AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai I min kommune sliter de så med å få sykepleiere at de må stenge ned ene sykehjemmet i sommer. Vurderer å søke jobb i kommunen (jobber pr nå på sykehus) og tenker at jeg bør kunne forhandle meg til noen goder når de sliter så med å få tak i folk. Så da spør jeg dere andre sykepleiere; hvilke goder har dere klart å forhandle dere til? Gjerne andre innspill enn bare lønn! Anonymkode: d4b48...9b1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai Jobber mer helg enn vanlig for å slippe å treffe på avd. leder. Anonymkode: 4695d...d74 3 2
Minmorsbarn Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Jobbet for en del år siden på sykehjem i kommunesektoren, da fikk jeg faktisk forhandlet meg til at jeg fikk 6-7 uker sammenhengende sommerferie årlig. Jobbet 1-2 vakter ekstra i måneden resten av året som jeg fikk avspasere på sommeren. Nå jobber jeg i sykehus og der er det ingen goder bortsett fra at jeg har 40 000 kr over tariff
AnonymBruker Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai Minmorsbarn skrev (32 minutter siden): Jobbet for en del år siden på sykehjem i kommunesektoren, da fikk jeg faktisk forhandlet meg til at jeg fikk 6-7 uker sammenhengende sommerferie årlig. Jobbet 1-2 vakter ekstra i måneden resten av året som jeg fikk avspasere på sommeren. Nå jobber jeg i sykehus og der er det ingen goder bortsett fra at jeg har 40 000 kr over tariff Er det bedre lønn på sykehuset enn på sykehjemmet? Selv har jeg ikke forhandlet noe. Er sykepleier i hjemmesykepleien. Anonymkode: d8df2...0e0
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det bedre lønn på sykehuset enn på sykehjemmet? Selv har jeg ikke forhandlet noe. Er sykepleier i hjemmesykepleien. Anonymkode: d8df2...0e0 Det avhenger av hvilken kommune/sykehus man jobber i. Jeg er på OUS, der er det stort sett spekter sin tariff som gjelder, men vi har en lokal avtale som gjør at tilleggene er bedre enn andre sykehus (40-45% kveld natt, 29% lør/søn) Oslo kommune har høyere grunnlønn enn andre kommuner og gode ulempetillegg. Mange kommuner ‘i gokk’ og nordpå har høyere lønn, og en del sykehus rundt Oslo ligger over tariff for å demme opp for de gode tilleggene på ous. Jeg har kunnet forhandle lønn fordi jeg har en videreutdanning som er veldig etterspurt Anonymkode: 709b1...c02 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Er ikke spl selv, men vet om flere som har forhandlet at de har fått 10 års ansiennitets lønn lenge før de faktisk har 10 års ansiennitet. De har jobbet som spl i 2-3 år og forhandlet seg opp til 10 års ansiennitetslønn. De går ikke mer opp når de da til slutt kommer opp på 10 år, men det er jo selvsagt fint å få bedre lønn tidligere 😊 Anonymkode: cd51b...eeb
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke spl selv, men vet om flere som har forhandlet at de har fått 10 års ansiennitets lønn lenge før de faktisk har 10 års ansiennitet. De har jobbet som spl i 2-3 år og forhandlet seg opp til 10 års ansiennitetslønn. De går ikke mer opp når de da til slutt kommer opp på 10 år, men det er jo selvsagt fint å få bedre lønn tidligere 😊 Anonymkode: cd51b...eeb Det får alle som jobber i denne kommunen. Jeg har allerede over den ansienniteten så det blir ikke noe forhandlingskort for meg.. men veldig bra for nyutdannede! Anonymkode: d4b48...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): I min kommune sliter de så med å få sykepleiere at de må stenge ned ene sykehjemmet i sommer. Vurderer å søke jobb i kommunen (jobber pr nå på sykehus) og tenker at jeg bør kunne forhandle meg til noen goder når de sliter så med å få tak i folk. Så da spør jeg dere andre sykepleiere; hvilke goder har dere klart å forhandle dere til? Gjerne andre innspill enn bare lønn! Anonymkode: d4b48...9b1 Flexitid, ingen turnus Anonymkode: 28aa3...5d9
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Flexitid, ingen turnus Anonymkode: 28aa3...5d9 Hvor jobber du? Anonymkode: 3a129...e45
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Hvordan kan man stenge et sykehjem? Hvor gjør de av pasientene?🫣 Anonymkode: 8d9fc...701
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvordan kan man stenge et sykehjem? Hvor gjør de av pasientene?🫣 Anonymkode: 8d9fc...701 Godt spørsmål. Aner ikke hvordan de har tenkt å løse det. Anonymkode: d4b48...9b1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 23.51): Flexitid, ingen turnus Anonymkode: 28aa3...5d9 Flexitid på sykehjemmet? Den var ny😅 Hvordan fikk du forhandlet deg til det? Anonymkode: 0d587...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå