Gå til innhold

Flytte sammen- barn og bonusbarn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten i et drøyt år. Han har to barn, jeg har tre. Mine er eldre enn hans. Han ser for seg samboerskap, jeg ønsker også dette etterhvert men er mer usikker på om jeg ønsker det for ungene mine. Sånn som det er nå har jeg fullt fokus på ungene annenhver uke. Føler ikke nå at jeg hadde hatt kapasitet til mann og to bonusbarn i tillegg. I og med at det er ca tre år til at eldste min flytter ut, vil jeg i det minste vente til han er ute av redet og kanskje nestemann også (ca 2 år etter)

Hvordan har overgangen vært for andre som har flytta sammen med ny mann og bonusbarn?

Anonymkode: 673d3...160

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La det for guds skyld være, for de stakkars ungenes skyld. 

Anonymkode: 7b794...607

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angra og flyttet ut igjen. Ble alt for mye kaos, ulik oppdragerstil, unger som ikke er søsken og som ble tvunget til å bo sammen mm. 
Var en gledens dag å flytte tilbake til huset mitt og bli særboere igjen 😀

Anonymkode: 520b8...535

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går AAAAALDRI bra - det finnes INGEN, absolutt INGEN barn som ønsker dette!! Hvorfor er det alltid noen som skal velge kjæreste over eksisterende barn? Vær særboer du - stakkars unger.

Anonymkode: 634c7...db6

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gjort det. Særlig ikke etter bare 1 år. Tre barn som er eldre enn bonusbarna i tillegg. Fem barn med forskjellige vaner og behov? Aldri. 

Da må dere jo ha et gedigent hus også…

Anonymkode: 600e1...f19

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min nevnte også dette etter 1 år sammen (vi har 1 barn hver som er like gamle)

Jeg sa nei.

Anonymkode: 65f91...a51

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her

Det har ikke vært snakk om å flytte sammen nå, for all del. Men jeg kjenner på det at han har hintet om å bo sammen innen et par år og det kan jeg ikke love han. Jeg er, som en av dere skreiv, redd for at det bare blir kaos og der er jo mine unger jeg vil sette først her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

La det for guds skyld være, for de stakkars ungenes skyld. 

Anonymkode: 7b794...607

Denne!

Anonymkode: a5e5f...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her

Det har ikke vært snakk om å flytte sammen nå, for all del. Men jeg kjenner på det at han har hintet om å bo sammen innen et par år og det kan jeg ikke love han. Jeg er, som en av dere skreiv, redd for at det bare blir kaos og der er jo mine unger jeg vil sette først her. 

Si at det ikke er lenge til ungene dine flytter, 5 år går fort, da er du interessert. Hvorfor vil han flytte sammen? Har ikke han nok med seg og ungene sine også?

Anonymkode: abe6e...b58

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart ikke flyttet sammen i deres situasjon. Vent til barna eller i hvertfall noen har flyttet hjemmefra 

Anonymkode: 5dc10...923

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i et drøyt år. Han har to barn, jeg har tre. Mine er eldre enn hans. Han ser for seg samboerskap, jeg ønsker også dette etterhvert men er mer usikker på om jeg ønsker det for ungene mine. Sånn som det er nå har jeg fullt fokus på ungene annenhver uke. Føler ikke nå at jeg hadde hatt kapasitet til mann og to bonusbarn i tillegg. I og med at det er ca tre år til at eldste min flytter ut, vil jeg i det minste vente til han er ute av redet og kanskje nestemann også (ca 2 år etter)

Hvordan har overgangen vært for andre som har flytta sammen med ny mann og bonusbarn?

At du orker! 5 barn da annenhver uke?😱

Jeg elsker være særboer. Vil kun bo med MINE barn. Elsker besøke kjæresten, men vil ikke bo med han før alle mine barn er flyttet ut.  Jeg vil ikke ha ansvar for andre mennesker enn mine. Nå har bare min kjæreste en datter 14 år,hadde han hatt 2-3 små barn hadde jeg ikke orket være kjæreste med han en gang.

Anonymkode: 4e25a...364

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det går AAAAALDRI bra - det finnes INGEN, absolutt INGEN barn som ønsker dette!! Hvorfor er det alltid noen som skal velge kjæreste over eksisterende barn? Vær særboer du - stakkars unger.

Våre barn ønsker dette, og har ønsket det en god stund. 3 gutter, tenåringer nå.

Anonymkode: b5354...dc4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts her

Han hinter om det veldig tidlig da. Skal han hinte om dette i flere år? Han har starta allerede og han han vil bo sammen innen ett par år, men du ser det for deg tidligst om 3-5 år? Tror du nok må ta en prat med han om dette for å kvele denne hintingen. Hvis ikke vil du gå nok fort bli gal, og han får forventninger og forhåpninger. 

Jeg tror han vil ha samboerskap asap, av uvisse grunner. Kan være greit å nøste litt opp i dette. Hvilken oppdragerstil har han og hvordan er den i forhold til din? Hvordan holder han hus og hjem i forhold til deg? 

Anonymkode: eb285...054

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han hinter om det veldig tidlig da. Skal han hinte om dette i flere år? Han har starta allerede og han han vil bo sammen innen ett par år, men du ser det for deg tidligst om 3-5 år? Tror du nok må ta en prat med han om dette for å kvele denne hintingen. Hvis ikke vil du gå nok fort bli gal, og han får forventninger og forhåpninger. 

Jeg tror han vil ha samboerskap asap, av uvisse grunner. Kan være greit å nøste litt opp i dette. Hvilken oppdragerstil har han og hvordan er den i forhold til din? Hvordan holder han hus og hjem i forhold til deg? 

Anonymkode: eb285...054

Jeg har sagt at jeg ser for meg at i alle fall en av mine må ha flyttet ut, 5 unger er for mye. Men jeg heller vel mot at jeg kanskje vil vente enda litt til. 

Jeg er litt strengere enn han når det gjelder oppdragelse. Angående skjerm og kosthold og det meste. Han holder hus ok, men jeg er nok mer ryddig enn han. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Våre barn ønsker dette, og har ønsket det en god stund. 3 gutter, tenåringer nå.

Anonymkode: b5354...dc4

De er blitt overbevist av deg og kjæresten din. Stakkars unger - mor klarer ikke og vil ikke sette de først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har sagt at jeg ser for meg at i alle fall en av mine må ha flyttet ut, 5 unger er for mye. Men jeg heller vel mot at jeg kanskje vil vente enda litt til. 

Jeg er litt strengere enn han når det gjelder oppdragelse. Angående skjerm og kosthold og det meste. Han holder hus ok, men jeg er nok mer ryddig enn han. 

ts

Nå jatter du bare med på hva folk har skrevet til deg, ts. Slik som du trolig jatter med kjæresten din. Vær tydelig og si at du ønsker å være særboer. Kjæresten din synes det er slitsomt å passe egne barn, derfor ønsker han seg samboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere økonomi til å kjøpe et hus som er stort nok til alle? Dvs at alle får hvert sitt soverom (6 stk) og minst ei stue ekstra ungdommen kan være i med venner uten dere voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt typisk KG?

TS spør om erfaring fra par som har flytta sammen med mine og dine barn!

Av 19 innlegg, hvorav 3 fra TS, er det kun 1 innlegg som faktisk svarer på det TS spør om. Resten av svarene er velmenende råd om å vente/la være.

Jeg har ingen erfaring å bidra med, men jeg kjenner par med til sammen 6 barn i barneskolealder der det ser ut til å gå bra.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...