Gå til innhold

Rengjøring av dusj-Ingenting funker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper det er noen kloke og erfarne hoder ang rengjøring her. Jeg får ikke dusjen ren. Jeg har prøvd jiff skurekrem, pink stuff, krystal og nå jiff sin nye shiny shower. Jeg har prøvd det jeg har funnet av klukter og svamper. Noen som har noen tips, evt skjønner hva jeg gjør galt?

Legger ved bilde så dere ser hva slags belegg det er snakk om. Håper noen kan hjelpe🥰

20250501_155620.jpg

Anonymkode: 991c7...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Håper det er noen kloke og erfarne hoder ang rengjøring her. Jeg får ikke dusjen ren. Jeg har prøvd jiff skurekrem, pink stuff, krystal og nå jiff sin nye shiny shower. Jeg har prøvd det jeg har funnet av klukter og svamper. Noen som har noen tips, evt skjønner hva jeg gjør galt?

Legger ved bilde så dere ser hva slags belegg det er snakk om. Håper noen kan hjelpe🥰

20250501_155620.jpg

Anonymkode: 991c7...3cb

Spylervæske fungerer hos meg 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

WC-rens... Gni den inn, la den gjerne virke noen timer (under plast så den ikke tørker ut), skrubb godt med en grov svamp, spyl av og tørk over med en gang etterpå. 

Anonymkode: 11bd5...9e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten er det kalk, som kan fjernes med midler mot det.

Eller så er det selve finishen som er ødelagt, og da vil ikke vaskemidler fungerer, naturlig nok.

Anonymkode: 344a0...ee1

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å blande eddik og zalo. Er effektivt mot kalk.

Anonymkode: f7fbe...ca6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også prøvd alt, og nesten gitt opp, men denne fungerer:

Screenshot_20250501_204733_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: f3f10...047

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv sitronsyre. Det kan du finne i krydderhylla på matbutikken. Jeg bruker en svamp, har på en liten haug med sitronsyre og en dæsj zalo. Spyl dusjen. Gni utover dette og skyll. Om det er kalk blir den helt ren.

Anonymkode: b2194...743

Skrevet

Cilit bang skum funker gull

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med å få dusjen ren å har prøvd alle disse rådene dere har kommet med, bortsett fra sitronsyre, uten hell. Nå skal det sies at dusjkabinettet er 30-40 år gammelt, så jeg mistenker at det ikke er mulig å få det pent. Er også mye kalk i vannet her. 

Anonymkode: e3f7a...d9b

Skrevet

Csoap vidunderkrem er det eneste jeg får bort belegg med. Såfremt glasset ikke er ødelagt. 

• Liker 1
Skrevet

Støtter magisk svamp/flekkfjernesvamp, eller eddik og zalo. Har også god erfaring med C-såpe eller annen lignende leiresåpe. 

Men det ser jo veldig fastgrodd ut, og skurekrem og pink stuff kan ødelegge glasset. 

AnonymBruker
Skrevet

C soap vidunderkrem, eneste som fungerer her og. 

Anonymkode: fe6e3...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er hardt vann der du bor  med mye kalk, bør du bruke nal på dusjvegg etter dusj. Og tørke over blandebatteri etter bruk. Da blir dette problemet mindre i fremtiden. 

Anonymkode: c4c7b...cda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her funket faktisk pinkstuff sin paste og scrub mommy.

Anonymkode: 2beba...98c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dere som sier ting med skrubb, det skader jo glasset. Det blir jo forsåvidt rent, men så blir det fortere skittent igjen og møkka får bedre feste. I tillegg kan glasset knuse. På vårt kabinett er det spesifisert at en ikke skal bruke skuremidler

Anonymkode: e588f...551

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Problemet er kalk i såperester. Kalken fjernest best med syre.  Eddik er syre, men ikke så sterk.  Gassen som utvikler seg med syre er farleg, så bruk anbefalt verneutstyr.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her funket faktisk pinkstuff sin paste og scrub mommy.

Anonymkode: 2beba...98c

Bruker jeg også. Brukte eddik før, men pink stuff er gull.

Om det ikke fungerer med pink stuff mistenker jeg at det er overflaten i dusjen til ts som er skadet. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruk eddik, zalo og slik skrape til ovnstopp. 

Anonymkode: fbe58...8ae

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker zalo og salmiakk bland og skrubber forsiktig med en svamp. Og for å unngå nye flekker så fjerner vi vannet me nal når vi er ferdig å dusje. 
Vi har nye dusjvegger fra vikingbad.. om det går litt for lang tid så sitter di flekkene som støpt 🙈

Anonymkode: 104c3...6fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...