AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:34 #1 Del Skrevet torsdag kl 12:34 Mens kan vare i 10-11 dager med småblødninger før eller etter, smerter under eggløsning også med hodepine, svimmelhet og nedstemthet. Noen dager etter mens er slutt blir jeg veldig irritert, trist, suicidal. En uke før mens har jeg smerter, ganske intenst til tider. Under mens har jeg også smerter, kan være intenst i kanskje 20 min av gangen, noen ganger kaster jeg opp. Sikkert rotete skrevet og ting jeg har glemt, men er så drittlei akkurat nå. Er 32. Anonymkode: 17c99...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:52 #2 Del Skrevet torsdag kl 12:52 Hvorfor har du ikke gått til legen og fått det undersøkt? Det er ikke vanlig å ha mensen i 10-11 dager. Anonymkode: 3d21e...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:16 #3 Del Skrevet torsdag kl 13:16 3-7 dager er vanlig blødningslengde. Jeg synes du har mange og sterke plager i forbindelse med din syklus. Ikke vanlig å ha intense smerter i en uke før mens. Ikke vanlig å ha så vondt at du kaster opp under mens. Heller ikke vanlig å bli suicidal. Ville nok laget en punktliste her og tatt med til legen. Anonymkode: dc9c6...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:18 #4 Del Skrevet torsdag kl 13:18 Takk! Vil bare vite at det ikke er veldig normalt. Redd for å være til bry hos lege/gynekolog Anonymkode: 17c99...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:22 #5 Del Skrevet torsdag kl 13:22 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor har du ikke gått til legen og fått det undersøkt? Det er ikke vanlig å ha mensen i 10-11 dager. Anonymkode: 3d21e...a16 Det er ikke ordentlig mens men brunt blod i 3-4 dager Anonymkode: 17c99...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:24 #6 Del Skrevet torsdag kl 13:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke ordentlig mens men brunt blod i 3-4 dager Anonymkode: 17c99...a39 Gå til legen, legen er den eneste som kan gi deg svar på hva som foregår. Anonymkode: 3d21e...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:24 #7 Del Skrevet torsdag kl 13:24 Absolutt ikke normalt, har du alltid hatt det sånn? Høres ut som du har PMDD, og mest sannsynlig PCOS, endometriose eller adenomyose. PCOS kan man få diagnostisert via fastlege og gynekolog, endo og adeno krever kikkhull for å få en bekreftet diagnose. Anonymkode: 88899...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:31 #8 Del Skrevet torsdag kl 13:31 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Absolutt ikke normalt, har du alltid hatt det sånn? Høres ut som du har PMDD, og mest sannsynlig PCOS, endometriose eller adenomyose. PCOS kan man få diagnostisert via fastlege og gynekolog, endo og adeno krever kikkhull for å få en bekreftet diagnose. Anonymkode: 88899...dcc Det har defintivt blitt verre de siste årene. Har vært hos gynekolog og det har alltid sett fint ut, men det er vel greit å ta en sjekk igjen og fortelle om alle symptomer. Hormonspiral og p-piller har også gitt symptomer.. vet ikke hva som er verst. Anonymkode: 17c99...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:36 #9 Del Skrevet torsdag kl 13:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har defintivt blitt verre de siste årene. Har vært hos gynekolog og det har alltid sett fint ut, men det er vel greit å ta en sjekk igjen og fortelle om alle symptomer. Hormonspiral og p-piller har også gitt symptomer.. vet ikke hva som er verst. Anonymkode: 17c99...a39 Tenker du bør be om en henvisning til kikkhull så du får en ordentlig sjekk. Det er begrenset hva en gynekolog kan se med hjelp av ultralyd. Jeg hadde den alvorligste graden av endometriose, og det var ikke synlig på noen av de ultralydene jeg tok opp gjennom årene. Kan være greit å ta noen blodprøver å sjekke hormonnivåene dine. Anonymkode: 88899...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:46 #10 Del Skrevet torsdag kl 13:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker du bør be om en henvisning til kikkhull så du får en ordentlig sjekk. Det er begrenset hva en gynekolog kan se med hjelp av ultralyd. Jeg hadde den alvorligste graden av endometriose, og det var ikke synlig på noen av de ultralydene jeg tok opp gjennom årene. Kan være greit å ta noen blodprøver å sjekke hormonnivåene dine. Anonymkode: 88899...dcc Føler liksom ikke at smertene er ille nok for å være endo.. Tror jeg har lav smerteterskel. Det er bare irriterende at nesten hele mnd er full av disse av og på smertene. Men jeg skal sjekke det ut igjen. Takk for svar! Anonymkode: 17c99...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:48 #11 Del Skrevet torsdag kl 13:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler liksom ikke at smertene er ille nok for å være endo.. Tror jeg har lav smerteterskel. Det er bare irriterende at nesten hele mnd er full av disse av og på smertene. Men jeg skal sjekke det ut igjen. Takk for svar! Anonymkode: 17c99...a39 Det er ikke alle med endo, som har grusomme smerter. For noen går det mer på at de f.eks. har en unormal syklus eller andre kroppslige plager. Anonymkode: 88899...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå