AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:45 #1 Del Skrevet torsdag kl 18:45 Jeg startet å trene for ett år siden pga depresjon. Jeg er ikke lengre deprimert og har lagt på meg 10 kilo (det var nødvendig!). Jeg er blitt ganske sterk. Trener 4 ganger i uken. 2 timer styrke og to timer crossfit. Jeg ligger i litt kalorioverskudd på rene råvarer. Forholdsvis god balanse mellom proteiner, karbo og fett. Tar fast kreatin, tran og magnesium. Sover ca 8 timer hver natt. Likevel har jeg så lite energi. Jeg er trøtt, er ikke noe særlig sprudlende selv om jeg ikke er deprimert. Før kunne jeg ha masse energi til hagearbeid, trening, lek med ungene, jobb osv, men nå gjøres alt på selvtvang. Hva bør jeg gjøre for å få tilbake den positive og gode energien som jeg savner? Anonymkode: 005fa...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:52 #2 Del Skrevet torsdag kl 18:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg startet å trene for ett år siden pga depresjon. Jeg er ikke lengre deprimert og har lagt på meg 10 kilo (det var nødvendig!). Jeg er blitt ganske sterk. Trener 4 ganger i uken. 2 timer styrke og to timer crossfit. Jeg ligger i litt kalorioverskudd på rene råvarer. Forholdsvis god balanse mellom proteiner, karbo og fett. Tar fast kreatin, tran og magnesium. Sover ca 8 timer hver natt. Likevel har jeg så lite energi. Jeg er trøtt, er ikke noe særlig sprudlende selv om jeg ikke er deprimert. Før kunne jeg ha masse energi til hagearbeid, trening, lek med ungene, jobb osv, men nå gjøres alt på selvtvang. Hva bør jeg gjøre for å få tilbake den positive og gode energien som jeg savner? Anonymkode: 005fa...89e Mangel på B og D vitaminer kan også gjøre deg trøtt å slapp. En blodprøve hos legen kan påvise det. Anonymkode: 9d4ef...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet torsdag kl 18:52 #3 Del Skrevet torsdag kl 18:52 Sikker på at du ikke er deprimert lengre? Mangel på energi kan være et restsymptom. Ville tatt blodprøver, se om du har noen mangler. Vis ikke er det å ta tiden til hjelp, ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:11 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:11 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg startet å trene for ett år siden pga depresjon. Jeg er ikke lengre deprimert og har lagt på meg 10 kilo (det var nødvendig!). Jeg er blitt ganske sterk. Trener 4 ganger i uken. 2 timer styrke og to timer crossfit. Jeg ligger i litt kalorioverskudd på rene råvarer. Forholdsvis god balanse mellom proteiner, karbo og fett. Tar fast kreatin, tran og magnesium. Sover ca 8 timer hver natt. Likevel har jeg så lite energi. Jeg er trøtt, er ikke noe særlig sprudlende selv om jeg ikke er deprimert. Før kunne jeg ha masse energi til hagearbeid, trening, lek med ungene, jobb osv, men nå gjøres alt på selvtvang. Hva bør jeg gjøre for å få tilbake den positive og gode energien som jeg savner? Anonymkode: 005fa...89e Gå og snakk med fastlegen. Å ha for lite magnesium for eksempel er like ille som å ta for mye. Samtidig så kan du jo ha mangler eller du kan for eksempel ha et stoffskifteproblem. Her er alle muligheter mulig. Infoen du gir er ikke tilstrekkelig til å vurdere deg. Anonymkode: d2eba...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet torsdag kl 19:16 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:16 Dette er noe du må snakke med fastlegen om. Kan være mangler eller overskudd. Kan være at du har depresjonslignende symptomer. Kanskje du fortsatt har depresjon. Kanskje du stresser/er utbrent? Andre sykdommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:47 #6 Del Skrevet fredag kl 10:47 Få dehg nok dagslys og sollys det må msn ha for a danne nok energi! Anonymkode: 10ad0...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:22 #7 Del Skrevet fredag kl 12:22 Jeg ville også gått til legen for å ta en blodprøve, for å sjekke om du har noen mangler eller for mye av noe. Ellers er tipsene mine å begynne med å få deg dagslys innen 1 time av at du står opp hver dag (10-30 minutt minimum avhengig av skydekket). Og gjerne noe ettermiddagslys også. Nervesystemøvelser, og vagusnerve-stimulering. Og mindfulness. Anonymkode: dfe07...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:36 #8 Del Skrevet fredag kl 12:36 Fysisk eller psykisk utmattet/lite energi? Om du fysisk er utmattet så gjør du antageligvis for mye allerede og trenger ikke gjøre mer, da hadde jeg sett mer på hva du gjorde om det er noe du kan gjøre annerledes, ikke nødvendigvis mer. Som andre over her, optimalisere vitaminer veldig viktig for nervesystemet og for energistoffskifte. Anonymkode: caca9...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:45 #9 Del Skrevet fredag kl 12:45 Kanskje du trener for mye rett og slett? Er du i full jobb i tillegg til trening, hus, barn..etc? Vet ikke hvor gammel du er men ha perimenopause i bakhodet. Det kan sette inn lenge før overgangsalderen. Ellers som de andre sier, sjekk nivå av d-vit, B-vitamin. Vil anbefale å legge inn små pauser i hverdagen og ikke bare dure på. Pauser uten scrolling, 5-10 min hver time om det går. Kan du få inn 20 min powernap i løpet av dagen? Det høres ut som om du får nok søvn, men du må kanskje ha mer hvile mellom slagene. Anonymkode: a4fcb...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:08 #10 Del Skrevet fredag kl 15:08 Crossfit er noe brutalt for en kropp som er sliten, så hva med å fokusere på rolig styrke noen måneder + turer i naturen? Så ser du hvordan kroppen responderer på det. Hvordan ligger du an med omega3? Grønnsaker? Frukt? Energidrikk, proteinbarer, Skyr o.l. er noe mange tror er supersunt, så får de et nytt liv når de får et skikkelig kosthold. Anonymkode: 8612b...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå