte huset for to år tilbake. Han sa det var opp til meg, men han hadde ikke gitt noe. Dette gjorde meg litt usikker, da jeg har en tendens til å ta på meg mye ansvar, styre og ordne for alle rundt meg. Han la også til, «det er ikke sikkert hun inviterer oss til husvarmingsfest en gang». Husker som sagt st vi invitere henne, hun dukket opp uten gave… Hva hadde dere gjort her? Kjøpt gave eller ikke. Anonymkode: c005c...1b1 Hun er lillesøster, det er slett ikke sikkert at hun forstår konseptet innflyttingsgave, eller har tenkt på det den gang da. Vi du styrke forholdet deres, fremfor å la det være kjølig, så kjøper du i det minste en blomst og sender av sted til henne noen dager etter at hun har flyttet inn. Om hun ikke var den voksne da dere kjøpte hus, så kan vel du være den voksne i rommet nå og være så raus at du gir en oppmerksomhet? Ha og i bakhodet a5 foreldrene deres ikke er der for alltid. En dag kommer dagen, og en dag skal dere begrave foreldrene deres, dele arv eller foreldrene deres, og være bare dere to. Hun er ditt neste søsken. Anonymkode: 0fca1...15b 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:13 #18 Del Skrevet torsdag kl 22:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er lillesøster, det er slett ikke sikkert at hun forstår konseptet innflyttingsgave, eller har tenkt på det den gang da. Vi du styrke forholdet deres, fremfor å la det være kjølig, så kjøper du i det minste en blomst og sender av sted til henne noen dager etter at hun har flyttet inn. Om hun ikke var den voksne da dere kjøpte hus, så kan vel du være den voksne i rommet nå og være så raus at du gir en oppmerksomhet? Ha og i bakhodet a5 foreldrene deres ikke er der for alltid. En dag kommer dagen, og en dag skal dere begrave foreldrene deres, dele arv eller foreldrene deres, og være bare dere to. Hun er ditt eneste søsken. Anonymkode: 0fca1...15b rettet nest siste ord. Anonymkode: 0fca1...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:14 #19 Del Skrevet torsdag kl 22:14 Hvem vil du være som menneske? Så gjør du det. Anonymkode: fb220...7f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet torsdag kl 22:16 #20 Del Skrevet torsdag kl 22:16 Hvis du vil føre regnskap over godhet så vil du aldri kunne styrke båndene til noen som helst. Hvorfor ikke kjøpe en plante, liksom? Synes for øvrig mannen din er barnslig, gjerrig og kjip på dine vegne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå