Gå til innhold

Bruker ikke såpe i dusjen, bare vann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere her inne som hverken bruker sjampo, balsam eller kroppssåpe når de dusjer?

Jeg har de siste fem ukene utelukkende skrubbet meg med klut og sånn hodebunnskrubb. Bruker ekstra lang tid på å skrubbe og skylde for å kompensere.

Grunnen er at jeg fikk lære om hvordan de onde bakteriene gror bedre på huden når vi stripper vekk de gode med såpe.

Jeg har ikke nevnt det for mannen. Når jeg spør om jeg lukter eller smaker(😅) vondt så avkrefter han det. Ikke merket noe...

OG! Psoriasisen jeg har slitt veldig med er så godt som borte... 🤷‍♀️

Hvorfor bruker vi egentlig såpe??

Anonymkode: da1a0...ef7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere her inne som hverken bruker sjampo, balsam eller kroppssåpe når de dusjer?

Jeg har de siste fem ukene utelukkende skrubbet meg med klut og sånn hodebunnskrubb. Bruker ekstra lang tid på å skrubbe og skylde for å kompensere.

Grunnen er at jeg fikk lære om hvordan de onde bakteriene gror bedre på huden når vi stripper vekk de gode med såpe.

Jeg har ikke nevnt det for mannen. Når jeg spør om jeg lukter eller smaker(😅) vondt så avkrefter han det. Ikke merket noe...

OG! Psoriasisen jeg har slitt veldig med er så godt som borte... 🤷‍♀️

Hvorfor bruker vi egentlig såpe??

Hvor kjøper du hodebunn skrubb? Hvordan ser den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (5 minutter siden):

Jeg tror jeg fikk min i en glossybox en gang i tiden😅 Den ser litt ut som en hundebørste... en gummiting med "gymminagler"😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (6 minutter siden):

Lurer jeg også på. Sliter selv med psoriasis. 

Anonymkode: 09bca...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den pissekonkuransen om å gå lengst mulig uten å bruke såpe, lengst mulig uten dusj, lengst mulig uten å bytte undertøy, lengst mulig uten å bytte på sengen her inne på kg har jeg ingen behov for å være med. 

Jeg bruker såpe for å bli rein. Og jeg dusjer ganske ofte både for hygiene og for velvære. Det er ikke alle som føler velvære av å gå dagevis i egen drit.

Vasker du deg bare med vann på hendene etter toalett besøk? Det burde jo holde i følge din teori ts. 

Nei vi bruker såpe. 

Anonymkode: 71aba...4ee

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fikk min i en glossybox en gang i tiden😅 Den ser litt ut som en hundebørste... en gummiting med "gymminagler"😆

https://www.blivakker.no/product/3311608?utm_campaign=pmax-bb-lm&gad_source=1&gad_campaignid=21414801284&gbraid=0AAAAAD6Mlf4-VQLrvc4hGasbtAjHk45SM&gclid=Cj0KCQjwt8zABhDKARIsAHXuD7bZOUv2gqE7pLqGvljXk5ZAkpPyrJbS4dAYQcPw94Dw50HokGbvcOUaAmsREALw_wcB 

noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den pissekonkuransen om å gå lengst mulig uten å bruke såpe, lengst mulig uten dusj, lengst mulig uten å bytte undertøy, lengst mulig uten å bytte på sengen her inne på kg har jeg ingen behov for å være med. 

Jeg bruker såpe for å bli rein. Og jeg dusjer ganske ofte både for hygiene og for velvære. Det er ikke alle som føler velvære av å gå dagevis i egen drit.

Vasker du deg bare med vann på hendene etter toalett besøk? Det burde jo holde i følge din teori ts. 

Nei vi bruker såpe. 

😆 Det å ikke bruke såpe og det å IKKE DUSJE er to veldig forskjellige ting🙈

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😆 Det å ikke bruke såpe og det å IKKE DUSJE er to veldig forskjellige ting🙈

Så du bruker ikke såpe når du vasker hendene etter toalett besøk? Det holder for deg å skylle i vann? Du blir rein av det?

🤢

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du bruker ikke såpe når du vasker hendene etter toalett besøk? Det holder for deg å skylle i vann? Du blir rein av det?

🤢

Bruker en veldig mild såpe ved håndvask!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun intimsåpe når jeg dusjer - og selvsagt shampo/balsam. Vanlig dusjsåpe bruker jeg aldri😄 

Anonymkode: 440f4...ade

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ekspertene skal man visst holde såpe langt unna underlivet🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en veldig mild såpe ved håndvask!

Så hvorfor mener du at det å bare bruke vann holder for å få vekk svette eller vaske underliv og kropp med men når du vasker hundene må du ha såpe? Hvis du uansett mener at det holder å bare bruke vann for å bli rein.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei vi bruker såpe. 

Hvordan plager det deg sånn?

Anonymkode: d96e8...1c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så hvorfor mener du at det å bare bruke vann holder for å få vekk svette eller vaske underliv og kropp med men når du vasker hundene må du ha såpe? Hvis du uansett mener at det holder å bare bruke vann for å bli rein.

Vet ikke🤷‍♀️ Det er bare et større steg å ta😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men sist jeg sjekket så spiser vi hverken med legger eller lår. Større behov for såpe ved håndvask fordi vi bruker hender til å tørke oss etter toalettbesøk, samt føre ting til munnen. Ingen andre kroppsdeler har denne funksjonen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker sjampo og balsam, men ingen kroppssåpe. Bruker selvsagt håndsåpe ved håndvask. 

Anonymkode: 4ce67...48f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ts, men sist jeg sjekket så spiser vi hverken med legger eller lår. Større behov for såpe ved håndvask fordi vi bruker hender til å tørke oss etter toalettbesøk, samt føre ting til munnen. Ingen andre kroppsdeler har denne funksjonen.

Enten blir en rein med bare vann eller så blir en ikke rein med bare vann. En kan ikke si at en blir rein på kroppen med bare vann men ikke hendene når en først lanserer denne teorien:opplyser:

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I følge ekspertene skal man visst holde såpe langt unna underlivet🤷‍♀️

Ja, ordet "selvrensende" dukker fort opp da.

Anonymkode: ae277...2f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...