Gå til innhold

Tar du med deg rester hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar du med deg rester hjem fra cafe og restaurant? Hvis du ikke orker å spise opp alt..

Anonymkode: 5fe83...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, med mindre det såvidt er noe igjen er grådig når jeg har betalt for det, og liker ikke at mat kastes

Endret av katties
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva det er. Hvis jeg har spist pizza, så tar jeg selvfølgelig med restene. 

Anonymkode: d26d9...043

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tar du med deg rester hjem fra cafe og restaurant? Hvis du ikke orker å spise opp alt..

Nei. Det er ikke vanlig å gjøre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 minutter siden):

Who cares? Du har jo betalt for det. Ts

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvor mye som er igjen, men om det er nok til et måltid tar jeg det med. 

Anonymkode: e1410...a05

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart og uvanlig å ta med rester hjem, men det må være helt greit om noen gjør det, synes jeg. Det er dyrt å spise ute.

Anonymkode: e0e84...165

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 minutter siden):

Jooo!!

Anonymkode: 93c44...c29

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 minutter siden):

Jo, nå begynner det å bli svært vanlig. Nå når mat skal reddes og ikke kastes tar folk med seg rester.

Anonymkode: cb3db...af9

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (10 minutter siden):

Det burde bli vanlig å gjøre.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig å gjøre det, men det er sjeldent jeg gjør det selv, med mindre det er pizza. Selv på Credo (Michelinhadde de bokser i bakhånd slik at vi kunne ta med den siste desserten hjem, da alle var stappmette etter over 20 retter. 

Anonymkode: dc465...1da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er veldig rart og uvanlig å ta med rester hjem, men det må være helt greit om noen gjør det, synes jeg. Det er dyrt å spise ute.

Er det så rart og uvanlig? Føler det var det før, men nå er det jo mer fokus på å leve bærekraftig. For 10 år siden synes jeg det var kleint å spørre etter noe å ta med restene hjem i, nå føler jeg de fleste steder tilbyr deg noe å ta med deg resten hjem i om det er rester. 

Det er ikke alt som egner seg å ta med, men det som egner seg tar jeg alltid med meg, ja. 

Anonymkode: 34fa9...1a1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (18 minutter siden):

Jeg var på reise i Kristiansand for en stund siden og hadde bare spist halve pizzaen min på en restaurant.

Servitøren kom til bordet og sa at han pakket resten inn for meg og forklarte at dette har blitt vanlig kutyme.

Hvorfor ikke, man har betalt for maten og unødvendig matsvinn er jo bare tåpelig.

Endte opp med å spise resten på hotellet.

Anonymkode: 3f895...216

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Selvsagt. Jeg er normalt godt oppdratt.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. De fleste spisesteder jeg har besøkt anser det som ekstremt skuffende om gjesten ikke ønsker ta med restene hjem. Det er jo som å si «nei, dette var ikke godt!» høyt.

Var det godt? Da tar du det med hjem - det er faktisk det eneste høflige. Tar du det ikke med bør du egentlig enten 1-si gå hva som var galt med maten, eller 2-forklare at du ikke kan ta den med hjem fordi x eller y (feks er du på reise eller noe)

Anonymkode: 35286...2df

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor mye det er igjen, men jeg startet å gjøre det etter jeg var i USA for første gang, der er det helt normalt å be om en doggy bag dersom alt ikke er spist opp. Det har jo bare blitt vanligere og vanligere her i Norge også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...