AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:11 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:11 Datteren min er 7 år, har begynt å gå ut å møte venner i nabolaget. Har mobil klokke og sier ifra om de forflytter seg. De ringer hverandre, og da sender vi ofte en melding til foreldrene før hun går. Foreldrene sier ifra om det passer eller ikke. Idag var de fire stk hos en klasse vennine en km unna. Jeg antar at foreldrene passer på, selv om hun kan ringe oss. Datteren min slo seg på trampolina, slo leppa og hadde derfor gått nedenfor huset og sto der og gråt. Storebroren gikk tilfeldig forbi med en annen venn, og ringte meg. Han tok søsteren med hjem. Jeg har ikke hørt noe fra moren, ingen spørsmål om hvordan det gikk, eller hva som skjedde. Passer dere litt på barnas venner når de er på et sånt halveis avtalt besøk? Jeg passer jo på deres barn når de er på vår tomt. Jeg er jo inne og lager mat f eks, men jeg følger med om jeg hører gråt eller annet. Følger stadig med... Anonymkode: faeec...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:14 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:14 Du lar 7 åringen vandre avgårde en kilometer uten ansvarlige eldre? Anonymkode: d6697...e58 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:16 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:16 Tipper foreldre som var hjemme ikke har fått med seg hva som har skjedd her. Det går fryktelig fort at noe skjer hvis man ikke fysisk står og følger med 100% av tiden. Anonymkode: f7506...cdb 18 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:17 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:17 Følger jo med innimellom, men ikke konstant. Og regner med at de kommer å sier i fra eller roper hvis noe virkelig alvorlig skjer. At noen faller og slår seg er jo sånt som skjer Anonymkode: c737d...ce6 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:18 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du lar 7 åringen vandre avgårde en kilometer uten ansvarlige eldre? Anonymkode: d6697...e58 Hva e galt med det? Anonymkode: c737d...ce6 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:25 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tipper foreldre som var hjemme ikke har fått med seg hva som har skjedd her. Det går fryktelig fort at noe skjer hvis man ikke fysisk står og følger med 100% av tiden. Anonymkode: f7506...cdb Mest sannsynlig dette. Vi hadde selv besøk av et barn som plutselig tok sykkelen og syklet hjem. Barnet er for lite til å ferdes i trafikken alene. Helt tilfeldig at vi så ut vinduet i det barnet rundet en sving og fikk varslet foreldrene. Anonymkode: d69c8...7c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet torsdag kl 19:29 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:29 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du lar 7 åringen vandre avgårde en kilometer uten ansvarlige eldre? Anonymkode: d6697...e58 Gikk da stadig vekk 3-4km hjem fra skolen da jeg var på den alderen. Ofte til tomt hus. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:31 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:31 Selvfølgelig. Anonymkode: 143ee...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #9 Del Skrevet torsdag kl 19:33 Jeg sto ikke ute å fulgte med på barna, gløtta ut inni mellom, men kunne godt misset at noen slo seg på trampolina. Anonymkode: 372a5...29a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #10 Del Skrevet torsdag kl 19:33 Det gjør jeg, men løper ikke rundt aktivt i kriker og kroker med lupe. Ofte har ungen bare gått hjem. Ungene i kompisgjengen her er oppdratt med at man søker en voksen om noe skjer. Men jeg har gutt da, det forenkler alt en hel del. Anonymkode: 565e2...