AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Er det noen som har tjent penger på dette og virkelig fått dem ut ??? Anonymkode: 17cf7...a70
Chupacabra Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har tjent penger på dette og virkelig fått dem ut ??? Anonymkode: 17cf7...a70 Hva mener du med "virkelig fått dem ut"? Det er selvsagt mange som har tjent på noe som har økt millionvis av prosent i verdi. Endret 1. mai av Chupacabra 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Tjente 1,2 mill. på bitcoin, men det tok over ti år. Anonymkode: 139e3...5ec 1
newman01 Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har tjent penger på dette og virkelig fått dem ut ??? Anonymkode: 17cf7...a70 Hva mener du med «fått dem ut»? Man kjøper jo bitcoin og andre valutaer på en børs og eier dem som om det er en aksje, og kan gjøre akkurat hva man vil med dem. Ikke si at du er lurt inn i en kryptoscam
Abra Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Har tjent 20x på 2 forskjellige memecoins. Er godt fornøyd med det. Holder foreløpig en som er 90% ned fra da jeg begynte å investere i den. Men har troa på den, har kjøpt mesteparten av min beholdning på bunn, så går den tilbake til sin forrige All time high så snakker vi millionbeløp.
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Ja, tjente godt og solgte litt men så kjøpte jeg mer igjen ved neste dip + etherium og har alt stående fremdeles. Har tjent 250k omtrent. Anonymkode: 06a66...8b0
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Det var helt uproblematisk å ta ut da jeg tok ut noe for et par år siden. Har oppgitt det til skattemyndighetene og gjort alt på lovlig vis hele veien, og det har vært uproblematisk. Ikke tjent noe enormt på det, men det er i hvert fall seks sifre, og jeg sitter igjen med en del. Så har jeg da også kjøpt gjennom kjente, trygge kryptobørser, og det har ikke opplevdes vesentlig annerledes enn fondsinvesteringene mine. Jeg har ikke akkurat betalt inn til en fyr som kjøper krypto på mine vegne og forteller meg at det vokser og vokser mens han spør om jeg ikke vil investere litt til. Da kan man selvfølgelig se langt etter pengene sine. Anonymkode: fafd6...26c 4
Million Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai (endret) newman01 skrev (10 timer siden): Hva mener du med «fått dem ut»? Man kjøper jo bitcoin og andre valutaer på en børs og eier dem som om det er en aksje, og kan gjøre akkurat hva man vil med dem. Ikke si at du er lurt inn i en kryptoscam Kanskje han/hun har sett siste episode av Luksusfellen på tv, der en 62 årig mann var lurt inn i kryptoscam? Han hadde (iflg scammernes nettside..) ca 900 000 kr på kontoen, men fikk dem ikke ut. Svindlerne ba hele tiden om nye gebyrer og avgifter i mange-tusen-kroners klassen hver gang han ba om å få ut noe. Han hadde aldri fått ut noe fra sin falske kryptokonto, som han selv trodde var ekte. Luksusfellens dataeksperter avslørte det som svindel og tap. Heldigvis kan man, når man er svindlet, skrive av noe av tapet på skatten i skattemeldingen, noe ikke alle vet iflg Hallgeir Kvadsheim i Luksusfellen, så den svindlede mannen kunne få tilbake 130 000 kr ca på skatten. Ikke så mye av totalsummen han hadde betalt inn, men noe i hvert fall. Endret 2. mai av Million
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Million skrev (7 minutter siden): Heldigvis kan man skrive av noe av tapet når man er svindlet på skatten i skattemeldingen, noe ikke alle vet iflg Hallgeir Kvadsheim i Luksusfellen, så Dette er riktig, men jeg vil bate utdype. Noe som ikke kom veldig tydelig frem i programmet var at dette kun gjelder investeringssvindel. De som blir lurt av andre typer svindel er ikke inkludert i den regelen. Anonymkode: cb075...963
Million Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er riktig, men jeg vil bate utdype. Noe som ikke kom veldig tydelig frem i programmet var at dette kun gjelder investeringssvindel. De som blir lurt av andre typer svindel er ikke inkludert i den regelen. Anonymkode: cb075...963 Det kom ikke frem tydelig nei, så det er bra du nevner. Kanskje andre får bruk for det tipset, for det er jo utrolig mye kryptosvindel ute og går. Det er forderdelig mange som blir fralurt alle sparepengene sine og som tar opp lån fordi de tror de skal tjene det mangedoble tilbake.
Schmuhu Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai Problemet med krypto er at du kjøper ingen ting. Du håper på at en annen investor betaler mer penger for din krypto i fremtiden. Det finnes ingen reell verdi. Det medfører derfor høy risiko. Konseptet bak krypto er desentral og uregulert betaling ved hjelp en digital valuta. I det øyeblikket du kjøper bitcoin via en kryptobørs og selger de igjen via en kryptobørs, så har du igjen deltatt på et sentralt konsept. Sentraliseringen en børs gjør, der også myndigheter kan drive med regulering, er klart imot ideen bak krypto. Jeg ville vurdert nøye om du virkelig vil eksponere sparingen mot krypto i det hele tatt. Det finnes gode alternativer. Lykke til med sparing. Schnuhu
Gladgutten79 Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai https://www.nrk.no/rogaland/xl/her-star-kjells-to-millioner-euro-som-han-ikke-far-tak-i-1.15125431 Han her gjorde en særdeles dårlig invistering
AnonymBruker Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai Må innrømme at jeg ikke forstår hva TS mener med "fått dem ut"? Selv kjøpte jeg noen bitcoins på den første bitcoinbørsen som eksisterte, for mange år siden. Rett etterpå gikk den konkurs og ble etterhvert, etter mye om og men, et konkursbo. Konkursprosessen pågikk i over et tiår før jeg fikk noe tilbake. Jeg fikk tilbake femten prosent av det jeg tapte (målt i bitcoin), men kursen hadde i mellomtiden gått opp med flere tusen prosent, så fortjenesten min (brutto) ble et syvsifret beløp, målt i kroner. Naturligvis hadde jeg solgt mye tidligere, hvis verdiene ikke var låst fast i et konkursbo i mange år. Anonymkode: 139e3...5ec
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai Schmuhu skrev (16 timer siden): Problemet med krypto er at du kjøper ingen ting. Du håper på at en annen investor betaler mer penger for din krypto i fremtiden. Det finnes ingen reell verdi. I motsetning til aksjer i et selskap, hvor du noen ganger kan få stemmerett på årsmøter og sånt, oi oi! Og går selskapet konk, kan det hende du får en kontorstol som ellers hadde gått på dynga Anonymkode: 14734...833
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai Abra skrev (På 1.5.2025 den 23.11): Har tjent 20x på 2 forskjellige memecoins. Er godt fornøyd med det. Holder foreløpig en som er 90% ned fra da jeg begynte å investere i den. Men har troa på den, har kjøpt mesteparten av min beholdning på bunn, så går den tilbake til sin forrige All time high så snakker vi millionbeløp. Hvilken er det?☺️ Anonymkode: 9aa2b...8fa
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Jeg har tjent 6sifret på XRP, kjøpt på frir og coinbase (og lagret på en ledger). Har kjøpt ny bil for noe av gevinsten og har stor tro på at resten vil vokse mer over tid. Det er flere banker og land i Asia og nå USA som har inngått samarbeid med Ripple og som godtar XRP som betaling, Anonymkode: 760ba...6ef
Abra Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilken er det?☺️ Anonymkode: 9aa2b...8fa IOTA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå