Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke sant når man blir avhengig av koffein, koffein er stimulans for sentralnervesystemet, man blir avhengig av det. Og nåde cola og pepsi er fulle av koffein. 

Anonymkode: 25aca...76a

Det er koffein tilsvarende 2,5 kopper kaffe i 1,5 liter Pepsi Max, det er jo ikke så mye.

Noe mindre i sukkerholdig Pepsi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv vann med kullsyre som en overgang. Ofte tror jeg ikke det er Pepsi i seg selv man tørster etter men kullsyren. Slik er det i hvert fall for meg. 

Anonymkode: 4456e...dd0

Takk! Ja farris med smak har allerede tatt over 90% av Pepsi Max inntaket mitt😊 
ts

Anonymkode: 4b924...577

AnonymBruker
Skrevet
bare innom en tur skrev (6 timer siden):

Ja, jeg har klart det. Omsider. Har vært avhengig i Pepsi Max i mange år, men i januar bestemte jeg meg. Alt handler om å bestemme seg. Pantet alle flasker, fjernet alle spor etter brus, og sluttet. Sluttet tvert, trappet ikke ned. Drikker kaffe og får koffein på den måten. Har ikke savnet Pepsi Max en dag siden, og den eneste gangen jeg har smakt det etterpå (ble tilbudt) smakte det ikke godt. Deilig å være kvitt det 🙂

Så bra! Dette motiverer😊 Jeg trapper ned selv, men merker at det kan gå mye raskere enn jeg opprinnelig planla. Det føles lettere enn jeg trodde det skulle være. For min del er det litt mer angst enn vanlig som river i kroppen, men jeg tåler det.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Prøv vann med kullsyre som en overgang. Ofte tror jeg ikke det er Pepsi i seg selv man tørster etter men kullsyren. Slik er det i hvert fall for meg. 

Anonymkode: 4456e...dd0

Kullsyren var nok viktigere enn koffeinet i min avhengighet, for farris dekker nesten samme behov😁 Dette her er en så stor personlig seier for meg, og jeg tror bare andre brusavhengige forstår hva jeg mener🤭

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, og utrolig bra jobbet til deg også 😁💪🏻 

Det er noe med å bestemme seg. Det går fryktelig mye penger på brus, tross en kjøper det på tilbud, så det er en veldig motivasjon for meg. Jeg må ærlig si at jeg er mer opptatt av økonomi og tenner, enn jeg er av tarmene mine, og er heller ikke redd for kunstig søtning. Godt mulig det henger sammen med mine spiseforstyrrelser som jeg har slitt med i rundt 25år. 

Jeg er veldig glad i Chat GPT, men vet ikke om jeg har lyst til å spørre den om hva den tenker om colaen min 🤣 Lenge leve uvitenheten 🤣🫣 Motiverende er den da 😊 

Drikker et glad med cola zero nå, men så får det holde før trening tenker jeg i dag 💪🏻😁 We got this :duskedame:

Anonymkode: f5376...1f7

Jeg har litt samme innstilling til kunstig søtning som deg må jeg innrømme. Det er mer avhengigheten i seg selv jeg vil bli kvitt. Samt vil passe på tennene og forhåpentligvis få bedre søvn😊 Det er jo noe med det at «mat trenger ikke være perfekt» som er litt viktig for sånne som oss å huske på. Jeg vil ikke at det skal bli restriksjon på den måten. Men jeg ønsker å føle meg fri fra avhengigheten. Og jeg føler jeg er på god vei, bare på få dager😃

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker allerede at det er glasset rett etter jeg har stått opp om morgenen som blir vanskeligst å slutte med. Ellers går dette ganske strålende🥰
Merker også mye mer trøtthet, særlig ettermiddag og kveld. Dessverre sover jeg like dårlig likevel..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt merkelig at jeg har mest lyst på brus om morgenen. Ettermiddag og kveld uten går helt fint. Og det går fint å droppe på jobb. Men trenger fortsatt kullsyre, drikker farris gjennom hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...