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:34 #11 Del Skrevet torsdag kl 19:34 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Datteren min er 7 år, har begynt å gå ut å møte venner i nabolaget. Har mobil klokke og sier ifra om de forflytter seg. De ringer hverandre, og da sender vi ofte en melding til foreldrene før hun går. Foreldrene sier ifra om det passer eller ikke. Idag var de fire stk hos en klasse vennine en km unna. Jeg antar at foreldrene passer på, selv om hun kan ringe oss. Datteren min slo seg på trampolina, slo leppa og hadde derfor gått nedenfor huset og sto der og gråt. Storebroren gikk tilfeldig forbi med en annen venn, og ringte meg. Han tok søsteren med hjem. Jeg har ikke hørt noe fra moren, ingen spørsmål om hvordan det gikk, eller hva som skjedde. Passer dere litt på barnas venner når de er på et sånt halveis avtalt besøk? Jeg passer jo på deres barn når de er på vår tomt. Jeg er jo inne og lager mat f eks, men jeg følger med om jeg hører gråt eller annet. Følger stadig med... Anonymkode: faeec...02f Passer alltid på ja, og trampolinen får de ALDRI være pp uten tilsyn eller en voksen i huset! Anonymkode: b5b39...a8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:38 #12 Del Skrevet torsdag kl 19:38 Her er det unger jevnt og trutt, og nei 7åringer vokter jeg ikke konstant. Er jeg hjemme ser jeg til dem av og til, men skolebarn bør klare seg greit uten konstant voksentilsyn. Anonymkode: 7d5ef...1ca 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:02 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:02 Ser til de, men ikke konstant nei. Og hvis det er noe pleier de å komme og hente oss voksne da. Anonymkode: 2024f...f6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harma Skrevet torsdag kl 20:06 #14 Del Skrevet torsdag kl 20:06 (endret) Ja, jeg passer på. Nå er mine barn litt eldre, så jeg sitter ikke akkurat i en stol ved siden av leken, men jeg er fremdeles ansvarlig som eier av hus og hage… Endret torsdag kl 20:06 av harma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:10 #15 Del Skrevet torsdag kl 20:10 Jeg ville passet på 7-åringer på trampoline. Anonymkode: 4c468...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:13 #16 Del Skrevet torsdag kl 20:13 Nei, jeg passer ikke alltid på. Titter på de iblant men nei jeg følger ikke alltid med. Foreldrene har sannsynligvis ikke fått dette med seg. Anonymkode: 24885...81a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:13 #17 Del Skrevet torsdag kl 20:13 Jeg følger med på at alle har det bra. Løper alltid bort hvis noen slår seg. Mine barn sier ifra til meg hvis en av vennene deres har slått seg og vi ikke har hørt det. Men jeg vet vennene har klokker, og at de selv også kan ta kontakt med foreldre hvis det trengs. Hvorfor ringte ikke datteren din til deg? Jeg tenker at så lenge jeg ikke har bedt noen andre passe på mitt barn, kan jeg ikke ta for gitt at de gjør det. Selv om de sannsynligvis finner det naturlig å gjøre det. Anonymkode: e20a6...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:21 #18 Del Skrevet torsdag kl 20:21 Jeg følger selvsagt med på de Anonymkode: c5df1...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:26 #19 Del Skrevet torsdag kl 20:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du lar 7 åringen vandre avgårde en kilometer uten ansvarlige eldre? Anonymkode: d6697...e58 Fulgte henne dit og skulle hente henne. Svar heller på spm. Jeg stoler faktisk på at de man besøker passer på... De er en gjeng sammen. Anonymkode: faeec...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:27 #20 Del Skrevet torsdag kl 20:27 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg følger med på at alle har det bra. Løper alltid bort hvis noen slår seg. Mine barn sier ifra til meg hvis en av vennene deres har slått seg og vi ikke har hørt det. Men jeg vet vennene har klokker, og at de selv også kan ta kontakt med foreldre hvis det trengs. Hvorfor ringte ikke datteren din til deg? Jeg tenker at så lenge jeg ikke har bedt noen andre passe på mitt barn, kan jeg ikke ta for gitt at de gjør det. Selv om de sannsynligvis finner det naturlig å gjøre det. Anonymkode: e20a6...bce Så skal man tenke på det også,hvorfor hun ikke ringte. Hun hadde nettopp slått seg. Anonymkode: faeec...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå