Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommenterer de til alle som kjører bil også? Gå med vogn er jo mye bedre enn å ta bilen.

Anonymkode: 6eff8...959

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde brukt sykkel elns, vogn til et så stort barn er jo sært. 

Anonymkode: bf5b3...5dc

Mulig jeg er litt sær da 😊 

Anonymkode: 24f42...957

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt at noen kommenterer det. Er 20 minutter gåtur i vanlig voksentempo? Det er jo langt, det hadde ikke jeg hatt tid til med en 3-4åring om morningen! Hadde tatt vogn med GOD samvittighet, de fleste andre kjører nok sykkel, bil eller kollektivt dør til dør og går bare noen meter.

Neste gang de kommenterer så kan du si "Ja vi har veldig lang gåvei til barnehagen og jeg vil jo ikke levere et slitent barn og komme for sent på jobb hver dag i tillegg så da må det bli sånn faktisk, vi har ikke bil som de fleste andre leverer med".

Anonymkode: a596b...38e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Støtter de som sier sykkelvogn. Har akkurat samme funksjonalitet som barnevogn men ser litt mer storbarn ut. Mange av de som snakker ned vognbruk bruker bil på disse avstandene. 

Anonymkode: 8a217...f81

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemet,  tok 20 minutter for en voksen å gå, men med gutten min hadde det tatt 1 time, så min satt i vogn til han var over 4. Angret veldig på at jeg ikke kjøpte sykkelvogn. Her klaget barnehagen på at han satt i vogn, men de klaget ikke på de som ble kjørt,  eller satt i sykkelvogn hver dag. De meinte at han måtte gå selv, men da måtte vi gått ut døra 06.30 hver morgen , stått opp 05.30 . Det var uaktuelt, da jeg selv begynte på jobb kl 08.30.  

Anonymkode: b12a6...4c1

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde akkurat det samme problemet,  tok 20 minutter for en voksen å gå, men med gutten min hadde det tatt 1 time, så min satt i vogn til han var over 4. Angret veldig på at jeg ikke kjøpte sykkelvogn. Her klaget barnehagen på at han satt i vogn, men de klaget ikke på de som ble kjørt,  eller satt i sykkelvogn hver dag. De meinte at han måtte gå selv, men da måtte vi gått ut døra 06.30 hver morgen , stått opp 05.30 . Det var uaktuelt, da jeg selv begynte på jobb kl 08.30.  

Anonymkode: b12a6...4c1

Ikke bare bare. Ja, mulig sykkelvogn er et godt alternativ! 👏😀 

Anonymkode: 24f42...957

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Like sært som barn i bil. 

Anonymkode: bca15...bf6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om de som kommenterer går 20 min til og fra barnehagen selv,hver dag? 

Anonymkode: 3b26e...811

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om kommentarer her,eller fra andre. Gjør det som passer dere best! Det sier seg jo selv at man ikke kan gå 20 min+ med et barn som ikke vil gå,og klarte å rekke jobb. 100% sikker på at de aller fleste hadde gjort det samme, om de ikke hadde hatt bil. 

Anonymkode: 3b26e...811

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukte sykkelvogn, vogn og bæresele på ryggen lenge med mine siden vi ikke har bil. Andre barn blir som regel kjørt og sitter i bilen. Det blir det samme. 

Anonymkode: 4b62f...798

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det særere å kjøre ungen i vogn enn i bil på en slik transportetappe?

Anonymkode: c9257...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke kjøpt ny vogn nå, men heller brukt trilla fortsatt. Vi bruker for øvrig sykkelvogn siden vi sykler. Nå har vi 5km en vei, men det er totalt uaktuelt å gå. Hadde noen kommentert på det, hadde jeg bedt de ryke og reise. Her er morgenene så tettpakket at å sykle selv til bhg også er uaktuelt. Det kan vi gjøre når vi kommer hjem.

Anonymkode: 0916a...c22

Skrevet
Phoenix Heart skrev (9 timer siden):

4 åringer trenger ikke vogn. 

Har du sykkel med vogn eller barnesete, så bruk heller det.

Det vil være en bjørnetjeneste å la en 4 åring få sitte i vogn. 

Hvorfor er det bedre å la barnet sitte bak på sykkel eller i sykkel og enn å trille barnet i vogn? Det skjønner jeg ikke helt. 

Det samme når enkelte reagerer på vogn til store barn, men helt ok å bruke bil.

Poenget med å være "for stor til å sitte i vogn", er jo at barnet er "stor nok til å gå selv". Om det blir litt langt å gå, om barnet er veldig trøtt/sliten/nekter å gå, dårlig vær osv, så spiller det vel ingen rolle om man bruker sportsvogn, sykkelvogn, bil eller buss?

Jeg bruker ofte vogn selv. Det er ca 30 minutter i voksentempo å gå til barnehagen. Noen ganger må jeg vekke han på morgenen og han er veldig trøtt. Ser ikke poenget med å tvinge han til å gå, og rndf opp med å måtte bære han, få vondt i ryggen, eller klemme for sent på jobb.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare fortsatt å bruke trillen dere allerede har frem til hun finner ut at hun vil gå/sykle selv.

Jeg har en på 3,5 år, og ville ikke hatt noe problem med å bruke trillen dersom han plutselig skal begynne å bli vrang hver dag på vei til barnehagen, og vi har bare 10min å gå. Aldri i verden at jeg bærer han hele veien. 

Anonymkode: 14f2d...768

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke giddet å kjøpt noe ny nå. Da hadde hun bare fått sitte trangt.

Men har dere forsøkt sparkesykkel? 

Anonymkode: 82d21...259

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener barnehagen er forskjellen på å sitte i vogn og å sitte i bil? For jeg regner ikke med de kommenterer at det er sært at barn sitter i bil og blir kjørt til bhg, fremfor å gå selv? 

Kjør på med vogn med god samvittighet, ts. 

Anonymkode: 8037a...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men hvorfor er det forskjell? I begge tilfeller sitter barnet stille mens du transporterer barnet. Om den voksne sykler eller går for å transportere barnet burde jo være ett fett vel?

Anonymkode: a596b...38e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jollyroom.no selger en del "billige" trillevogner som har maks vekt på 22-25 kilo. Ett par tusen kroner.

Vi kjøpte en derfra for noen år siden. Helt grei vogn. Tar liten plass og lett å legge sammen. Supert å ha med på lengre turer. (Den er dog ikke god i ulent terreng.) Vi har hatt med vogna til dyreparken flere ganger. 4 åringer blir også slitne i bena. 

Jeg lurer på hva som er forskjellen på om ungen sitter i trillevogn, sykkelvogn, sykkelsete eller bilstol? Det har vært flere tråder her inne om samme tema, men ingen har kommet med et logisk svar på hva forskjellen er 🤷‍♀️

Anonymkode: bca15...bf6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (12 timer siden):

4 åringer trenger ikke vogn. 

Har du sykkel med vogn eller barnesete, så bruk heller det.

Det vil være en bjørnetjeneste å la en 4 åring få sitte i vogn. 

Typisk barnløslogikk. Fyfy å bruke vogn, men å sitte i barnesete,  stkkelvogn og bil er bedre? 

Enig i de som sier sykkelvogn som kan trilles, den kan være kjekk senere også. Barnehagen har ikke noe med hvordan ungen fraktes til og fra, de sitter da like mye om de bruker bil.

Anonymkode: f0f97...879

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet har plass i trillen, bruker dere den! Forstår meg ikke på disse som mener sykkelvogn er så mye bedre. Hvorfor skal ts bruke penger på sykkelvogn, når hun ikke har sykkel? Og jeg syns sykkelvogn ser mye særere ut, enn et barn i en vogn.

Anonymkode: 04972...9bf

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...