Gå til innhold

Aldri før har norske bilister bulket like mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge +artikkel i Aftenposten er årsaken at alle lydene og varslene skaper både forvirring og overdreven tro på at bilen ordner opp.

"Samtidig kjører stadig flere biler rundt med 360-gradersdekning av kameraer i kinooppløsning og sensorer som hyler og blinker for hver centimeter du nærmer deg en hindring."

Genial denne utviklingen som har vært på bilfronten... 

Anonymkode: e269e...de8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere som bulker fordi det er 

1) flere på veien

2) større biler

3) mindre parkeringsplasser

Anonymkode: a7838...6ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er flere som bulker fordi det er 

Noe du tror, eller har du referanser?

• Liker 1
Skrevet

Har hatt lappen i 22 år og har ikke bulket en eneste gang. Er en forsiktig sjåfør og det har jeg alltid vært. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Noe du tror, eller har du referanser?

Hadde du trengt du en referanse på utsagnet om at jorden er rund også? 

Anonymkode: a7838...6ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ifølge +artikkel i Aftenposten er årsaken at alle lydene og varslene skaper både forvirring og overdreven tro på at bilen ordner opp.

"Samtidig kjører stadig flere biler rundt med 360-gradersdekning av kameraer i kinooppløsning og sensorer som hyler og blinker for hver centimeter du nærmer deg en hindring."

Vel, i år har jeg bulket for første gang på 22 år som sjåfør, og jeg kjører MYE. Grunnen? Totalmangel på vedlikehold av veier fordi kommunen sparer penger. Det har vært veldig rar vinter i nord, med skøyteis på veiene store deler av vinteren. Brøytebiler kjører med skjæret oppe, det strøs ikke, det brøytes ikke ordentlig. Min fart under kollisjon var 30 km/t, og jeg hadde øyne på veien.

Anonymkode: 3dbcb...244

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde du trengt du en referanse på utsagnet om at jorden er rund også? 

Hadde jeg også sagt om jeg ikke visste hva jeg skulle svare.

Uttalelsen i Aftenposten var fra forsker ved Sintef.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk blir dårligere og dårligere til å kjøre.
Det kan virke som at mange nye bilister lar seg "styre" av de nye bilene med allverdens knapper og dupperditter, varslinger i hodet og ræva, i stedet for at det er DE som styrer bilen.

Bare i dag har jeg sett 3-4 sjåfører som aldri burde ha hatt sertifikat.

Anonymkode: 34678...e62

• Liker 1
Skrevet

Og i tillegg til alt ovennevnte så har alle det så jævli travelt på veien, parkeringsplasser, kommuneveier osv hele tiden..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo mye flere i trafikken nå enn det har vært før også da. 

Men alle hjelpemidlene vi har gjør nok at vi er mindre oppservante enn før

Anonymkode: 5d82a...273

AnonymBruker
Skrevet

Aldri skadet min egen bil selv, men andre skader min bil. Shell ødela bilen min i vask, men hvem var det som endte opp med å måtte ta det på min forsikring? Jo, det var meg.

Anonymkode: d7900...c19

AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (På 1.5.2025 den 20.15):

kommuneveier

Høh?

Anonymkode: 1fd86...5f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Aldri skadet min egen bil selv, men andre skader min bil. Shell ødela bilen min i vask, men hvem var det som endte opp med å måtte ta det på min forsikring? Jo, det var meg.

Anonymkode: d7900...c19

Du måtte ikke dét, Shell er jo forsikret for slike hendelser. Det du antagelig ikke fikk til, var å bevise en årsakssammenheng mellom "vask" i en automatisert gruskastemaskin og skaden din? Husk at en skånsom automatvask ikke fins. Alle lager riper og skader du ikke blir kvitt igjen.

Anonymkode: 8930a...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...