lady90 Skrevet 1. mai #1 Del Skrevet 1. mai (endret) Vi har idag badekar med glassvegg på deler av langsiden. Det er klargjort for dusjnisje under og flislagt et område med småfliser på 120 X 80 cm under badekaret. (se bilde 1) Tenkte i utgangspunktet å ha en dusjnisje med to glassdører, men inngangen er nødt til å være på kortsida pga servantskap som står ved siden av (tror jeg iallefall). (se bilde 2) Men ser at det også er mulig med en løsning med bare dusjvegg på langside og at det er helt åpent på kortsida. Blir da kanskje 60 cm bort til veggen og tenkte egentlig å ha en krakk til å legge klær på der. Men burde man da ha dør eller ikke? Sliter med å finne løsninger hvor døra er på kortsida. Det er kanskje mulig med dør på langsida dersom det er skyvedør (om det finnes da) Hva tenker dere at dere ville gjort her? Må i tillegg finne en dusjvegg som kan erstatte den som står der idag slik at hullene ikke synes. Må antagelig dekke over de hullene som er. Men ikke så lett å vite hvor store hullene er. Endret 1. mai av lady90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 2. mai #2 Del Skrevet 2. mai Kan du ikke ha det som i dag, men bare fjerne karet og sette inn en fast glassvegg der veggen er montert i dag? Og bare ha det åpent ytterst. Det er kanskje det du mente i ene alternativet ditt? Da er jo veggen såpass lang at det vil jo ikke bli noe særlig vannsprut utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Del Skrevet 2. mai Jeg ville bare hatt en så enkel glassvegg som mulig, for det er ikke så fryktelig gøy å vaske dusjkabinett, så mange krinkler og hjørner hadde jeg styrt unna. Jeg hadde også foretrukket å ha den helt i taket, for ellers må man gjerne ha en støttestang som på ene bildet her, og det ser mer stilrent ut uten. Anonymkode: 49732...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Del Skrevet 2. mai Jeg har, som brukeren over skriver - kun dør på langsiden. Denne dytter jeg da inn når det ikke dusjes, så romfølelsen blir større. Min dusj er 120x160, døren er 90cm. Anonymkode: 42bf3...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Del Skrevet 2. mai lady90 skrev (16 timer siden): Vi har idag badekar med glassvegg på deler av langsiden. Det er klargjort for dusjnisje under og flislagt et område med småfliser på 120 X 80 cm under badekaret. (se bilde 1) Tenkte i utgangspunktet å ha en dusjnisje med to glassdører, men inngangen er nødt til å være på kortsida pga servantskap som står ved siden av (tror jeg iallefall). (se bilde 2) Men ser at det også er mulig med en løsning med bare dusjvegg på langside og at det er helt åpent på kortsida. Blir da kanskje 60 cm bort til veggen og tenkte egentlig å ha en krakk til å legge klær på der. Men burde man da ha dør eller ikke? Sliter med å finne løsninger hvor døra er på kortsida. Det er kanskje mulig med dør på langsida dersom det er skyvedør (om det finnes da) Hva tenker dere at dere ville gjort her? Må i tillegg finne en dusjvegg som kan erstatte den som står der idag slik at hullene ikke synes. Må antagelig dekke over de hullene som er. Men ikke så lett å vite hvor store hullene er. Sett inn dusjkabinett med helium. Alt annet er tull, når dusjen skal brukes. Fliser er bare tette i ca ett år etter at de er lagt. Etter den tid er det membranen som skal hindre lekkasje. I fuger og under fliser samler det seg dermed mengder av rester etter både kropp, såpe og vann. Dette ligger så og fordamper og vokser og gror mens det tørker delvis opp og så blir våt igjen. Dette er bare Æsj 🤢 Anonymkode: efa2e...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Del Skrevet 2. mai Jeg hadde satt inn dører som kan foldes, får badet mitt til å se så mye større ut og veldig praktisk. Anonymkode: da70a...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville bare hatt en så enkel glassvegg som mulig, for det er ikke så fryktelig gøy å vaske dusjkabinett, så mange krinkler og hjørner hadde jeg styrt unna. Jeg hadde også foretrukket å ha den helt i taket, for ellers må man gjerne ha en støttestang som på ene bildet her, og det ser mer stilrent ut uten. Anonymkode: 49732...b71 Det er ikke fryktelig gøy å vaske fliser heller... Jeg flyttet fra leilighet med flislagt dusjnisje til enebolig med flislagt dusjnisje og videre til annen enebolig med dusjkabinett (forøvrig flislagt bad). Sistnevnte er absolutt enklest å holde rent, både selve dusjkabinettet og resten av det flislagte badet! Jeg ville i alle fall unngått en løsning hvor det spruter små dråper utover gulvet når man dusjer - altså ikke ha noe åpent. Anonymkode: f1b5f...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå