Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi i konfirmasjonsgave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet til en bygd hvor nærmeste nabo er ei jeg var mye med for ca 10 år tilbake i tid.   De siste åra bare sporadisk kontakt… datteren er konfirmant.. hvor mye er vanlig å gi? 

Anonymkode: 0c87c...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lidhun skrev (5 timer siden):

Da ville jeg gitt 200 kr. Det er vanlig til nabobarn og venners (litt perifere) barn her.  

Men slik det jo vært i 25 år…minst. Da jeg stod komf i 1998 ga vi 200 kr til naboer og venner. Mtp hvor mye dyrere alt har blitt er 200 kr ganske mye mindre verdt nå. Ville tro 400 kr vil være mer mer lik sum som i 1999 i dag..?

Anonymkode: ce2f3...3dd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men slik det jo vært i 25 år…minst. Da jeg stod komf i 1998 ga vi 200 kr til naboer og venner. Mtp hvor mye dyrere alt har blitt er 200 kr ganske mye mindre verdt nå. Ville tro 400 kr vil være mer mer lik sum som i 1999 i dag..?

Når jeg sto konfirmant for 25 år siden, fikk vi 50 kr av naboer og venner. Og det var helt vanlig sum her. Er du sikker på du husker rett? 

Men jeg bor på bygda da, men 200 er vanlig pris i nærmeste by også. Og 50 var vanlig sum i byen for 25 år siden også. (Men jeg bor ikke i nærheten av Oslo, der ligger jo alt mye høyere) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syntes det er helt tullete å gi 400 kr i gave til en nabo/perifer venn, da tar jeg utgangspunkt i at ts ikke er invitert i konfirmasjonen.

At ting er dyrere spiller ingen rolle, å få en gave i det heletatt skal man vise takknemlighet overfor.

Anonymkode: c4b32...f8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må konfirmanten få så mye penger?? Gi lave summer og vær med på å få pengefokuset bort.

Anonymkode: ccfd4...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-300 kroner eller en ting som koster tilsvarende. Vi kjøpte rett og slett et par poppis øredobber i den prisklassen til nabojenta forrige gang det var konfirmasjon i nabolaget. De ble supergodt mottatt :) 

Anonymkode: 4a8c0...4b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av naboene våre så ga to av dem 300, mens resten ga 200. De i klassen som ga, ga også 200.

Anonymkode: 6b35a...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...