AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Hei Jeg vurderer sterkt å ta et årstudium (mulig mer senere) over nett. Jeg har dessverre ikke mulighet til noe fysisk oppmøte da jeg for tiden er bosatt i utlandet og er alene med barn. Jeg tenker nå spesifikt på psykologi da dette er noe jeg finner svært inntressant (og kan brukes innenfor det jeg har jobbet en god del med og studert tidligere) Har noen her inne erfaringer med 100% nettstudier? eller vet om andre studiesteder hvor prisen er litt lavere men som også kun er 100% digitalt. Og har noen erfaring med å studere digitalt, jobbe samtidig ha ansvar for barn, og da spesikit på en av de overnenvte skolene eller andre steder i Norge. kom gjerne med pro and cons. Jeg er helt avhenging av, iallefall det kommende året at alt er digitalt og fleksiblet. Anonymkode: 950e4...acd
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Jeg har studert psykologi hos både Oslo Nye Høyskole og Høyskolen Kristiania og er veldig fornøyd med begge. Det er høy kvalitet på undervisningen, og det er supert at det er helt nettbasert. Det er en veldig fin mulighet for de som ikke har mulighet til å flytte til de store byene for å ta utdanning. Jeg liker litt bedre Oslo Nye Høyskole da de har mer varierte eksamensformer og forskjellig opplegg for nettstudenter, i tillegg til at jeg synes valgemnene ser mer spennende ut. Har før dette studert ved universitetet i Bergen og er minst like fornøyd med Oslo Nye Høyskole og Kristiania. Den eneste ulempen er at man må betale skolepenger. Anonymkode: 0f650...661
AnonymBruker Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har studert psykologi hos både Oslo Nye Høyskole og Høyskolen Kristiania og er veldig fornøyd med begge. Det er høy kvalitet på undervisningen, og det er supert at det er helt nettbasert. Det er en veldig fin mulighet for de som ikke har mulighet til å flytte til de store byene for å ta utdanning. Jeg liker litt bedre Oslo Nye Høyskole da de har mer varierte eksamensformer og forskjellig opplegg for nettstudenter, i tillegg til at jeg synes valgemnene ser mer spennende ut. Har før dette studert ved universitetet i Bergen og er minst like fornøyd med Oslo Nye Høyskole og Kristiania. Den eneste ulempen er at man må betale skolepenger. Anonymkode: 0f650...661 Tusen takk for svar. Kan jeg spørre hvilke år og hvilke fag du tok der? Anonymkode: 950e4...acd
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Jeg tok en bachelorgrad som 100% nettstudier ved Høyskolen Kristiania. Veldig fornøyd med læringsportalen (Canvas), eksamensformene med hjemmeeksamener, og at det kunne gjennomføres når som helsg og fra hvor som helst med nett, samtidig som 100% jobb og oppfølging av barn. Noen av de digitale forelesningene var nok litt utdaterte, men dette var veldig forskjellig fra fag til fag og mellom de ulike veilederne. Det var ingen live forelesninger på mitt studie, alt var opptak. Det var heller ikke krav til når de forskjellige semesteroppgavene skulle leveres inn løpende, men det var en deadline for når samtlige slike oppgaver måtte være innlevert før eksamen. Rakk man ikke denne, måtte man ta eksamen et halvt år senere istedet. Dette krever jo, som så mange studier ellers, en del selvledelse og prioriteringer. Lykke til! Anonymkode: 0fd96...60b
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok en bachelorgrad som 100% nettstudier ved Høyskolen Kristiania. Veldig fornøyd med læringsportalen (Canvas), eksamensformene med hjemmeeksamener, og at det kunne gjennomføres når som helsg og fra hvor som helst med nett, samtidig som 100% jobb og oppfølging av barn. Noen av de digitale forelesningene var nok litt utdaterte, men dette var veldig forskjellig fra fag til fag og mellom de ulike veilederne. Det var ingen live forelesninger på mitt studie, alt var opptak. Det var heller ikke krav til når de forskjellige semesteroppgavene skulle leveres inn løpende, men det var en deadline for når samtlige slike oppgaver måtte være innlevert før eksamen. Rakk man ikke denne, måtte man ta eksamen et halvt år senere istedet. Dette krever jo, som så mange studier ellers, en del selvledelse og prioriteringer. Lykke til! Anonymkode: 0fd96...60b Tusen takk for svar. Kan jeg spørre hvilke bachelorgrad du tok? og har du studert på offentlige høyskoler også og evt kan sammenligne? Har du jobbet med noe relevant til det du studerte etter endt studie? Anonymkode: 950e4...acd
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tusen takk for svar. Kan jeg spørre hvilke år og hvilke fag du tok der? Anonymkode: 950e4...acd Jeg tok innføring i psykologi og psykologisk historie og forskningsmetode hos Høyskolen Kristiania i 2022 og utviklingspsykologi, sosial- og personlighetspsykologi og kognitiv psykologi hos Oslo Nye Høyskole i 2023 og 2024. Det at jeg kunne ta det på 50 % progresjon, var også veldig viktig for meg. Var veldig fornøyd med læringsportalene på begge steder, men også der synes jeg Qybele som Oslo Nye Høyskole bruker, var litt bedre og mer strukturert. Man må levere inn semesteroppgave innen fastsatt frist som man får bestått eller ikke bestått på. Anonymkode: 0f650...661
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai Og så får man en veiledende karakter på oppgaven man leverer inn, så man ser hvordan man ligger an. Anonymkode: 0f650...661
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg tok innføring i psykologi og psykologisk historie og forskningsmetode hos Høyskolen Kristiania i 2022 og utviklingspsykologi, sosial- og personlighetspsykologi og kognitiv psykologi hos Oslo Nye Høyskole i 2023 og 2024. Det at jeg kunne ta det på 50 % progresjon, var også veldig viktig for meg. Var veldig fornøyd med læringsportalene på begge steder, men også der synes jeg Qybele som Oslo Nye Høyskole bruker, var litt bedre og mer strukturert. Man må levere inn semesteroppgave innen fastsatt frist som man får bestått eller ikke bestått på. Anonymkode: 0f650...661 tusen takk for gode svar Anonymkode: 950e4...acd 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Noen flere som har erfaring? Negativ og positiv. Anonymkode: 950e4...acd
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 16.46): Hei Jeg vurderer sterkt å ta et årstudium (mulig mer senere) over nett. Jeg har dessverre ikke mulighet til noe fysisk oppmøte da jeg for tiden er bosatt i utlandet og er alene med barn. Jeg tenker nå spesifikt på psykologi da dette er noe jeg finner svært inntressant (og kan brukes innenfor det jeg har jobbet en god del med og studert tidligere) Har noen her inne erfaringer med 100% nettstudier? eller vet om andre studiesteder hvor prisen er litt lavere men som også kun er 100% digitalt. Og har noen erfaring med å studere digitalt, jobbe samtidig ha ansvar for barn, og da spesikit på en av de overnenvte skolene eller andre steder i Norge. kom gjerne med pro and cons. Jeg er helt avhenging av, iallefall det kommende året at alt er digitalt og fleksiblet. Anonymkode: 950e4...acd Har tatt to ulike studier på NKI 100% nett. 100% jobb, har mann og 3 barn. Gikk supert, men Såklart tøft også til tider. Var veldig fornøyd med både nettstudier, læringsutbytte, hjelp, etc. Anonymkode: b196d...49d
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Noen flere som har erfaringer? ellers som tenker det samme som meg, begynne studere over nett til høsten. Anonymkode: 950e4...acd
Serutoverhavet Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Vurderer også å starte opp med bachelorstudier ved enten Oslo Nye Høyskole eller Kristiania til høsten, evt. over nyttår. Starter mulig opp i ny jobb over sommeren, så kanskje greit å komme i gang med den før oppstart av studier. Skal kombinere med fulltidsjobb, som er veldig fleksibel med litt reising og hjemmekontor, i tillegg til barn i småtrinn +++ Det skal holde hardt på disiplinen, men motivasjonen er veldig tilstede, så satser alt på at dette skal gå!
Majer Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Tok nettstudier gjennom utenlandske skoler. Koster gjerne det samme og har mer prestisje. Synes 100% nettstudier fungerer fjell ved siden av 100% jobb, og trening hver dag. Har ikke barn da 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Majer skrev (2 minutter siden): Tok nettstudier gjennom utenlandske skoler. Koster gjerne det samme og har mer prestisje. Synes 100% nettstudier fungerer fjell ved siden av 100% jobb, og trening hver dag. Har ikke barn da Kunne du nevne noen av skolene i utlandet som har 100% nettstudier? Anonymkode: 950e4...acd
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni Serutoverhavet skrev (12 minutter siden): Vurderer også å starte opp med bachelorstudier ved enten Oslo Nye Høyskole eller Kristiania til høsten, evt. over nyttår. Starter mulig opp i ny jobb over sommeren, så kanskje greit å komme i gang med den før oppstart av studier. Skal kombinere med fulltidsjobb, som er veldig fleksibel med litt reising og hjemmekontor, i tillegg til barn i småtrinn +++ Det skal holde hardt på disiplinen, men motivasjonen er veldig tilstede, så satser alt på at dette skal gå! hva skal du studere tenker du? Anonymkode: 950e4...acd
Serutoverhavet Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): hva skal du studere tenker du? Anonymkode: 950e4...acd Bachelor i anvendt psykologi 1
SPOCA Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni Hvis jeg først skulle tatt nettstudier, hvilket jeg har gjort tidligere, hadde jeg heller valgt norske eller svenske nettstudier, som uansett er gratis. Spesielt Sverige har et godt utvalg. Majer skrev (3 timer siden): Tok nettstudier gjennom utenlandske skoler. Koster gjerne det samme og har mer prestisje. Synes 100% nettstudier fungerer fjell ved siden av 100% jobb, og trening hver dag. Har ikke barn da Eventuelt at man tar dem helt gratis i Sverige. Jeg ser ingen grunn til å betale mer enn man absolutt må.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni SPOCA skrev (7 minutter siden): Hvis jeg først skulle tatt nettstudier, hvilket jeg har gjort tidligere, hadde jeg heller valgt norske eller svenske nettstudier, som uansett er gratis. Spesielt Sverige har et godt utvalg. Eventuelt at man tar dem helt gratis i Sverige. Jeg ser ingen grunn til å betale mer enn man absolutt må. fjerne fortell hvilke nettstudier i Sverige som er gratis og 100% nettbasert. Jeg har nemlig ikke mulighet i kommende året og møte opp på eksamener eller samlinger da jeg bor utenlands. Anonymkode: 950e4...acd
SPOCA Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): fjerne fortell hvilke nettstudier i Sverige som er gratis og 100% nettbasert. Jeg har nemlig ikke mulighet i kommende året og møte opp på eksamener eller samlinger da jeg bor utenlands. Anonymkode: 950e4...acd Du kan gå inn på antagning.se. I Sverige har de opptak flere ganger i året. Det kommer helt an på hva du ønsker å studere selvsagt. F.eks har de 1765 studier (velg mellom kurs, tilsvarer emner, og program, som er åpent for høsten 2025: https://www.antagning.se/se/search?period=24&searchableOnly=true&distance=true&distanceWithoutMeetings=true&sortBy=nameAsc Dette til tross for at man egentlig er over fristen for høstsemesteret. De har 67 program (bachelor/master m.m) som er åpne for høsten 2025. Selv har jeg studert matematikk i Sverige, og jeg tar informatikk ved universitet i Stockholm. Siden de ikke har semesteravgifter, er det helt gratis. Sverige har mange flere muligheter. Husk å krysse av for "distans" og "Endast distans utan fysisk sammankomst". Det er disse to som har 1765 studier. Det er ennå flere før fristen, skal sies (3628 studier før frist). Endret 6. juni av SPOCA 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå