AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Hei! En familiemedlem bor i kommunalbolig og får den dekt av kommunen. Boligen er nedslitt og liten. Har vært i kontakt med NAV om boligen, men ser ikke ut som at vedkommende får ny bolig med det første. Jeg eier et stort hus og kan tenke meg at vedkommende kan flytte inn hos meg, men lurer på om NAV vil være villig til å betale leie hos meg? Vil dette være en hindring med tanke på at vi er familie? Takker for alle svar. Spoiler Spoiler Anonymkode: fe528...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai Har du en ledig ekstra boenhet eller tenkte du at vedkommende skulle lei rom hos deg? Ikke tenkt på at dette kan være som å bli fratatt selvstendighet selv om tanken er god? Anonymkode: 66a5b...e4c
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Nav hwr ikke noe formynderansvar over personen, så personen jan selvfølgelig flytte etter eget ønske, sånn sett. Men antar personen hwr sosialhjelp som ytelse siden du sier nav betaler husleien. Så da kan de si nei til å dekke husleie om de vurderer at du krever et urimelig høyt beløp i husleie f eks. Anonymkode: 42c16...934
AnonymBruker Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! En familiemedlem bor i kommunalbolig og får den dekt av kommunen. Boligen er nedslitt og liten. Har vært i kontakt med NAV om boligen, men ser ikke ut som at vedkommende får ny bolig med det første. Jeg eier et stort hus og kan tenke meg at vedkommende kan flytte inn hos meg, men lurer på om NAV vil være villig til å betale leie hos meg? Vil dette være en hindring med tanke på at vi er familie? Takker for alle svar. Skjul innhold Skjul innhold Anonymkode: fe528...9b6 Svaret får du bare hos NAV, når flyttingen har funnet sted. Slike søknader skal vurderes individuelt, så uansett hva noen svarer deg her, så kan utfallet av ensøknad til NAV slå ut annerledes. Er boligen helseskadelig å bo i, fordi den er nedslitt? I så tilfellet må en legeerklæring på bordet. Gjerne og en befaring med kommunens helseavdeling. Alternativet er at hen flytter til deg, for så å bli sagt opp og kommunen må skaffe ny bolig. Men dette kan jo da bli et sjansespill, fordi hen kan bli stående uten bolig, eller få en enda dårligere bolig. Anonymkode: 17ac8...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå