Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Jeg skal til New York om 3 uker, og trenger en bok til flyreisen. Jeg prøver å komme på en bok hvor handlingen er lagt til NY, men er helt blank. Noen som kan hjelpe? Endret 14. mars 2006 av Matahari
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Romanene til Mary Higgins Clark er ofte lagt til New York. God tur - fin by.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 City of Glass eller hva den heter; ellers omtrent alle Paul Austers romaner (er ikke kjempefan jeg da, men de tåler absolutt en gjennomlesning). Leste også en bok om immigrantlivet i NY på 30-tallet, men husker dessverre ikke hva boka heter.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Kom på en til i tillegg til Clark. En roman som heter Sleepers. Om livet på 50-tallet i Hells kitchen (røfflig området fra Broadway og ned til Hudson river rundt 49 street + og -). Det var en roman som fengslet meg - i tillegg til Clark sine.
Champagnepiken Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 "Nannys dagbok" er vel også om overklassefolk i New York...
Gjest allium Skrevet 14. mars 2006 #6 Skrevet 14. mars 2006 Tom Wolfes "Forfengelighetens fyrverkeri".
Gjest HB Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har såvidt begynt på en bok fra New York, men jeg vet ikke om det er en slik bok du mener. Den heter "Enormt høyt og utrolig nært" (tror jeg det var). Husker ikke forfatteren, men boka var hovedbok i Bokklubben i høst. Her kan du forresten lese om den. Jeg har ikke lest så mye i den ennå til å kunne uttale meg om den. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå