Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en gutt, en som har blitt 10 år. Han har forandret seg urolig mye på et års tid. Min sønns bestevenn. Han har alltid vært god og snill, litt forsiktig, snill mot min sønn og en godgutt ellers. Han er ikke snill lenger mot min sønn, han er frekk mot oss voksne , han virker hard som en nøtt og bryr seg ikke om tilsnakk. Han virker ikke å bry seg om «kjeft» Han er sjalu og virker bitter . Gjør alt han kan for å være bedre enn min sønn. Truer , «slår og sparker med et uhell».  Han inkluderer ikke lenger min sønn i lek og sier en god del ting til han som er langt over streken.  Han er totalt forandret. Hva kan ha skjedd? Synes dette er så synd.  Min sønn savner vennen sin. Kan et barn forandre seg slik på et år?  Noen innspill?  

Anonymkode: afdd6...5b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm ikke godt å si hva det kan være. Så trist at han har gått fra godt til vondt.  Har du snakket med foreldrene ? Kommer jo litt an på om det går ann å snakke med de eller om kjemien ikke er helt der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner en gutt, en som har blitt 10 år. Han har forandret seg urolig mye på et års tid. Min sønns bestevenn. Han har alltid vært god og snill, litt forsiktig, snill mot min sønn og en godgutt ellers. Han er ikke snill lenger mot min sønn, han er frekk mot oss voksne , han virker hard som en nøtt og bryr seg ikke om tilsnakk. Han virker ikke å bry seg om «kjeft» Han er sjalu og virker bitter . Gjør alt han kan for å være bedre enn min sønn. Truer , «slår og sparker med et uhell».  Han inkluderer ikke lenger min sønn i lek og sier en god del ting til han som er langt over streken.  Han er totalt forandret. Hva kan ha skjedd? Synes dette er så synd.  Min sønn savner vennen sin. Kan et barn forandre seg slik på et år?  Noen innspill?  

Har det skjedd noe på hjemmebane hos han?

Anonymkode: 265ea...1a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det skjedd noe på hjemmebane hos han?

Anonymkode: 265ea...1a7

Det virker som alt er «perfekt» hjemme der. Ser ikke ut som om det er noe galt.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har han truffet en annen unge som har fått innflytelse på han her? Kan jo være slik om det begynner f eks en ny kul gutt i klassen og så vil denne tøffe seg for å bli akseptert av han kule?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han strever med noe.

Kan du ikke ta en samtale med ham? Det gjorde jeg da en kamarat som ofte var hos oss ganske plutselig begynte å "bli tøffere en toget". Fikk noen betroelser da som gutten tydeligvis trengte å prate om, for videre ble det mange gode samtaler, og han åpnet seg også opp for min sønn. 

Var relasjonen mellom mor og far som var tema, og en sinna far, som tydeligvis vekslet veldig i humøret. 

Heldigvis ble det skilsmisse der ikke så lenge etter, og det var gutten glad for. 

Nå er han som min sønn voksen, men fortrolighet til "tante" har han fremdeles. Jeg er fremdeles en han kan betro seg til. Den tillit han fikk til meg er der fremdeles. 🥰

Anonymkode: 92931...d88

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jo være mange årsaker til .

- Han har fått eldre venner og tøffer seg

- Han sliter hjemme

- Han blir mobbet på skolen

- Han sliter sosialt

hadde prøvd og finne dette ut

Anonymkode: 0e368...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...