AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Jeg har blitt spurt om jeg kan være "ordstyrer" i begravelsen til en slektning neste uke, og jeg skal ønske velkommen også. Hva pleier man å si når man ønsker velkommen? Sier man noen få minneord om vedkommende på egne vegne i samme slengen, eller bør man gjøre det etterpå? Anonymkode: 4c4c4...15d
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai Jeg var "ordstyrer" i min forelders minnestund. Ingen tale, eller minneord ble sagt. Jeg ønsket velkommen til bords. Deretter gikk ting av seg selv. Folk prater sammen over litt mat. Etter hvert så avsluttes det naturlig ved at noen begynner å gå. Da sier du farvel til hver enkelt. Anonymkode: 1ebe5...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg var "ordstyrer" i min forelders minnestund. Ingen tale, eller minneord ble sagt. Jeg ønsket velkommen til bords. Deretter gikk ting av seg selv. Folk prater sammen over litt mat. Etter hvert så avsluttes det naturlig ved at noen begynner å gå. Da sier du farvel til hver enkelt. Anonymkode: 1ebe5...2ca Jeg vet at det er flere som ønsker å si noe, var bare usikker på om man bare skal si "velkommen" eller om jeg i samme slengen skal si noe om hvilke minner jeg har med vedkommende, feks.... Anonymkode: 4c4c4...15d
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Du kan jo si det litt kort. Hvis det er flere fremmede der, så kan du starte med å si hvem du er og din relasjon til avdøde eller familien dens. Anonymkode: 77b33...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Det er kanskje naturlig å si kort hvilken relasjon du har til avdøde, at familien har bedt deg ønske alle velkommen og har du en historie å dele så er det ofte fint. Utover det løser resten seg selv. Anonymkode: 1bf8b...bf4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå