Gå til innhold

Pepsi Max avhengighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 16.43):

Ja planen min er å drikke mer kaffe samt Farris med smak. Jeg har også tenkt å trappe ned framfor å slutte brått. Hva tenker dere om det? Hos meg er det snakk om flere liter brus daglig..

ts

Anonymkode: 4b924...577

Hjelper kanskje å tenke på hvordan det ødelegger kroppen din? Det kan være motiverende for mange. Tenker ikke vekt men mer mage, hjerne,  ifh aspartam (eller hva slags drittstoff de har erstattet sukkeret med.)

Regner med du drikker sukkerfri som så mange . Da tror man at man er sunn, men sukkerfri er jo mye verre. Se noen filmer om hva som skjer når folk drikker cola, så en igår og fikk sjokk . Om hva som skjer i tarmen. 

Anonymkode: 990ae...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 16.21):

Jeg drikker veldig mye Pepsi Max. Nå har jeg lyst til å begynne å trappe ned og tilslutt avvenne meg helt. Det er flaut og slitsomt å måtte ha det tilgjengelig hvor enn jeg er. 
Er det noen som har klart det? Hvordan gjorde du det?

Og ikke minst, er det flere som er med?😄

Ja, jeg har klart det. Omsider. Har vært avhengig i Pepsi Max i mange år, men i januar bestemte jeg meg. Alt handler om å bestemme seg. Pantet alle flasker, fjernet alle spor etter brus, og sluttet. Sluttet tvert, trappet ikke ned. Drikker kaffe og får koffein på den måten. Har ikke savnet Pepsi Max en dag siden, og den eneste gangen jeg har smakt det etterpå (ble tilbudt) smakte det ikke godt. Deilig å være kvitt det 🙂

Endret av bare innom en tur
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 16.43):

Ja planen min er å drikke mer kaffe samt Farris med smak. Jeg har også tenkt å trappe ned framfor å slutte brått. Hva tenker dere om det? Hos meg er det snakk om flere liter brus daglig..

ts

Slutt brått, og få giften ut av kroppen raskest mulig. Pepsi vet hva de driver med, de tilsetter ting som er avhengighetsskapende. Det må helt ut av kroppen. Tar bare noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 18.45):

Hvordan blir en avhengig av Pepsi Max?

Anonymkode: c5ae8...d0b

Pepsi tilsetter avhengighetsskapende stoffer. Big Business vet hva de driver med, og vi betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur skrev (7 minutter siden):

Pepsi tilsetter avhengighetsskapende stoffer. Big Business vet hva de driver med, og vi betaler.

Er Pepsi avhengighetsskapende?

Både Coca-Cola og Pepsis norske representanter insisterer på at ingrediensene i produktene deres ikke er avhengighetsskapende. — Det finnes ingen ingredienser i cola som man blir avhengig av.

Anonymkode: 157fd...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 16.21):

Jeg drikker veldig mye Pepsi Max. Nå har jeg lyst til å begynne å trappe ned og tilslutt avvenne meg helt. Det er flaut og slitsomt å måtte ha det tilgjengelig hvor enn jeg er. 
Er det noen som har klart det? Hvordan gjorde du det?

Og ikke minst, er det flere som er med?😄

For meg var det beste å bare bråslutte. Har drukket PM daglig i mange år, men sluttet 1. januar. Det har gått helt fint. 

Anonymkode: fa3c5...91b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare innom en tur skrev (21 minutter siden):

Hvilket stoff er det snakk om?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilket stoff er det snakk om?

Det er en forretningshemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Både Coca-Cola og Pepsis norske representanter insisterer på at ingrediensene i produktene deres ikke er avhengighetsskapende. — Det finnes ingen ingredienser i cola som man blir avhengig av.

Coca-Cola og Pepsis norske representanter vet ikke hva amerikanerne blander i sirupen. Det er en forretningshemmelighet. Beviset for at det er avhengighetsskapende stoffer i Cola er at folk blir avhengige, og får abstinenser når de slutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål som er litt på siden av trådens tema, men hvorfor blir man så avhengig av Pepsi Max? Det er jo ikke mye koffein i den, omtrent tilsvarende 2,5 kopper kaffe i 1,5 liters flaske. Er det "bare" hjernen som sender en liten gledesrus når den får noe som tilsynelatende er så søtt? 

For øvrig, stor respekt til de som klarer å slutte :) 

Selv holder jeg meg til kaffe og drikke uten kunstige søtemiddel, men ikke ta kaffen ifra meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trappet ned fra 3 l om dagen til 1,5 l. Høres kanskje voldsomt ut, men det har vært min trøst i en tilværelse med kronisk sykdom. Sluttet å røyke for 1 år siden, så tar gradvis bedre valg for helsa. 

Anonymkode: b1600...9b5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke sant når man blir avhengig av koffein, koffein er stimulans for sentralnervesystemet, man blir avhengig av det. Og nåde cola og pepsi er fulle av koffein. 

Anonymkode: 25aca...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har trappet ned fra 3 l om dagen til 1,5 l. Høres kanskje voldsomt ut, men det har vært min trøst i en tilværelse med kronisk sykdom. Sluttet å røyke for 1 år siden, så tar gradvis bedre valg for helsa. 

Råbra! Jeg er kronisk syk selv, og Cola Zero har vært min greie og min kos. Jeg tror de fleste av oss har noe, men hva det er varierer nok veldig, og det trenger heller ikke å være mat, det kan være nikotin, alkohol, trening, shopping, lange dusjer, gaming, eller en hobby for å ta noe. Ikke sikkert en ser det selv en gang hva det er, men det er noe som hjelper oss å få det til å gå rundt. Jeg har selv flere ting, hvor trening er noe jeg også er helt avhengig av. 

Godt jobbet med å stumpe røyken, og redusere på brusen 💪🏻

Anonymkode: f5376...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk😊

Tenk at du klarte det, og to kvelder på rad! Du er på rett vei🍀 Har tenkt også på det du har skrevet, hvor mye penger det går. Det er også et godt poeng. Jeg var litt nervøs for hvordan det skulle gå i dag, siden jeg ikke var på jobb. Men jeg tok to glass ved frokosttiden, og deretter ingen brus (kun farris) før to glass igjen på tidlig kveld. Men det ble fram til kl 19 i dag. For meg er det faktisk helt utrolig. Dette går lettere enn jeg hadde trodd! Men det skal sies at jeg har hatt gode dager mentalt de siste dagene, så er forberedt på at det kan komme vanskeligere tider. Jeg spurte chatGPT om fordelene ved å redusere et stort forbruk av Pepsi Max, og det var motiverende å lese💪🏻

ts

Tusen takk, og utrolig bra jobbet til deg også 😁💪🏻 

Det er noe med å bestemme seg. Det går fryktelig mye penger på brus, tross en kjøper det på tilbud, så det er en veldig motivasjon for meg. Jeg må ærlig si at jeg er mer opptatt av økonomi og tenner, enn jeg er av tarmene mine, og er heller ikke redd for kunstig søtning. Godt mulig det henger sammen med mine spiseforstyrrelser som jeg har slitt med i rundt 25år. 

Jeg er veldig glad i Chat GPT, men vet ikke om jeg har lyst til å spørre den om hva den tenker om colaen min 🤣 Lenge leve uvitenheten 🤣🫣 Motiverende er den da 😊 

Drikker et glad med cola zero nå, men så får det holde før trening tenker jeg i dag 💪🏻😁 We got this :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan jo virke som dere blir kronisk syke AV drikken.

Det hadde vært en deilig og enkel løsning på problemet 😉

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart det! Det var myyyye lettere enn jeg trodde. Var avhengig av Pepsi Max, tidligere Cola light og Tab x-tra da den fantes. Vi snakker om 30 år+ med avhengighet. Det som skjedde var at jeg fikk meg en diger termo Standley-kopp med sugerør, og nå fyller jeg den med isbiter og vann, eller light-saft, og jeg har rett og slett ikke tenkt på Pepsi Max siden! Det var et aktivt valg, men det har altså gått så lett at jeg skjønner ikke nå hvorfor jet holdt på med alle de flaskene og bæringen, pantingen og det styret. Jeg startet og sluttet dagen med Pepsi Max, og ble stresset hvis vi var på steder uten at jeg hadde det på lur til morgenen. Så det var absolutt en avhengighet. Jeg vil nå ikke trigge avhengigheten med å bestille cola-drikker ute heller, vil ikke risikere å havne tilbake. 

Anonymkode: 43dfb...ae8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv vann med kullsyre som en overgang. Ofte tror jeg ikke det er Pepsi i seg selv man tørster etter men kullsyren. Slik er det i hvert fall for meg. 

Anonymkode: 4456e...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøv vann med kullsyre som en overgang. Ofte tror jeg ikke det er Pepsi i seg selv man tørster etter men kullsyren. Slik er det i hvert fall for meg. 

Anonymkode: 4456e...dd0

Jeg er der at jeg bare drikker vanlig vann om de ikke har Cola Zero på menyen eller det blir servert. Pepsi Max liker jeg virkelig ikke, og Farris er jeg heller ikke glad i. Frus er ok, men heller vann. Drikker mye vann i tillegg til Cola zero. Jeg drikker heller ikke energidrikk, og lite kaffe/te. 
Ellers godt tips for mange, for jeg tror det er rett at det er kullsyren mange er glad i, i tillegg til smaken da 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...